recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Usynlige" trådløse routere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Usynlige" trådløse routere

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
LMS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Marts-2018
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LMS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: "Usynlige" trådløse routere
    Sendt: 19-Marts-2018 kl. 09:27
Hej Forum.

Min kone og jeg er ved at bygge et nyt 1-plans hus på 165 kvm. (20x8)
VI vil som udgangspunkt gerne dække huset med WiFi, men ingen af os vil se på routerne. Derfor får vi sat stikkontakter på loftet.

Min umiddelbare tanke var sætte en router i teknikskabet (i den ene ende af huset) og en forlænger på loftet i den anden ende.

Hvad for noget udstyr foreslår I?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2018 kl. 09:49
Hvis i sætter wifi på loftet, så skal i være sikre på at dampspærren over loftspladerne ikke indeholder metal.

Nybyggede huset skal være hysterisk tætte og bruges der metalfolie til dampspærre, så er der intet trådløst der virker, med mindre senderen er indenfor folien.

I kan altid kæbe noget mesh netværk og placere enhederne inde i skabe.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2018 kl. 11:58
Standardsvaret er at kigge på Ubiquitis access points: https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac-lite/
Det er noget af det bedst og til en yderst rimelig pris.
Samtidig findes de nok ikke mere diskrete mht. udseende Wink
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2018 kl. 12:33
20x8m er lige lovlig meget af hvad 1 AP (og ikke router!) kan dække, så der skal flere enheder til. Som det allerede er blevet sagt, så er Ubiquity's løsninger en god ide at kigge på. ELLER gå efter noget google Mesh. - Disse enheder er SÅ diskrete at de sagtens kan klare at stå på en reol eller kommode, og de giver RIGELIGT dækning til hele huset. https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/netvark-router/GWIFI3PACK/google-wi-fi-mesh-3-pakke-hvid


Til top
LMS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Marts-2018
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LMS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2018 kl. 14:06
Diskret er ikke det samme som væk. Jeg vil ikke kunne se den, uanset hvor diskret den er.
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2018 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af LMS LMS skrev:

Diskret er ikke det samme som væk. Jeg vil ikke kunne se den, uanset hvor diskret den er.


Det er også meget fint, men så er i vel også afklaret med de konsekvenser det vil give jer, med tab af hastighed og potentiel nemmere støj/udsving?


Med wifi kan du ikke blæse og have mel i munden..


Gemmer du radio udstyr væk skal du være klar på at arbejde med de udfordringer det medfører, og hvis du ikke er teknisk stærk, var det måske en ide at gen overveje jeres holdninger om at de skal VÆK...

hvis ikke, så vil jeg anbefale at du får fat i en IT mand som har kompetencerne til at arbejde med de forhindringer, for hvis du ikke selv ved hvad du skal købe og samtidig har de "Krav" så kan du godt forvente du enten får lidt udfordringer nu eller i fremtiden :)
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2018 kl. 14:24
Det bliver svært at få det helt usynligt (samtidig med god dækning).

Vil i heller ikke have f.eks. synlige røgalarmer? Man kan få AP's som ligner små røgalarmer.


Redigeret af Deschain - 19-Marts-2018 kl. 14:25
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2018 kl. 14:24
eftersom det samtidig er et nyt hus skal du også medregne isoleringsgraden der er i nye hus.


en ting tør jeg love dig. Du har en god risiko for at blive skuffet hvis du forventer at få fuld performance med den ide i har fået jer :)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2018 kl. 14:32
Manden har jo valgt. - og som morten siger. - så må han forberede sig på at blive en smule skuffet. - Den absolut bedste løsning ville selvfølgelig have været at man forberedte huset til den slags allerede i planlægningsfasen. Det burde enhver nybygger virkelig tage sig i agt for allerede inden fundamentet er lavet.
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2018 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Manden har jo valgt. - og som morten siger. - så må han forberede sig på at blive en smule skuffet. - Den absolut bedste løsning ville selvfølgelig have været at man forberedte huset til den slags allerede i planlægningsfasen. Det burde enhver nybygger virkelig tage sig i agt for allerede inden fundamentet er lavet.


Korrekt.. Eller som minimum  gå fra loft og ned og så montere access point... :) Som en slags redning, men skidt der ikke er taget højde for så basale ting i et hus byggeri..
lad os håbe der er lavet antennestik :D
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2018 kl. 17:54
Glem loftet til wifi. Det holder ustyret ikke til. For meget varme og kulde.

Som andre skriver i tråden.

Mesh gemt i skabe.

Min router står i et teknikskab. Den dækker fint 130 kvm.

Dog har jeg sat extender op i stuen. Det giver fuld hastighed på 5Ghz og god dækning i haven.

Redigeret af Mufti - 19-Marts-2018 kl. 17:55
Til top
brafi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brafi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2018 kl. 18:38
Usynligt wifi findes ikke!
Mobiltelefoni findes heller ikke, uden master... Alle vil have god dækning, men ingen kunne se antennerne...

Ingen arme, ingen småkager. Sådan er det.

Men få nu bare trukket lidt netværkskabler ned i et par stik, fordelt i huset, så du kan stille et møbel foran og gemme AP deri...

Alternativt må du over i noget mesh...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu