recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD ripper
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVD ripper

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sorenkirkeby Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Marts-2018
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sorenkirkeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVD ripper
    Sendt: 13-Marts-2018 kl. 06:31
Hej
Dette er muligvis ikke det helt rette forum for mit spørgsmål, men jeg tager tager chancen;
Jeg har en Huawei media pad P10, som jeg gerne vil have DVD film lagt over på. Kender nogen til et (gratis) software program der virker til det formal?
På forhånd tak!
SK
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 06:38
Handbrake
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 07:46
Handbrake tager ikke beskyttelse. Det gør makemkv. Og hvis du så vil komprimere filmene efterfølgende. Så bruger du handbrake
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 08:30
Det kommer lidt an på, hvilket format du vil have filerne over i.

Hvis du vil have dem i DVD-format, så er DVD Shrink din ven.
Hvis du vil have dem i MKV-format i fuld kvalitet (MPEG-2, 4-6 Gb pr film), så er MakeMKV din ven.
Hvis du vil have dem i (f.eks.) MP4-format i en lavere kvalitet (så de ikke fylder så meget), så skal du bruge enten DVD Shrink eller MakeMKV (eller AnyDVD) til at fjerne kopi-beskyttelsen på DVD'en, og når du så har filmen på din HDD i fuld kvalitet, så bruger du f.eks. Handbrake til at komprimere den til en mindre størrelse (f.eks. MP4 i MPEG-4/H.264 format, 1.5 til 2 Mbit for fornuftig kvalitet i rimelig størrelse).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 09:20
OG bare så vi er helt på det rene med tingene. ALLE de ovenstående applikationer kører på en pc - ikke på en tablet! så du er tvunget til at have en pc med dvd-drev i først og fremmest.

men generelt:
selve ripningsdele: makemkv eller dvdshrink.
hvis de skal fylde mindre, og laves om til mpeg4/h.264 filer (fylder ca 20-40% af en dvd afhængig af kvalitetsparametre der vælges) så skal du yderligere køre dem gennem handbrake. så et workflow ville være at rippe dvd'en med makemkv og efterfølgende rekomprimere i handbrake så de fylder mindre.
Til top
Sorenkirkeby Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Marts-2018
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sorenkirkeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 11:03
OK, jeg giver det et forsøg I aften:)
Jeg burger en HP PC med DVD drev, så det skulle ku lade sig gøre.
har dog forsøgt at installere forskellige DVD rippere, som alle vil have mig til at købe fuld version af programmet, bl.a via dette site, som anbefaler / reklamerer for HD Video Converter Factory Pro :
 
mange tak for råd indtil videre
 
 
 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 11:20
og det er lige præcis den slags man ALDRIG må gøre. - kig i softwareafsnittet på videohelp.com - der er en hel sektion med rippers, der står også om de er gratis, eller om man skal betale, og de får også en smule rating, og især den slags som du har her, de bliver markeret med rød - og får et prædikat :ADS (altså reklamer)
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Handbrake tager ikke beskyttelse. Det gør makemkv. Og hvis du så vil komprimere filmene efterfølgende. Så bruger du handbrake
Jeg er nu ret sikker på, at sidst jeg rippet en DVD var det kun med Handbrake/ libdvdcss 

Så jo, man kan godt rippe med Handbrake.

Det er noget siden jeg rippet en DVD og det var på min Gamle late 2013 iMac 27"




Redigeret af Potter - 13-Marts-2018 kl. 12:59
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Sorenkirkeby Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Marts-2018
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sorenkirkeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2018 kl. 21:49
Det virker! Tak for supporten - dvdShrink og derefter handbrake.
Så bliver der gang i MediaPad'en :)
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 07:54
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Handbrake tager ikke beskyttelse. Det gør makemkv. Og hvis du så vil komprimere filmene efterfølgende. Så bruger du handbrake

Jeg er nu ret sikker på, at sidst jeg rippet en DVD var det kun med Handbrake/ libdvdcss 

Så jo, man kan godt rippe med Handbrake.

Det er noget siden jeg rippet en DVD og det var på min Gamle late 2013 iMac 27"



Men så skal du jo også have libdvdcss installeret et sted fra. For sådan set så kan handbrake ikke dekode beskyttelse.

Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Handbrake tager ikke beskyttelse. Det gør makemkv. Og hvis du så vil komprimere filmene efterfølgende. Så bruger du handbrake

Jeg er nu ret sikker på, at sidst jeg rippet en DVD var det kun med Handbrake/ libdvdcss 

Så jo, man kan godt rippe med Handbrake.

Det er noget siden jeg rippet en DVD og det var på min Gamle late 2013 iMac 27"



Men så skal du jo også have libdvdcss installeret et sted fra. For sådan set så kan handbrake ikke dekode beskyttelse.

Jeg installeret Handbrake i går på min nye iMac Pro og vil rippe DVD, Handbrake komme selv og spørger om man vil benytte libdvdcss, og siger man ja så virker det i et split sekund efterfølgende. Rigtig at hanbrake ikke gør det solo, men det virker.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Handbrake tager ikke beskyttelse. Det gør makemkv. Og hvis du så vil komprimere filmene efterfølgende. Så bruger du handbrake

Jeg er nu ret sikker på, at sidst jeg rippet en DVD var det kun med Handbrake/ libdvdcss 

Så jo, man kan godt rippe med Handbrake.

Det er noget siden jeg rippet en DVD og det var på min Gamle late 2013 iMac 27"



Men så skal du jo også have libdvdcss installeret et sted fra. For sådan set så kan handbrake ikke dekode beskyttelse.


Jeg installeret Handbrake i går på min nye iMac Pro og vil rippe DVD, Handbrake komme selv og spørger om man vil benytte libdvdcss, og siger man ja så virker det i et split sekund efterfølgende. Rigtig at hanbrake ikke gør det solo, men det virker.
så har mac den. for windows skal det installeres 3. parts fra
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu