recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Installere SSD i desktop og bruge HDD som lager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Installere SSD i desktop og bruge HDD som lager

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
PeterDKM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Juni-2009
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterDKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2018 kl. 09:02
Den samsung 850 bliver du glad for :) du kan dig også overveje kingstons. Knap så hurtige men jeg tror ikke man mærker forskel.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2018 kl. 09:36
sidst jeg prøvede og klone en disk på 500gb ned på 120gb kunne det ikke lade sig gøre, der stor der direkte at master skal være større end kilden

den 500gb disk var ikke fyldt men med 30gb data på 

så det interesante er hvad program der skal bruges hvis det kan lade sig gøre og gå fra større ned på mindre str 
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2018 kl. 09:44
Netop!
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2018 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

sidst jeg prøvede og klone en disk på 500gb ned på 120gb kunne det ikke lade sig gøre, der stor der direkte at master skal være større end kilden

den 500gb disk var ikke fyldt men med 30gb data på 

så det interesante er hvad program der skal bruges hvis det kan lade sig gøre og gå fra større ned på mindre str 


F eks hdclone: link

Gratis version kan klone samme størrelse eller fra lille til stor. Basic kan “downsize” fra stor til lille.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2018 kl. 10:06
Takker, det link vil jeg tage et kig på.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2018 kl. 10:36
Alternativt kan man altid partitionere den disk man kommer fra....


Klaus


Redigeret af KlausDM - 11-Marts-2018 kl. 10:36
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JBoysen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2018 kl. 11:08
Jeg gjorde det at jeg ikke klonede SSDen men satte den i og gjorde den til primær (C-drev). Det gør man ved at køre diskmgmt.msc (Diskhåndtering/Disk Management). Derefter en helt frisk installation af Win10 på den.

Det fungerer rigtig godt og man fylder ikke SSDen op med gammelt bras. Man har stadig den gamle HDD i maskinen som lagerplads, så man mister ikke noget af det indhold der er på den i dag. Når maskinen er oppe at køre, og boot fra SSD fungerer kan man evt. slette Windows systemområderne på den gamle HDD for at frigøre plads.




Redigeret af JBoysen - 11-Marts-2018 kl. 11:12
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2018 kl. 11:41
formoder det er en ren win 10 du har og  ikke opgraderingen man stadig kan hente, kan man under instaleringen så bestemme at mappen dokumenter skal rettes mod den "gamle" disk som skal bruges til dokumenter og billeder ?


husk og gå ind i en dos skærm og kør : 
msconfig og sæt den til det max antal cpu kerner du har i din cpu 

gøres under fanen > boot

avancerede instillinger >
antal processorer > 1-4 



Redigeret af jetdirect - 11-Marts-2018 kl. 11:44
Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JBoysen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2018 kl. 13:21
Ved ikke om man kan pege et andet sted hen under installationen, men bagefter kan man pege dokumenter (c:\Users\brugerid\Dokumenter) til den gamle HDD:


Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2018 kl. 13:26
Smile fint link, det må prøves 


vedr din gamle disk,bemærk der er et skjult område du ike får med, det kan ses og slettes inde under diskhåndtering og tillægges det andet plads på disken 

det kan gøres inde under : computer, højre klik > administrer > diskhåndtering 


Redigeret af jetdirect - 11-Marts-2018 kl. 13:30
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2018 kl. 14:09
Hvis Windows-installation er ældre end et par år, ville jeg lave en helt frisk installation af Windows på SSD'en og derefter manuelt overføre nødvendige data til SSD'en (hvis muligt med pladsen). Når alt er på plads og kørende, ville jeg formatere HDD'en og flytte udvalgte data til HDD'en (de data der fylder meget eller bruges sjældent).

jetdirect: Der er lidt modstridende informationer med funktionaliteten af dit "processor-trick" - hvor sikker er du på det? Der står en del steder, at alle processorer/kerner bruges som default og indstillingen udelukkende er beregnet til at begrænse dette.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2018 kl. 15:08
jeg har opskriften fra microsoft og de må jo vide hvad de har med og gøre 


her kan der mærkes klar forskel på 1 kerne eller 4 kerner på ssd 
ved ny instalation af en windows prøv der og tjek hvad den står på, næppe det fulde antal kerner man har i pc´n
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu