recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Røgalarm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Røgalarm

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2018 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg er åbenbart kedelig. 

Vore to røgalarmer (en på hver sal) er mindst 15 år gamle og kører på 9 volts batteri. Vores emhætte virker også fint, så ingen fejlalarmer på det grundlag.


Klaus
Eller også virker jeres røgalarmer ikke mere :-P
De fleste røg alarmer har en angivet levetid på ca 10 år.
BaaaaaH
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2018 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Eller også virker jeres røgalarmer ikke mere :-P
De fleste røg alarmer har en angivet levetid på ca 10 år.


De hyler da, når batteriet er ved at være tømt, eller når jeg trykker på knappen.

Men, det kunne da være at man skulle skifte til nogle nye. De gamle har trods alt gjort det godt.




Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2018 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Eller også virker jeres røgalarmer ikke mere :-P
De fleste røg alarmer har en angivet levetid på ca 10 år.


De hyler da, når batteriet er ved at være tømt, eller når jeg trykker på knappen.

Men, det kunne da være at man skulle skifte til nogle nye. De gamle har trods alt gjort det godt.




Klaus

Uden at skulle gøre mig klog på det, så vil jeg tro at røg sensoren nok bliver upålidelig når de er blevet for gamle, der plejer at stå en dato på.
BaaaaaH
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2018 kl. 17:19
Nu blev jeg nysgerrig og pillede den ene ned.

Der står ikke nogen dato på den.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2018 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nu blev jeg nysgerrig og pillede den ene ned.

Der står ikke nogen dato på den.....


Klaus
Underligt.
Men om ikke andet så kan du læse bla.a bolius skrive 10 år
Her et datablad på en jo el, som skriver 6 år
Og nest er på hhv 7 og 10 år alt efter generation

BaaaaaH
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2018 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nu blev jeg nysgerrig og pillede den ene ned.

Der står ikke nogen dato på den.....


Klaus
Underligt.
Men om ikke andet så kan du læse bla.a bolius skrive 10 år
Her et datablad på en jo el, som skriver 6 år
Og nest er på hhv 7 og 10 år alt efter generation


Når du har pillet den ned, så prøv at sætte ild til den og se om lortet hyler Big smile
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2018 kl. 22:47
Klaus DM@

Hvordan ved at de virker når det ikke hyler?

Jeg har pillet min i køkkenet ned.

Og det er en jungle. Man ved jo ikke hvad der virker før der er brand.

Lidt som forsikringsselskaber.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2018 kl. 05:43
Det eneste jeg vurderer om de virker, er ved at trykke på testknappen. Samme mulighed som ved alle alarmer.

I dag findes der to typer detektorer, den ene kan sidde intet køkken, men hvorfor i det hele tager have en i køkkenet, når man kan placere den i et rum ved siden af.

For øvrigt er der en ting mange glemmer. For at have en effektiv emhætte, skal der også kunne k9mme luft ind i huset udefra, ellers dannes der vacuum i huset og ingen luft flytter sig, hvorefter al røg/damp kommer op under loftet og trigger alarmen.

Jeg er for øvrigt glad for at i har gjort mig opmærksom på at en røgalarm har en “udløbsdato” det har jeg aldrig tænkt over. Jeg har snart fødselsdag og vil der ønske mig nogle nye ;-)

Klaus


Redigeret af KlausDM - 29-Juni-2018 kl. 05:46
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 00:20
Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

OT:

Hvis du beslutter dig for at købe nyt, vil jeg gerne købe et par stykker af dine Jo-El røgalarmer.


Tror jeg ikke, jeg vil sælge eller give væk, de de er over 6 år gamle. Tænker de skal i el skrot. For alles sikkerhed.
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 00:21
Oprindeligt skrevet af joni joni skrev:

Godt nok i den lidt dyrere ende, men jeg bruger Nest Protect og er faktisk glad for den.

https://www.amazon.co.uk/Nest-Protect-Generation-Monoxide-Battery/dp/B00ZC5F9W2/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1530043033&sr=8-1&keywords=nest+protect+3rd

Den får også ret gode anmeldelse div. steder bl.a. http://www.toptenreviews.com/home/smart-home/best-smoke-detectors/nest-protect-review/

Dog virker de ikke med HomeKit (efter rygtet skulle det understøttes fra 3. generation, men indtil videre er det kun et rygte)



NEST er det ikke over taget af Google? Jeg er faktisk ikke ret insteressert i at Google følger med i alt hvad jeg laver. Men kan godt se NEST nok er toppen af poppen lige pt.
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 01:57
En rundtur på nettet, og jeg kom frem til at Elgato kommer med en røgalarm her i august, den sr ret lovende ud.

Fra valgte dog Elgatos termostater frem for Tado, men Tado har ikke planer om at producere en røgalarm.
Til top
cakke Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2016
Sted: 6230 Rødekro
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cakke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2018 kl. 06:26
har du kikket på Xiaomi Mijia Honeywell?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu