recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Levetid for Pioneer tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Levetid for Pioneer tv

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Gedegutten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2010
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gedegutten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 23:34
Jeg var her til aften vidne til at mit KRP-500A slukkede, nægtede at tænde igen og kvitterer med 3 røde blink på panelet på opfordring.
Det er præcist 10 år fra første ibrugtagning. Så det var levetiden på dette eksemplar.
Uanset problemets størrelse og mulige genopretning, agter jeg ikke at kaster penge efter det - tænker elektronikken vil vedblive at fejle på nye måder hvis det fikses.

Bedste tv jeg har ejet, RIP Kuro. snøft
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 00:04
Der er en 5090 til salg her på siden... med lidt held kan du måske få den for en 500 las... selv om det selvfølgelig er en chance at tage. Men hvis det fungerer fint er det enormt meget kvalitet for de penge.
Ning
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af Gedegutten Gedegutten skrev:

Uanset problemets størrelse og mulige genopretning, agter jeg ikke at kaster penge efter det - tænker elektronikken vil vedblive at fejle på nye måder hvis det fikses.

Bedste tv jeg har ejet, RIP Kuro. snøft
Hvis du ikke selv vil reparere, kunne der måske være andre DIY interesserede. Smile
Hvor står det parkeret?
Mvh. JørgenT
Til top
Gedegutten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2010
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gedegutten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 11:41
Det er i Svendborg. Men man har et standpunkt til man tager et nyt - og således må jeg erkende at jeg fik lidt gnist efter at se det fikset da jeg i ren vantro liige skulle se om det nu kunne passe inden jeg gik på køjen... vupti, tændte det som vanligt! Men det er jo en stakket frist, så nu er jeg gået ind i jagten på brugbart materiale om fejlkoder og mulige løsninger.
Til top
hik7 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2007
Status: Offline
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hik7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2018 kl. 20:41
mit krp-500a er også begyndt at opføre sig underligt :-( når jeg tænder det, lyser tv’et blå og skifter til rødt, hvorefter setup-boksen giver 8 blå blink... hvad jeg har kunne læse mig frem til er der stor sandsynlighed for at det er nogle spændings regulatore der er gået, der er vist 3.. og de koster intet i indkøb, og sidder på undersiden af mainbordet i boksen...

Det hjælper også nogle gange at slukke alt, hive stik ud.. og holde tænd sluk inde 10sek... og lade den stå uden strøm ... 

Men ikke en helt brug bar løsning..

Så den skal forbi doktoren..

Aner slet ikke hvad jeg skulle bytte det med, er der kommet
Noget der slår det på sort niveau?

7/8år siden jeg har fulgt med
Pioneer KRP 500A - Samsung SMT-H3126 - Playstation 3 - Denon 2807 - Fuld Dali Concept 5.1
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26487&PN=1
Til top
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ARTISTEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2018 kl. 21:41
jeg må beklage for jer der gerne vil have nyt:

De nye plasma alså pioneer 427, 100000 timer, 8 timers forbrug hverdag 12500 dage eller 34 år





Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2018 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

jeg må beklage for jer der gerne vil have nyt:

De nye plasma alså pioneer 427, 100000 timer, 8 timers forbrug hverdag 12500 dage eller 34 år








Redigeret af Boffer24 - 10-Juli-2018 kl. 06:10
Til top
mikkelsen1980 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-September-2007
Sted: Vejle, Danmark
Status: Offline
Point: 384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelsen1980 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2018 kl. 22:02
Fortryder at jeg gav mit 42 plasma tv væk for 4 år siden.
Kunne godt bruge et til mit kælderrum, overvejer netop et 50" Pioneer. 

Synes dog mange af dem står til flere tusinde endnu, er det ikke i overkanten at kaste efter 10 år gamle tv?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2018 kl. 22:18
Mange af dem har også været til salg læææænge.

5090 må ikke koste over 1000 kroner.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ole post Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2018 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Mit 5080 kører på 12 år. Har svoret at jeg ikke skal have nyt før det brænder af.

Jeg er en af de naive, der stadig synes at der er et kanon billede derpå, som på nogle områder slår helt nye tv.


Har det på samme måde, selvom 65” / 4k og hdr trækker lidt.
Ole Hansen
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ole post Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2018 kl. 10:32
kan du nævne nogle af de områder som du mener er bedre på nye fladskærme
Ole Hansen
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2018 kl. 10:43
Jeg købte min 507'er i 2007 og den har kørt upåklageligt lige siden. Nu ser jeg heller ikke tv 8 timer om dagen men det er alligevel ok. Jeg synes også at kvaliteten på mange lcd skærme er for dårlig til at jeg vil skifte, men OLED'erne er bedre det må jeg sige. Spørgsmålet er så om man synes det er så meget bedre at det er tid til at skifte :-)
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu