recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internt pc 4K UHD Blu-ray drev ( Eller eksternt)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Internt pc 4K UHD Blu-ray drev ( Eller eksternt)

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Søren A Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Internt pc 4K UHD Blu-ray drev ( Eller eksternt)
    Sendt: 22-Marts-2018 kl. 12:44
Jeg vil gerne kunne afspille 4K UHD Blu-ray diske. Til det har jeg tænkt mig at købe Intels NUC 7i7BNH eller Intel Hades Canyon som kommer snart. Begge disse kan klare opgaven, men jeg skal jo også have et drev der kan afspille skiverne. Jeg har fundet 3 modeller fra Pioneer: BDR-211EBK, BDR-S11K-BK og BDR-s11J-X, og et fra LG: WH16NS60.
De findes i udlandet, og har gjort det længe, men man kan tilsyneladende ikke købe nogen af dem i Danmark. Ved I noget om hvorfor det er sådan?
Hvis jeg køber et i USA, bliver der så ballade med regionskoden? Ud over evt. regionskodeproblemer er der jo også lige det at jeg i praksis ikke har nogen garanti, så jeg ville virkeligt foretrække at købe i Danmark.
Til top
Søren A Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2018 kl. 13:09
Recordere har selv fortalt om nye drev fra Pioneer, der kan det der, for mere end et år siden: http://www.recordere.dk/2017/01/pioneer-uhd-blu-ray-drev-pc/, men de kan altså stadig ikke købes i Danmark??
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2018 kl. 13:18
Det er ikke mit indtryk at Pioneer gør det store for den slags i Danmark - jeg måtte selv importere et lille eksternt Pioneer blu-ray drev for nogle år siden. Pioneer Danmark afviser desuden alle support-spørgsmål der har med den slags computer-hardware at gøre og fra Pioneer EU kommer der slet ikke svar. Mit indtryk er at det er nogle fede produkter (har selv haft kig på et af deres 4K drev), men alt det andet (organisation, support osv) er afsindigt amatøragtigt.
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2018 kl. 13:27
I sommers købte jeg BDR-211UBK fre eBay i USA. eBay sørgede for moms afregning og det ankom efter en måneds tid.
BDR-211EBK er den Europæiske model. BDR-211UBK er den Amerikanske. Inde i Windows står mit drev som BDR-211M, så jeg tror de 2 ovenstående er fuldstændig identiske. Der er lige kommet en firmware opdatering som også dækker begge. Drevet er som udgangspunkt ikke regions låst på DVD-delen - den vælger man selv og det kan ændres 5 gange før drevet er låst helt. BD-region og UHD-region styres af Windows.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2018 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af Søren A Søren A skrev:

Jeg vil gerne kunne afspille 4K UHD Blu-ray diske. Til det har jeg tænkt mig at købe Intels NUC 7i7BNH eller Intel Hades Canyon som kommer snart. Begge disse kan klare opgaven, men jeg skal jo også have et drev der kan afspille skiverne. Jeg har fundet 3 modeller fra Pioneer: BDR-211EBK, BDR-S11K-BK og BDR-s11J-X, og et fra LG: WH16NS60.
De findes i udlandet, og har gjort det længe, men man kan tilsyneladende ikke købe nogen af dem i Danmark. Ved I noget om hvorfor det er sådan?
Hvis jeg køber et i USA, bliver der så ballade med regionskoden? Ud over evt. regionskodeproblemer er der jo også lige det at jeg i praksis ikke har nogen garanti, så jeg ville virkeligt foretrække at købe i Danmark.
Jeg løste det ved at købe en xbox på tilbud, men det betyder så at jeg har en boks mere under tv-bordet. Til gengæld så har man spilleboks også
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2018 kl. 14:51
Jeg ville gerne have et 4K-drev for at kunne digitalisere 4K-skiver - det kan man vel ikke med en Xbox?
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2018 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Jeg ville gerne have et 4K-drev for at kunne digitalisere 4K-skiver - det kan man vel ikke med en Xbox?
Nej det kan man vist ikke
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2018 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af thxtex thxtex skrev:

I sommers købte jeg BDR-211UBK fre eBay i USA. eBay sørgede for moms afregning og det ankom efter en måneds tid.
BDR-211EBK er den Europæiske model. BDR-211UBK er den Amerikanske. Inde i Windows står mit drev som BDR-211M, så jeg tror de 2 ovenstående er fuldstændig identiske. Der er lige kommet en firmware opdatering som også dækker begge. Drevet er som udgangspunkt ikke regions låst på DVD-delen - den vælger man selv og det kan ændres 5 gange før drevet er låst helt. BD-region og UHD-region styres af Windows.

Hej.

Hvad er dine erfaringer med at afspille BlueRay i 4K?
Og hvilken software bruger du?

Hilsen Carsten.
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2018 kl. 21:26
Jeg har ikke den vilde erfaring med det. Har kun prøvet det lidt. Med drevet følger PowerDVD 14, som understøtter UHD. Alternativet er PowerDVD 18, som lige er udkommet.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2018 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af thxtex thxtex skrev:

Jeg har ikke den vilde erfaring med det. Har kun prøvet det lidt. Med drevet følger PowerDVD 14, som understøtter UHD. Alternativet er PowerDVD 18, som lige er udkommet.
Du kan ikke "digitalisere" skiverne med PowerDVD, du kan højst afspille dem. Det eneste SW jeg kender er https://forum.redfox.bz/threads/anydvd-uhd-status.74435/ men er ikke helt sikker på at de har fået styr på UHD endnu, men det får de!!
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Zeit Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Marts-2018
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zeit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2018 kl. 00:18
DeUHD er også et godt bud i stil med AnyDVD men koster kassen.

https://deuhd.ru/
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2018 kl. 01:59

Hej.

Jeg ved ikke rigtigt hvordan du er kommet til at vælge mellem de to Intel enheder.
Men er du sikker på at du altid vil bruge DisplayPort og aldrig HDMI?

Men hvis det var mig der skulle vælge ville jeg vælge en løsning der også vil komme til at afspille NetFlix i 4K?

Det vil denne:

AMD Readies Ryzen 3 2200GE APUs with Reduced TDP



Nogle AM4 motherboards får pludselig HDMI 2.0 med en Raven Ridge APU:
 
'Can confirm 4k 60hz 4:4:4 on the Gigabyte GA-AB350M-Gaming 3' 
and
'a 2200g on a asrock b350m pro4, it works flawless in 4k60p rgb 4:4:4'

Fra:



AMD Plans PlayReady 3.0 Support for Polaris and Vega based GPUs in 2018, Vega APUs in Q2:


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 23-Marts-2018 kl. 02:01
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu