recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af ny forstærker/receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af ny forstærker/receiver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Boiqs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Marts-2018
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boiqs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af ny forstærker/receiver
    Sendt: 10-Marts-2018 kl. 12:56
Overvejer at købe en ny forstærker/receiver men jeg har ikke forstand på det selv.

Den skal bruges til 2. gulvhøjtaler, film, tv, pc, og mediecenter

Kriterier den skal kunne opfylde:
- Digital tilslutning
- Ikke for dyr
- Ingen summen/støj

Gulvhøjtalerne der benyttes:

Hvad er bedst at købe.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 13:04
Det bedste er nok at købe en brugt surroundforstærker.

Der er ingen forstærkere der hverken brummer eller støjer, med mindre at de er defekte.

Du skriver "ikke for dyr", for mig er det 3000-4000 kroner, men hvad med dig?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Boiqs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Marts-2018
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boiqs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det bedste er nok at købe en brugt surroundforstærker.

Der er ingen forstærkere der hverken brummer eller støjer, med mindre at de er defekte.

Du skriver "ikke for dyr", for mig er det 3000-4000 kroner, men hvad med dig?



Klaus
Så må den være defekt den JVC receiver jeg tidligere brugte.

Ja den pris må være ok.

Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det bedste er nok at købe en brugt surroundforstærker.

Der er ingen forstærkere der hverken brummer eller støjer, med mindre at de er defekte.

Du skriver "ikke for dyr", for mig er det 3000-4000 kroner, men hvad med dig?



Klaus

Hvad så med en trafo der brummer pga. dc på nettet, er forstærkeren så defekt?
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 16:02
Åh ja, du har ret, jeg tænkte på støj ud gennem højttalerne.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 19:20
jeg går udfra du vil have en med hdmi.

Der er en panasonic sa-xr58 på dba til 800. Der en ægte digital forstærker som har en helt helt klar ren lyd. Den kan godt være lidt skarp i diskanten, men til 800 giver den god lyd. Den har kun en hdmi indgang. Den mangler også at kunne afkode hd-lydformaterne, men er et godt køb hvis du kan leve med det.  Den har selvfølgelig coax og optiske indgange.

Ellers kan man ofte få kastet en lang række surroundreceivere i nakken for under 1000 kroner..
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Boiqs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Marts-2018
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boiqs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2018 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

jeg går udfra du vil have en med hdmi.

Der er en panasonic sa-xr58 på dba til 800. Der en ægte digital forstærker som har en helt helt klar ren lyd. Den kan godt være lidt skarp i diskanten, men til 800 giver den god lyd. Den har kun en hdmi indgang. Den mangler også at kunne afkode hd-lydformaterne, men er et godt køb hvis du kan leve med det.  Den har selvfølgelig coax og optiske indgange.

Ellers kan man ofte få kastet en lang række surroundreceivere i nakken for under 1000 kroner..
Ja hdmi lyder ikke dårligt.

Ikke for at lyde kræsen men jeg kan ikke fordrage skarpe diskanter.

Hvad er bedst at bruge optisk eller hdmi indgang. Mit tv har begge udgange, ved dog ikke med coax.
Skal man gå efter nogen bestemte producenter.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 11:30
Hvis du ikke kan lide skarpe diskanter, så sørg for der er power nok. 

Onkyo 805, 875, 905 har masser af power, men bliver varme og skal have luft omkring sig. De senere onkyo modeller har ikke så mange muskler at spille med og har haft problemer med hdmi boardet der brænder af.

Jeg benytter selv en ældre marantz sr8002, som er glimrende, men det kan også godt anbefales at kigge på ældre Yamaha.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
McVroom Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2018
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McVroom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 02:12
Grundet opgradering til forstærker med 4k HDR, sælger jeg en fejlfri Onkyo TX-NR 616 (THX certificeret) inkl. Audyssey mikrofon. Smid mig en besked
Til top
Boiqs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Marts-2018
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boiqs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2018 kl. 10:40
Det blev en brugt receiver Onkyo tx-nr616 sort til 1600,-

Tak for alle svar
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu