recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Røgalarm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Røgalarm

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Røgalarm
    Sendt: 19-Marts-2018 kl. 00:18
Står og skal have opdateret mine røgalarmer, pt har jeg
https://www.xl-byg.dk/produkter/elartikler-og-belysning/alarmer/roegalarm/jo-el-almost-invisible-roegalarm.htm

Jeg vil gerne skifte til noget smart alarm, grundet husdyr i hjemmet. Et stort ønske er at det er virker med Apple Home.

Men synes det er en jungle, lige præcis med disse røgalarmer. Hvad har i hjemme i haciendaen?

Skal os gerne være noget, det er håb om der understøttes om 3 år, så ikke noget Kickstarter.
Til top
joni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2008
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2018 kl. 22:06
Godt nok i den lidt dyrere ende, men jeg bruger Nest Protect og er faktisk glad for den.

https://www.amazon.co.uk/Nest-Protect-Generation-Monoxide-Battery/dp/B00ZC5F9W2/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1530043033&sr=8-1&keywords=nest+protect+3rd

Den får også ret gode anmeldelse div. steder bl.a. http://www.toptenreviews.com/home/smart-home/best-smoke-detectors/nest-protect-review/

Dog virker de ikke med HomeKit (efter rygtet skulle det understøttes fra 3. generation, men indtil videre er det kun et rygte)

Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2018 kl. 08:53
Husk, at hvis dit hus er fra 2004 eller senere, skal du have mindst een alarm tilsluttet 230V, men det er nok ikke tilfældet hvis du kun har de førnævnte alarmer.
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2018 kl. 11:00
OT:

Hvis du beslutter dig for at købe nyt, vil jeg gerne købe et par stykker af dine Jo-El røgalarmer.
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2018 kl. 11:03
Jeg bruger også Nest,
du kan læse min korte anmeldelse her:
BaaaaaH
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2018 kl. 11:08
Røgalarmer, gid fanden havde dem. Jeg har haft flere typer installeret. Fælles for dem alle har været, at når jeg steger m.v., så går de i gang. Og det er altså ikke fordi at mine retter brænder på osv. Slet ikke.

Så jeg har desværre ingen røglarmer indstalleret mere. Den vigtigste var den i gangen her, da alle rum vender ud til gangen.  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2018 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Røgalarmer, gid fanden havde dem. Jeg har haft flere typer installeret. Fælles for dem alle har været, at når jeg steger m.v., så går de i gang. Og det er altså ikke fordi at mine retter brænder på osv. Slet ikke.

Så jeg har desværre ingen røglarmer indstalleret mere. Den vigtigste var den i gangen her, da alle rum vender ud til gangen.  


Du skal bare vælge de rigtige.
Denne her til køkkenet:
https://www.greenline.dk/k/elartikler/rogalarm/p/cavius-varmealarm-40mm

Og dem her til resten af huset:
https://www.greenline.dk/k/elartikler/rogalarm/p/invisible-rogalarm-40mm-verdens-mindste-rogalarm

De er også så små at man ikke lægger mærke til dem.
Du får dem under forskellige navne Schneider Electric=LK=Jo-El sælger dem også under deres navne respektive handelsnavne.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2018 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Røgalarmer, gid fanden havde dem. Jeg har haft flere typer installeret. Fælles for dem alle har været, at når jeg steger m.v., så går de i gang. Og det er altså ikke fordi at mine retter brænder på osv. Slet ikke.

Så jeg har desværre ingen røglarmer indstalleret mere. Den vigtigste var den i gangen her, da alle rum vender ud til gangen.  

Det slipper du for med NEST, og er præcis årsagen til at vi valgte dem. Du får en notifikation på mobilen, og kan så fortælle den at du bare laver mad, og så husker den det til senere. 


Redigeret af opzouten - 27-Juni-2018 kl. 12:55
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2018 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det slipper du for med NEST, og er præcis årsagen til at vi valgte dem. Du får en notifikation på mobilen, og kan så fortælle den at du bare laver mad, og så husker den det til senere. 

Hvordan gør man det? Har præcis det problem. Lære den at det er madlugt? 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2018 kl. 13:40
Jeg har læst Blank´s anmeldelse. Til den pris og med denne konklusion "Nest Protect kan ikke sende temperatur, fugtighed eller bevægelses sensor informationer videre, ikke kun til Home Assistant, men helt generelt.". Så er det ikke et produkt jeg vil betale prisen for. Det er lidt mystisk, at den ikke kan sende alle informationerne videre, når nu den har dem.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2018 kl. 16:20
Jeg er åbenbart kedelig. 

Vore to røgalarmer (en på hver sal) er mindst 15 år gamle og kører på 9 volts batteri. Vores emhætte virker også fint, så ingen fejlalarmer på det grundlag.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2018 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg er åbenbart kedelig.


Ja LOL

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Vore to røgalarmer (en på hver sal) er mindst 15 år gamle og kører på 9 volts batteri. Vores emhætte virker også fint, så ingen fejlalarmer på det grundlag.

Klaus

Der er massere af røg alarmer som virker fint, også selvom man kokkererer til den store guldmedalje i køkkenet. Hother må have været ekstrem uheldig, eller så tror jeg det er på tide han udskifter sit bål med et mere moderne komfur Wink

Vi bruger Esylux Protector K, 230volt versionen. Er serieforbundet og inkl batteri (backup). 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu