recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Download af Film / Osv / Njord
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Download af Film / Osv / Njord

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Download af Film / Osv / Njord
    Sendt: 11-Marts-2018 kl. 12:59
Overteksten fange nok hurtig de fleste.


Sagen her handle om et lidt farlig emne herinde men vil mene de ligger lige til grænse, og også uden at støde nogen, eller gå over. 

En korte begyndelse på alt dette her, ligger i at i tidernes morgen var det jo i orden og kopier cd til eget forbrug, sommerhuset, bilen osv.

Jeg dengang gik lidt længer og fik lov igennem dansk lovligning at kopier mine digitale film, og derved have en kopi af mit faste medie til at ligge i digital form på en Harddisk/Mediecenter/Nas.

De lidt farlige spørgsmål ligger i følgene


1.
I de mails jeg har her stå der kun jeg skal have en kopi af originalen filmen, så i praktisk er det vel lige meget om jeg hente en "pirat udgave" i 1080P så længe jeg har originalen på Blu-Ray


2.
Jeg har en søster som har en androide boks, som har mulighed for Netflix samt Viaplay, men vi har for sjov skyld sat den op med XBMC og igennem FTP adgang adgang til min NAS, igen her.
I praktisk kan hun vil komme og låne den fysiske film, og det er jo helt lovligt og i orden, men igen i Nasen har jeg en mulighed for at kun en bruge af gange må tilgå filen, så derved kun en af gang kan se den, så er den vel også i orden?

3.
Men jeg er sammen tidlig lidt den lokale computer pusher herude på de her kanter og har vel forsigtig nogen 5-8 computere forbi i løbet af uge med diverse sygdomme, de kan jo sagtens har lidt trafik som jeg ikke lige har haft holdt øje med


Hvad er jeres mening i det her?, alt balladen her er et brev fra Njord, omkring Popcorn, i dette tilfælde har jeg aldrig har behov for Popcorn time, kende udmærket til det men som sagt aldrig se nået derfra.
ved alle skriver at man skal nægte alt...

Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2018 kl. 13:12
Hej , hmm , synes da ikke det er smart at du skriver dit navn nederst , da det jo skinner igennem hvad du "måske kan/gør"

1.Hvorfor dog overhovedet have en 1080P piratkopi , når du har filmen på Blu-ray.
Rip den og læg den på en NAS.
2 Tvivler på det er lovligt. Jeg har selv ca 500 Blu-Ray rippet og lagt på NAS. Hvis jeg lavede adgang for andre , ja så er det jo nærmest Netflix de kan få fingrene i
3 Forstår ikke helt hvad du skriver

Alt det der lyder for godt til at være sandt , ja det er jo sjældent lovligt.
Og film/streaming er da billigt , så ingen grund til at rode sig ud i noget snavs , bare min mening
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2018 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Benjamin7 Benjamin7 skrev:


1.
I de mails jeg har her stå der kun jeg skal have en kopi af originalen filmen, så i praktisk er det vel lige meget om jeg hente en "pirat udgave" i 1080P så længe jeg har originalen på Blu-Ray

Ja og nej, pirat udgaven er stadig en piratudgave som du har fundet ulovligt.
Der kan også være småforskelle, så det decideret er to forskellige film.


Oprindeligt skrevet af Benjamin7 Benjamin7 skrev:

2.
Jeg har en søster som har en androide boks, som har mulighed for Netflix samt Viaplay, men vi har for sjov skyld sat den op med XBMC og igennem FTP adgang adgang til min NAS, igen her.
I praktisk kan hun vil komme og låne den fysiske film, og det er jo helt lovligt og i orden, men igen i Nasen har jeg en mulighed for at kun en bruge af gange må tilgå filen, så derved kun en af gang kan se den, så er den vel også i orden?


Så vidt jeg ved - nej.
Hvor skulle grænsen gå for, hvem du må låne filmen ud til?
Venner, bekendte, tilfældige i Danmark, i Europa, hele verden?

Kan du selv se, hvor svært det er at definere?


Oprindeligt skrevet af Benjamin7 Benjamin7 skrev:

3.
Men jeg er sammen tidlig lidt den lokale computer pusher herude på de her kanter og har vel forsigtig nogen 5-8 computere forbi i løbet af uge med diverse sygdomme, de kan jo sagtens har lidt trafik som jeg ikke lige har haft holdt øje med


Tjah, som den ansvarlige computerpusher du er, kan jeg se at du kender til problematikken (det har du lige offentliggjort her), så det er svært at tale sig ud af.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2018 kl. 20:54
Du har vel fået brevet pga. 1 eller måske 3.

1. Alt efter hvor og hvordan du henter kopien af din Blu Ray vil de kunne se din ip som henter en pirat kopi, og du deler den måske også mens du henter.
2. Så længe det kun er søs der har adgang kan anti-pirater ikke opdage det.
3. Tja jeg ville ikke koble en fremmet pc med problemer til mit netværk, ting kan bare lettere sprede sig på lokal netværk ind fra internettet og ind. Men ja der kan du kan jo have haft en igennem som har gjort noget som gør du nu har fået det brev.

Hvis du ikke vil betale hvad de nu kræver skal du nok ikke begynde med nogen af de her forklaringer.
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2018 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

Du har vel fået brevet pga. 1 eller måske 3.

1. Alt efter hvor og hvordan du henter kopien af din Blu Ray vil de kunne se din ip som henter en pirat kopi, og du deler den måske også mens du henter.
2. Så længe det kun er søs der har adgang kan anti-pirater ikke opdage det.
3. Tja jeg ville ikke koble en fremmet pc med problemer til mit netværk, ting kan bare lettere sprede sig på lokal netværk ind fra internettet og ind. Men ja der kan du kan jo have haft en igennem som har gjort noget som gør du nu har fået det brev.

Hvis du ikke vil betale hvad de nu kræver skal du nok ikke begynde med nogen af de her forklaringer.


Du har fåët brevet fordi du HAR lavet noget du ikke bør,
så du burde nok stoppe med at være den lokale it pusher i dit område hvis du ikke har mere tjek på tingene siden du ender med at få et brev.. :)

at du samtidig underskriver dig med navn og område støtter lidt op om mit udsagn højere oppe.. :)


Gør hvad du vil, og tag konsekvensen heraf afhængig af udfaldet.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu