recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquiti UniFi AC In-Wall
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquiti UniFi AC In-Wall

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ubiquiti UniFi AC In-Wall
    Sendt: 22-Marts-2018 kl. 18:09
Jeg har lige fået et UniFi AC In-Wall AP ind af døren til erstatning for deres ældre In-Wall enhed.

De åbenlyse forskelle:
  • 1Gbit ethernet fremfor 100Mbit
  • Hurtigere wifi standard 802.11AC fremfor 802.11ng
  • Lidt mere diskret design - ethernet stik er i bunden fremfor foran.
  • Den nye er lidt større
Billede af den nye (til venstre) i forhold til den gamle (til højre).



De 3 dele - Bagside til montering på væg. Selve AP'et og frontplade. Der er også skruer med i pakken.


Bagside hvor eksisterende kabel fra gammelt netstik monteres - bemærk de 2 netstik i bunden hvor de ene kan levere PoE.






Redigeret af hedberg - 22-Marts-2018 kl. 19:22
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2018 kl. 18:16
Hmmm Thomas - er ikke klar over om det bare er mig, men ingen billeder hos mig!
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2018 kl. 18:20
Jeg kom til at gemme indlægget før billederne var tilføjet, så var i fuld sving med at editere så billederne kom med.
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2018 kl. 18:32
Konfiguration af sådan et når man nu har et Ubiquiti setup i forvejen..

AP'et bliver automatisk fundet af controlleren og her er den sat igang med en opgradering som det første:



Herefter skal AP'et "adopteres" af controlleren.



Først skal AP'et lige have et navn, så det er nemt at finde fremover.



Jeg hardcoder IP'en, men det er dybest set ikke nødvendigt.



Mine SSID'er er automatisk konfigureret efter hvad der er konfigureret i min default WAN gruppe.



Til forskel fra deres normale AP'er, så kan de 2 ethernet porte konfigureres med VLAN's (Det kunne deres gamle In-Wall AP også).  Det kan nu godt være meget praktisk.



Her er den ene port konfigureret med det et VLAN som jeg har mine TV, Apple TV, Sonos m.m. på og den anden port er konfigureret med et VLAN hvor WAOO's TV boks kører (Det må ikke blandes med ens almindelige netværk, så det er 100% isoleret).



Dette system er bare gennemført og lækkert at arbejde med.

Den primære årsag til at jeg har lige har købt dette AP er at jeg havde behov for 2 netværks stik i soveværelset hvis jeg både ville se WAOO IPTV signalet og have adgang til streaming tjenester i mit "SmartTV". Ved at sætte dette AP op fik jeg "forvandlet" 1 netværks stik til 2 ved hjælp af VLAN teknologien (som ens switch også skal understøtte).

Jeg kunne alternativt også have sat en switch op for min trådløse dækning var sådan set fin nok, men det var sjovere at få noget nyt legetøj.



Redigeret af hedberg - 22-Marts-2018 kl. 19:25
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2018 kl. 23:22
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår, hvorfor den hedder in-Wall og ikke on-Wall.

Diskret vil jeg ikke kalde nogen af dem.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
frsch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-August-2012
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frsch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2018 kl. 23:41
Hat længe tænkt på hvordan monteringen af in-Wall ser ud i danske dåser?
Kunne være fedt hvis du vil dele et billede af den færdige montering og rigtig fedt hvis du har en løs dobbelt kontakt du kan holde op ved siden af. Så kan man rigtig se støreselsforholdet.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2018 kl. 06:49
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår, hvorfor den hedder in-Wall og ikke on-Wall.

Diskret vil jeg ikke kalde nogen af dem.....


Jeg brugte ordet diskret i forhold til et traditionelt AP som unægteligt normalt fylder en del mere og i nogle tilfælde har eksterne antenner der stritter i alle retninger. På den måde mener jeg dette er mere diskret.

Resten er marketing :)


Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2018 kl. 06:51
Oprindeligt skrevet af frsch frsch skrev:

Hat længe tænkt på hvordan monteringen af in-Wall ser ud i danske dåser?
Kunne være fedt hvis du vil dele et billede af den færdige montering og rigtig fedt hvis du har en løs dobbelt kontakt du kan holde op ved siden af. Så kan man rigtig se støreselsforholdet.


Jeg kan holde den op ved siden af en alm kontakt jeg har i et andet værelse, men lige der hvor jeg har bruger den kan jeg faktisk ikke rigtigt komme til og skille kontakten af og montere den ordenligt, så den hænger faktisk bare bag TV'et.




Redigeret af hedberg - 23-Marts-2018 kl. 06:52
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2018 kl. 16:36
Super!
Skal selv have dem i et nyt hus.
Kan du sige noget om den trådløse dækning?
Tak
Til top
frsch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-August-2012
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frsch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2018 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af frsch frsch skrev:

Hat længe tænkt på hvordan monteringen af in-Wall ser ud i danske dåser?
Kunne være fedt hvis du vil dele et billede af den færdige montering og rigtig fedt hvis du har en løs dobbelt kontakt du kan holde op ved siden af. Så kan man rigtig se støreselsforholdet.


Jeg kan holde den op ved siden af en alm kontakt jeg har i et andet værelse, men lige der hvor jeg har bruger den kan jeg faktisk ikke rigtigt komme til og skille kontakten af og montere den ordenligt, så den hænger faktisk bare bag TV'et.





Det vil også være en hel fin sammenligning
Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JBoysen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2018 kl. 20:27
Kan man bruge dette AP hvis man har en helt almindelig Zyxel router ? Eller skal man køre Ubiquiti hele vejen?
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2018 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af JBoysen JBoysen skrev:

Kan man bruge dette AP hvis man har en helt almindelig Zyxel router ? Eller skal man køre Ubiquiti hele vejen?

I opsætningsguiden står:
IMPORTANT: The UAP‐AC‐IW requires a UniFi Switch with PoE for power. Passive PoE adapters are not recommended.

Måske kan det lade sig gøre hvis man kan finde en POE+ adapter.

Jens
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu