recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ISmartAlarm sensor og Icamera KEEP-samspil  Ph HUE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ISmartAlarm sensor og Icamera KEEP-samspil Ph HUE

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ISmartAlarm sensor og Icamera KEEP-samspil Ph HUE
    Sendt: 15-Marts-2018 kl. 21:28
Hej...
 
Har følgende stående på mit bord:
 
- ISmartAlarm ICamera KEEP
- ISmartAlarm Bevægelsessensor
 
Nogen der har fået disse IFTTT genstande sat op til, at agere og styre Philips Hue lys-grupper.
 
Jeg tænker på, f.eks. hvis sensoren reagerer på bevægelse eller kameraet registrere bevægelser, at så tændes lyset og blinker f.eks. eller lignende. Jeg har ikke investeret i selve hovedpakken, da jeg vil teste disse to enheder først.
 
Hvordan gjorde I det og er der evt. nogle gode links til hvordan dette gøres?
 
Håber der er nogle som kan guide her
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2018 kl. 02:35
Din bevægelse sensor har brug for cubeone før den kan snakke med hue.

Dit kamera, tja ved det ikke. Mit kører alt over cubeone.

Bruger dog ikke kamera til at aktivere alarmen, da det vil give en masse fejl alarmer.
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2018 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Din bevægelse sensor har brug for cubeone før den kan snakke med hue.

Dit kamera, tja ved det ikke. Mit kører alt over cubeone.

Bruger dog ikke kamera til at aktivere alarmen, da det vil give en masse fejl alarmer.
 
Jamen - så er det jo den vej jeg skal gå. Så må det lige vente til jeg får bestilt og opsat en Cubeone.
 
Har du fået ISmartAlarm til at fungere over det Danske Telenet / Mobiltelefon. For skal man ikke "trylle" lidt her?
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2018 kl. 14:01
Jeg bruger ifttt tricket for at få et opkald ved alarm aktivering.
Keep kameraet er jeg ikke helt tilfreds med, langsomt til at forbinde.
Spot er meget hurtigere.
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2018 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jeg bruger ifttt tricket for at få et opkald ved alarm aktivering.
Keep kameraet er jeg ikke helt tilfreds med, langsomt til at forbinde.
Spot er meget hurtigere.
 
Har du evt. link til opsætning med IFTTT-tricket. Og hvad indebærer dette?
 
Da jeg ikke umiddelbart syntes, at det virker vildt smart, at connecte til ALEXA. Efter hvad jeg har kunnet finde på nettet...
 
Jeg ønsker også have et SPOT+ kamera udendørs et sted - selvfølgelig overdækket. Men Rom bliver ikke bygget på 1 dag.
 
 
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2018 kl. 14:15
ISmartAlarm Kan ikke lave et opkald til en dansk telefon, men det kan sende en e-mail.

Ifttt checker om min mailboks modtager en bestemt mail, hvis den gør så får jeg et opkald fra ifttt
Til top
zerocool1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Februar-2012
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zerocool1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2018 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

ISmartAlarm Kan ikke lave et opkald til en dansk telefon, men det kan sende en e-mail.

Ifttt checker om min mailboks modtager en bestemt mail, hvis den gør så får jeg et opkald fra ifttt
Muligvis er Tstampe i sin skrivestil mere ufokuseret end bunden af en ølflaske påsmurt vaseline. Jeg synes dog at kunne udlede, at han efterspørger en IFTTT-opskrift med angivelse af anvendte services, triggers og actions.

Oprindeligt skrevet af Tstampe Tstampe skrev:

opsætning med IFTTT-tricket. Og hvad indebærer dette?


Redigeret af zerocool1 - 16-Marts-2018 kl. 22:47
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2018 kl. 05:52
Du skal være opmærksom på at tingene ikke sker med det samme pga. delay i IFTTT. Afhængig af hvad du har lavet og belastningen på IFTTT kan der gå alt fra et par sekunder til næsten 2 timer (det værste delay jeg har oplevet). De fleste ting afvikles dog generelt indenfor 10-15 sekunder. Desværre er delayet for meget til mange ting, så jeg leder efter en anden løsning. Der er jo ikke meget ved at Plex pauser filmen og giver mig besked om at der bliver ringet på døren, 2 minutter efter folk er gået igen.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2018 kl. 10:53
Det er en Ismartalarm applet på itfff

Den hedder “ Call me when my alarm trigger”
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu