recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WiFi i stort 2 plans hus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WiFi i stort 2 plans hus

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
quitte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quitte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 10:43
Hvis jeg skal have det "korrekte" Unify setup, hvad bør jeg så købe? 
Til top
Springer_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Skive, Denmark
Status: Offline
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Springer_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af quitte quitte skrev:

Hvis jeg skal have det "korrekte" Unify setup, hvad bør jeg så købe? 

POE Switch https://www.ubnt.com/unifi-switching/unifi-switch-8/ (4 POE porte - 1 til cloudkey og 3 til AP)

Edit: Hvis du skal have et par webcams op, så kan du selvfølgelig vælge en switch med 8/16 porte POE ;-)



Redigeret af Springer_dk - 13-Marts-2018 kl. 10:50
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af Springer_dk Springer_dk skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Når der nu er kabling til etagerne, så ville jeg ikke tage Ubiquity AmpliFi. Den kører ren trådløst og det betyder, at extenderen vil opleve et tab i styrke. Unify-serien er kablet så du får fuld hastighed på alle accesspunkter. Både deres Pro og deres Lite kan anbefales og kan fås i pakker med flere enheder i.

Jeg ville nok starte med 2 stk, som kan klares lige under 2000 kr og så evt. bruge dem med dit eksisterende router til at starte med og så udbygge undervejs med eksempelvis en PoE switch, en cloudkey og deres router.

Og egentlig behøver man ikke cloudkey, det kan fint køre med software på en PC/mac der så skal startes op når man skal lave ændringer/tilføje ekstra AP.

Men når jeg vinder i lotto (bare en lille gevinst) så vil jeg da have en cloudkey og en POE switch fra Ubiquity.

Men vil give dig ret, når der er mulighed for kablet til AP, så kør kablet :-)
Jeg satte mit Unifi AP op med min mobiltelefon.
Nørden kom dog op i mig, og jeg ønskede at kunne se noget statistik/info løbende, så jeg købte en Raspberry Pi og installerede Ubiquity softwaren på denne istedet for at købe en cloudkey.
Raspberry Pi kan jeg så også bruge til andre tind.
Mvh Jesper
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 10:56
Mht. switch så pas på du ikke køber den for lille. 4 porte er nok til at føde PoE til AP, men hvis du har PC'ere, mediebokse, eller TV, som har brug for kabel, så er 4 porte ikke meget. Jeg kabler en del af mit udstyr, selvom jeg har Unify, simpelthen fordi jeg ikke gider have bøvlet med, at hastigheden måske dykker fordi der skiftes kanal eller lignende.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Springer_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Skive, Denmark
Status: Offline
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Springer_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Mht. switch så pas på du ikke køber den for lille. 4 porte er nok til at føde PoE til AP, men hvis du har PC'ere, mediebokse, eller TV, som har brug for kabel, så er 4 porte ikke meget. Jeg kabler en del af mit udstyr, selvom jeg har Unify, simpelthen fordi jeg ikke gider have bøvlet med, at hastigheden måske dykker fordi der skiftes kanal eller lignende.

Den har 4 POE porte og 4 alm porte ;-)

Til top
quitte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quitte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af Springer_dk Springer_dk skrev:

Oprindeligt skrevet af quitte quitte skrev:

Hvis jeg skal have det "korrekte" Unify setup, hvad bør jeg så købe? 

POE Switch https://www.ubnt.com/unifi-switching/unifi-switch-8/ (4 POE porte - 1 til cloudkey og 3 til AP)

Edit: Hvis du skal have et par webcams op, så kan du selvfølgelig vælge en switch med 8/16 porte POE ;-)


Så det forbindes således: Fra Router til Switch, fra Switch til Access Points via kabel. Hvad hulen er en Cloud Key så til?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af Springer_dk Springer_dk skrev:

Og egentlig behøver man ikke cloudkey, det kan fint køre med software på en PC/mac der så skal startes op når man skal lave ændringer/tilføje ekstra AP.

Men når jeg vinder i lotto (bare en lille gevinst) så vil jeg da have en cloudkey og en POE switch fra Ubiquity.


cloudkey er primært til folk der administreret net udefra. Dvs man tager controlleren med under armen, og kan altid rode og reagere med det. 

Selvom jeg har en cloudkey selv, som i sig selv er gabende idiotisk, da jeg har indtil flere maskiner stående og køre i døgndrift, som lige så vel kunne lege controller, og jeg i øvrigt aldrig tager min cloudkey med mig. Så valgte jeg cloudkey fordi... man kunne Embarrassed 
I dag tror jeg ikke jeg vil være foruden, selvom det er begrænset hvad jeg reelt brugerne den til. I et privat hjem sidder man jo ikke og hakker rundt på controlleren i døgndrift. Når det hele er oppe og køre, så passer det nærmest sig selv.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af quitte quitte skrev:

Så det forbindes således: Fra Router til Switch, fra Switch til Access Points via kabel. Hvad hulen er en Cloud Key så til?

Cloudkey er "bare" en lille computer, hvor du har din controller (software) på. Den kan du så tage med dig, hvis du vil, eller lade den blive hjemme. 
En hvilken som helst anden PC, NAS, Rpi kan køre samme software, så cloudkey er primært kun for dem der tager controlleren med sig.
Til top
quitte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quitte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 11:37
Her er en tegning over den del af stueplanet hvor jeg har lidt problemer. Fra routeren går der et kabel op på 1 sal. Kablet kommer op meget centralt, så vil tro at jeg kun har brug for et AP heroppe. 
Til top
quitte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quitte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af quitte quitte skrev:

Så det forbindes således: Fra Router til Switch, fra Switch til Access Points via kabel. Hvad hulen er en Cloud Key så til?

Cloudkey er "bare" en lille computer, hvor du har din controller (software) på. Den kan du så tage med dig, hvis du vil, eller lade den blive hjemme. 
En hvilken som helst anden PC, NAS, Rpi kan køre samme software, så cloudkey er primært kun for dem der tager controlleren med sig.

Så det du siger er, at jeg godt kan undvære den? :) 
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af quitte quitte skrev:

Så det forbindes således: Fra Router til Switch, fra Switch til Access Points via kabel. Hvad hulen er en Cloud Key så til?

Cloudkey er "bare" en lille computer, hvor du har din controller (software) på. Den kan du så tage med dig, hvis du vil, eller lade den blive hjemme. 
En hvilken som helst anden PC, NAS, Rpi kan køre samme software, så cloudkey er primært kun for dem der tager controlleren med sig.
Kan du så ikke lige fortælle mig hvordan jeg kan køre controller softwaren på min Synology DS116?
Mvh Jesper
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 11:53
Det er sådan en her:
https://www.ubnt.com/unifi/unifi-cloud-key/

Det er basalt set en lille computer med Unifi's controller software installeret på. Du kan også bare have det installeret på en alm. Windows PC eller en Raspberry Pi som der også foreslås. Jeg har personligt købt en Cloudkey fordi det er nemt og lækkert at fjernstyre det hele via en app på telefonen eller remote via en browser.

EDIT: Hov.. der var jeg for sent på den :)


Redigeret af hedberg - 13-Marts-2018 kl. 11:59
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu