recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HIPER, hvem har ret?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HIPER, hvem har ret?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HIPER, hvem har ret?
    Sendt: 16-April-2018 kl. 20:46
Er helt sikker på der er gigabit lan port computeren:)

Heller ikke 5ghz trådløst netværk kan klare over 90 Mbit.



Jeg kan så absolut godt forstå teknikeren ringer med privat nummer, men når man nu ringer med privat nummer giver det jo ikke os andre en reel chance for at se hvem der har ringet, derfor bør man som du selv siger lige smide en telefonsvarer eller sørge for i det mindste at ringe en ekstra gang.

Der har dog ikke været noget siden da. Hiper var hurtige og dygtige til at få ordnet sagen og trukket deres krav tilbage om betalingen på 699 kr.

Nu håber jeg så bare at jeg snart får hvad jeg betaler for. :)
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

da han var færdig tænkte jeg at jeg lige ville lave en hastighedstest fordi jeg samme sidste fredag blev opkrævet regningen for denne og næste måned. jeg målte så 82/42 på min forbindelse altså 918/18 mindre end det de har trukket fra mit betalings kort.


Er du sikker på at maskinen du testede på har gigabit LAN-port?
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Selvfølgelig er det et argument, at de har ringet fra privat nummer og ikke har lagt besked på telefonsvaren. Enddog et godt argument.

At man I branchen har en praksis med at ringe fra private numre for at beskytte installatøren, er sagen uvedkommen. En praksis behøver jo ikke være en god praksis. 

Mvh Peter


Der er intet galt i denne praksis. Det eneste der er galt ved det i denne situration er at der ikke blev lagt en besked, eller forsøgt kontakt igen en ekstra gang.

Jeg arbejder selv i telefonisk support. Og vi ringer altid 2 gange og ligger altid besked. Her efter sender vi mail med info om at vi har forsøgt at kontakte kunden på xx xx xx xx og han bedes kontakte os ang et tidspunkt der passer ham at blive ringet op på.
Folk skal ikke have email adresser og direkte nummere til teknikere. Der er alt for mange der ikke kan respektere privat liv uden for arbejdstid. Selvfølgelig ikke alle. Men nogle er sådan. Og som altid er det de få der ødelægger det for de mange.

Rettelse: I vores support står der vores hovednummer når vi ringer ud. Det er ikke privat nummer.


Redigeret af kenneth85 - 16-April-2018 kl. 10:41
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 10:32
Det var også sådan teknikeren forklarede det. Forstærkeren rullede af ved 1000 Hz og den nye splitter der er sat i kan håndtere 1400 Hz mener jeg han sagde..

I øvrigt en rigtig flink tekniker som tog mig med i det hele. At jeg så ikke husker eller forstår alt er jo ikke hans fejl. 😂
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 09:04
Din forstærker understøtter ikke de frekvenser, som bruges til de høje hastigheder, så det er godt, at dit modem nu er blevet koblet på før den.

Hvis du logger på modemmet og kigger på signalerne, skal du have de såkaldte OFDM-kanaler, når konfigurationen er korrekt sat op.


Redigeret af bubbleboy - 16-April-2018 kl. 09:05
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 08:56
Forstår ikke at der kan ske sådan en fejl,og hvis der er sket en fejl hvorfor det skal tage op mod 14 dage at udbedre den. Dem fra hiper sagde der skulle laves noget om i routeren ved at konfigurere den, og at det var tdc der stod for dette.


Fejl eller ej, så måtte jeg jo selv konstatere den var der, trods jeg havde en tekniker på besøg, han målte nemlig ikke på hastigheden eller om der overhovedet var forbindelse efter delefilteret var monteret.


Ved virkelig ikke om der var et delefilter på før, har aldrig set eller hørt dette omtalt før nemlig. Ved bare jeg havde en stor signal forstærker på væggen før som hovedlednihen fra vejen gik i, fra den forstærker gik der både til tv og internet, dette blev også installeret af en tekniker for 2 år siden. Jeg har intet installeret eller ændret selv.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:


alt gik godt og smertefrit han monterede en eller anden form for deler på det kabel som kommer ind i mit hus, en deler som deler internet og radio/tv i 2 for at jeg skal kunne trække 1000/60 Mbit.



Har du ikke haft et ordentligt skilelfilter på før?

I så tilfælde forstår jeg godt at du har haft massive problemer!


Klaus

Redigeret af KlausDM - 16-April-2018 kl. 08:33
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

det er alt sammen rigtig godt, men havde dette været mine forældre eller bedsteforældre havde de da ALDRIG målt hastigheden på deres forbindelse og hiper havde taget røven på dem.

er jeg den eneste der syntes det er uhørt? ved da godt det ikke er mange penge at betale 299 for en 1000/60 forbindelse frem for deres 100/20 Mbits forbindelse til 219 kr. men det er da trods alt 80 kroner mere de får i kassen på bekostning af en godtroende kunde der tror han/hun får hvad der betales for, og er der blot 100 kunder af den slags bliver beløbet jo 8000 kr i kassen pr måned, og små 96000 på årsbasis lige i lommen på hiper. Det syntes jeg da alligevel er lidt at tage røven på folk, og jeg kan da umuligt være den eneste der har det sådan??

det er vel lidt det samme som når bedstefar går i elgiganten for at købe en DORO telefon men kommer hjem med en IphoneX fordi han kunne få den på afbetaling med forsikring, ubegrænset sky lagring og ekstra optikker til dets kamera eller et eller andet sindsygt, KUN for at tjene penge på en godtroende generation. jeg syntes det er uhørt.

god søndag aften alle sammen :)
Godmorgen,

jeg undrer mig mest over at du antyder at Hiper har gjort det med fuldt overlæg og gør det ved alle kunder??
Kan det tænkes at der er sket en fejl?

mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 00:12
NÅ, hiper fjernede deres krav mod mig og sendte mig en ny tekniker som kom i fredags som aftalt og ringede til mig 30 minutter før han var på min adresse så jeg kunne nå hjem.

alt gik godt og smertefrit han monterede en eller anden form for deler på det kabel som kommer ind i mit hus, en deler som deler internet og radio/tv i 2 for at jeg skal kunne trække 1000/60 Mbit.

da han var færdig tænkte jeg at jeg lige ville lave en hastighedstest fordi jeg samme sidste fredag blev opkrævet regningen for denne og næste måned. jeg målte så 82/42 på min forbindelse altså 918/18 mindre end det de har trukket fra mit betalings kort.
jeg ringede selvfølgelig straks til hiper og spurgte hvordan dette kunne være muligt, og hun spiste mig af med at de ville sende sagen til TDC som står for noget konfigurering i routeren som de hiper har leveret, dette kunne tage melle 7 og 14 dage hvorefter jeg ville blive kontaktet for at se om mit problem er løst, og selvfølgelig til en snak om økonomisk kompensation fordi de ikke levere det produkt jeg betaler for.


det er alt sammen rigtig godt, men havde dette været mine forældre eller bedsteforældre havde de da ALDRIG målt hastigheden på deres forbindelse og hiper havde taget røven på dem.

er jeg den eneste der syntes det er uhørt? ved da godt det ikke er mange penge at betale 299 for en 1000/60 forbindelse frem for deres 100/20 Mbits forbindelse til 219 kr. men det er da trods alt 80 kroner mere de får i kassen på bekostning af en godtroende kunde der tror han/hun får hvad der betales for, og er der blot 100 kunder af den slags bliver beløbet jo 8000 kr i kassen pr måned, og små 96000 på årsbasis lige i lommen på hiper. Det syntes jeg da alligevel er lidt at tage røven på folk, og jeg kan da umuligt være den eneste der har det sådan??

det er vel lidt det samme som når bedstefar går i elgiganten for at købe en DORO telefon men kommer hjem med en IphoneX fordi han kunne få den på afbetaling med forsikring, ubegrænset sky lagring og ekstra optikker til dets kamera eller et eller andet sindsygt, KUN for at tjene penge på en godtroende generation. jeg syntes det er uhørt.

god søndag aften alle sammen :)
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2018 kl. 12:42
Der er mange andre firmaer der ikke ringer med hemmeligt nr, når de ringer så kan der stå firmaets nr, der behøver ikke at stå nummeret til den telefon de ringer fra.
Så ved man stadigvæk hvem der har ringet :)
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2018 kl. 20:45
altså jeg kan godt forstå de ringer fra privat nummer for at beskytte sig selv fra utallige opkald fra sure kunder, men at de ikke lige smider en besked på telefonsvaren, eller i det mindste ringer mere end en gang det er der filmen knækker. 

nu har jeg heldigvis fået fat i hiper som jeg har sendt billeder til som dokumentation på at teknikeren ringede 10.24 og forlod min adresse 10.34, plus givet en beskrivelse af forløbet set med mine øjne. har blot forklaret dem hvordan jeg føler mig snydt, og at der jeg på ingen måde føler teknikeren har gjort et tilfredsstillende stykke arbejde i og med hele forløbet har taget ham/hende 11 minutter.

den flinke person hos hiper opretter så en sag hos TDC og de trækker ikke mig nogen penge før end sagen hos TDC er afgjort.

i skal alle sammen have tak for jeres hjælp:)
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2018 kl. 19:08
Selvfølgelig er det et argument, at de har ringet fra privat nummer og ikke har lagt besked på telefonsvaren. Enddog et godt argument.

At man I branchen har en praksis med at ringe fra private numre for at beskytte installatøren, er sagen uvedkommen. En praksis behøver jo ikke være en god praksis. 

Mvh Peter


Redigeret af hunt - 24-Marts-2018 kl. 19:09
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu