recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HIPER, hvem har ret?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HIPER, hvem har ret?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HIPER, hvem har ret?
    Sendt: 23-Marts-2018 kl. 13:13
hej alle sammen.

Jeg skulle idag have haft besøg af HIPER for at få opgraderet vores internet forbindelse i huset grundet den tidligere forbindelse var utrolig ustabil, og smed mig af netværket både lan og wifi, jeg måtte hver eneste dag genstarte routeren for at kunne komme på nettet igen. men det er en anden historie.

teknikeren ville komme mellem 07.00-16.00, og ville ringe 30 minutter før ankomst.

teknikeren ringer idag kl. 10.24, jeg når ikke at tage telefonen, han/hun ringer med privat nummer, og lægger ikke nogen telefonsvare til mig, ergo ved jeg ikke hvem der har ringet eller hvorfor, og det skal lige siges jeg er på arbejde og har 20 minutter hjem fra arbejde.

da jeg så kommer hjem fra arbejde og tjekker min postkasse, (her ved jeg endnu ikke at det private nummer der har haft ringet til mig er en hiper medarbejder) finder jeg en lille seddel om forgæves tekniker besøg, på sedlen står der at tidspunktet er 10.35, altså præcis 11 minutter efter det private nummer ringede til mig.

jeg ringer så til hiper og de fortæller mig at jeg har fået et gebyr på forgæves tekniker besøg på 699 kr, det bliver jeg stik tosset over, og siger det vil jeg ikke betale. 

for det første. teknikeren ringer med privat nummer, og lægger ikke en besked på telefonsvaren så man kan agere ud fra det, jeg nåede som sagt desværre ikke at tage min telefon, og det kan jo ske for alt og alle, og de færreste vil nok finde sig i at skulle betale 699 kroner for ikke at nå at besvare deres telefon.

for det andet. teknikeren ringede 11 minutter FØR HAN HAVDE KONKLUDERET der ikke var noget hjemme, hvilket fremgår at den seddel han smed i min postkasse, og hiper skriver at teknikeren ringer 30 minutter før han er på adressen. men 11 minutter er ikke 30, og jeg kan ikke nå hjem fra arbejde på de 11 minutter uanset hvad.

for det tredje. min kæreste og vores søn var hjemme hele formiddagen og har ikke hverken set eller hørt teknikeren banke på.

jeg nægter at betale de penge og jeg føler mig virkelig pisset på, jeg syntes det er noget svineri at byde folk den slags, min chef kunne da lyn hurtigt blive stinkende rig hvis jeg gjorde sådan mod mine kunder når jeg kom ud til forskellige for at skulle lave ventilation.

jeg har så været i kontakt med hiper, og de er uforstående og forstår ikke hvorfor jeg er sur, men alligevel opretter din en sag og sender videre til TDC som står for deres teknikere.


hvad er jeres mening, og hvad syntes i jeg skal gøre. ?

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2018 kl. 13:21
Opsige dit abbonemment.

Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2018 kl. 13:39
det fjerner jo ikke gebyret på 699 kr som jeg egentlig er mest utilfreds med, hiper som leverandør er udemærket, og billigere end alle andre som jeg lige kan se det. derfor søger jeg en anden vej, og jeg vil da mene efter overstående at jeg juridisk har ret, men jeg er også den forurettede i sagen, derfor vil jeg gerne høre jeres mening 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2018 kl. 13:47
Det var også ment som et pressionsmiddel.

Men du skal selvfølgelig også være parat til at gøre det.

Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2018 kl. 14:09
Nægt at betale. 

Du har ikke fået nogen ydelse og de kan ikke bevise at du skulle have misligeholdt en aftale. Tværtimod, kan du bevise at de ikke har overholdt deres aftale.

Skriv en email til dem og forklar sagen. Bed dem frafalde gebyret, hvorefter du ikke vil foretage dig yderligere i sagen.


Redigeret af Deschain - 23-Marts-2018 kl. 14:11
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2018 kl. 15:01
Hej.

Jeg har nu læst dir oplæg to gange. Jeg mener at din argumentation er forkert. Du argumenterer med at de ringer med privat nummer. Men det mener jeg er normalt i branchen. Firmaerne ønsker ikke at kunderne ringer direkte til teknikerne, men til deres HotLine.

Jeg mener i stedet for at du skal argumentere for at du ikke forstår at du skal betale da der var nogen hjemme.

Jeg vil tro at du kan klage til Tele Ankenævnet:


Her er et link til hvad du kan klage over:


Det koster 150 kr. i gebyr at klage, dem får man retur hvis man får helt eller delvis ret.

Så vidt jeg husker skal man dog først have klaget skrifligt til Firmaet. 

Hilsen Carsten.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2018 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

hiper som leverandør er udemærket, og billigere end alle andre


Nå ja, prisen..........
Jeg betaler lidt mere om måneden, men får ingen gebyrer

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Skodman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-August-2006
Sted: Lyngby,Denmark
Status: Offline
Point: 218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skodman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2018 kl. 15:25
Tror også at f.eks TDC/stofa/waoo  ville opkræve et gebyr hvis man ikke var hjemme ved en evt. aftale...
Så på den måde er de nok ens alle sammen.


Redigeret af Skodman - 23-Marts-2018 kl. 15:26
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2018 kl. 17:07
Det med tidspunkterne kan du ikke bruge til så meget. 

Lad os sige teknikeren er blevet færdig hos en anden kunde kl 10.24 og ringer til dig. Der er ca. 10 minutters kørsel fra den kunde hen til dig. Hvis teknikeren havde fået fat i dig, var hans/hendes plan at starte med at bruge et kvarters tid på centralen i dit område på at checke om tingene var i orden, inden han/hun landede på din adresse. 10 minutters kørsel + et kvarters tid på centralen + et par minutters kørsel fra centralen til dig = ca. de 30 minutter du havde fået lovning på.

I stedet skete der muligvis det, at han/hun var done hos den forrige kunde kl 10.24, fik ikke fat i dig og brugte ca. 10 minutter på at køre hen og smide en seddel i din postkasse inden han/hun tog videre til næste kunde.

Jeg synes du bør kontakte Hiper og bede dem undersøge om TDC har en procedure for hvor grundige deres teknikere bør være i forsøget på at få fat i kunderne. Du oplevede at teknikere forsøgte en enkelt gang, lod telefonen ringe kortvarigt og efterfølgende aldrig forsøgte igen. Kunne du måske ikke med rimelighed forvente lidt mere ihærdighed, fx. at teknikeren forsøgte en gang eller to mere inden for en 5 minutters tid, eller handler det mere om at teknikeren kan skaffe sig ekstra pauser ved kun at lave et enkelt, halvhjertet forsøg på at få fat på dig?

Juridisk tror jeg ikke du får et ben til jorden, jeg ville i stedet forfølge den der med hvor lidt teknikeren behøver at forsøge på at få fat på dig inden han/hun opgiver. "Jeg var lige ved at vaske hænder da telefonen ringede, men inden jeg havde nået at tørre hænderne og fumle telefonen op af lommen havde teknikeren lagt på. Jeg ventede forgæves de næste 10-15 minutter på en opringning mere, men den kom aldrig. For øvrigt var min kæreste hjemme hele dagen, så der var masser af mulighed for at komme ind på min adresse. Kan det virkelig være rigtigt at jeg skal betale 699 kr fordi teknikeren ikke gider forsøge at ringe mig op mere end en enkelt gang?"


Redigeret af strandvasker - 23-Marts-2018 kl. 17:09
Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JBoysen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2018 kl. 20:25
Der hvor du får bedst respons fra Hiper er på deres Facebook. Det er praktisk taget deres support side. Så skriv din historie der
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2018 kl. 21:04
Jeg prøver deres fB side. Tusind tak for jeres inputs. Tænker lige lidt over hvordan jeg lige drejer den overfor hiper.
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2018 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

hej alle sammen.

Jeg skulle idag have haft besøg af HIPER for at få opgraderet vores internet forbindelse i huset grundet den tidligere forbindelse var utrolig ustabil, og smed mig af netværket både lan og wifi, jeg måtte hver eneste dag genstarte routeren for at kunne komme på nettet igen. men det er en anden historie.

teknikeren ville komme mellem 07.00-16.00, og ville ringe 30 minutter før ankomst.

teknikeren ringer idag kl. 10.24, jeg når ikke at tage telefonen, han/hun ringer med privat nummer, og lægger ikke nogen telefonsvare til mig, ergo ved jeg ikke hvem der har ringet eller hvorfor, og det skal lige siges jeg er på arbejde og har 20 minutter hjem fra arbejde.

da jeg så kommer hjem fra arbejde og tjekker min postkasse, (her ved jeg endnu ikke at det private nummer der har haft ringet til mig er en hiper medarbejder) finder jeg en lille seddel om forgæves tekniker besøg, på sedlen står der at tidspunktet er 10.35, altså præcis 11 minutter efter det private nummer ringede til mig.

jeg ringer så til hiper og de fortæller mig at jeg har fået et gebyr på forgæves tekniker besøg på 699 kr, det bliver jeg stik tosset over, og siger det vil jeg ikke betale. 

for det første. teknikeren ringer med privat nummer, og lægger ikke en besked på telefonsvaren så man kan agere ud fra det, jeg nåede som sagt desværre ikke at tage min telefon, og det kan jo ske for alt og alle, og de færreste vil nok finde sig i at skulle betale 699 kroner for ikke at nå at besvare deres telefon.

for det andet. teknikeren ringede 11 minutter FØR HAN HAVDE KONKLUDERET der ikke var noget hjemme, hvilket fremgår at den seddel han smed i min postkasse, og hiper skriver at teknikeren ringer 30 minutter før han er på adressen. men 11 minutter er ikke 30, og jeg kan ikke nå hjem fra arbejde på de 11 minutter uanset hvad.

for det tredje. min kæreste og vores søn var hjemme hele formiddagen og har ikke hverken set eller hørt teknikeren banke på.

jeg nægter at betale de penge og jeg føler mig virkelig pisset på, jeg syntes det er noget svineri at byde folk den slags, min chef kunne da lyn hurtigt blive stinkende rig hvis jeg gjorde sådan mod mine kunder når jeg kom ud til forskellige for at skulle lave ventilation.

jeg har så været i kontakt med hiper, og de er uforstående og forstår ikke hvorfor jeg er sur, men alligevel opretter din en sag og sender videre til TDC som står for deres teknikere.


hvad er jeres mening, og hvad syntes i jeg skal gøre. ?



Jeg tænker at du ligger som du har redt...

Hvis din kone er hjemme, hvorfor så give dem dit nummer?

Valgte du ikke netop hiper fordi din nærighed tog over? JO.. og lad nu være med at ignorere den. du må forvente at "shit happens" når man er så pris skør som man må være siden man vælger at springe på hiper..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu