recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HIPER, hvem har ret?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HIPER, hvem har ret?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2018 kl. 11:15
Hvorfor ender det altid med muderkastning og personlige hetz.

Til ham der skulle have hiper, ring og snak med dem, bestil en ny tid og betal det gebyr, de har gjordt som de skal og du føler dig snydt fordi du havde glædet dig til dit nye produkt. Få en ny tid og kom videre, der må være større udfordring end et teknikker besøg fra hiper.
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2018 kl. 13:03
Jeg synes det hele overkompliceres.

Forhold dig og dem alene til at der var nogen hjemme og de ikke har været og leveret den aftalte service.
Det skal du SELVFØLGELIG ikke betale for!

Lav en ny aftale.
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2018 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

hej alle sammen.

Jeg skulle idag have haft besøg af HIPER for at få opgraderet vores internet forbindelse i huset grundet den tidligere forbindelse var utrolig ustabil, og smed mig af netværket både lan og wifi, jeg måtte hver eneste dag genstarte routeren for at kunne komme på nettet igen. men det er en anden historie.

teknikeren ville komme mellem 07.00-16.00, og ville ringe 30 minutter før ankomst.

teknikeren ringer idag kl. 10.24, jeg når ikke at tage telefonen, han/hun ringer med privat nummer, og lægger ikke nogen telefonsvare til mig, ergo ved jeg ikke hvem der har ringet eller hvorfor, og det skal lige siges jeg er på arbejde og har 20 minutter hjem fra arbejde.

da jeg så kommer hjem fra arbejde og tjekker min postkasse, (her ved jeg endnu ikke at det private nummer der har haft ringet til mig er en hiper medarbejder) finder jeg en lille seddel om forgæves tekniker besøg, på sedlen står der at tidspunktet er 10.35, altså præcis 11 minutter efter det private nummer ringede til mig.

jeg ringer så til hiper og de fortæller mig at jeg har fået et gebyr på forgæves tekniker besøg på 699 kr, det bliver jeg stik tosset over, og siger det vil jeg ikke betale. 

for det første. teknikeren ringer med privat nummer, og lægger ikke en besked på telefonsvaren så man kan agere ud fra det, jeg nåede som sagt desværre ikke at tage min telefon, og det kan jo ske for alt og alle, og de færreste vil nok finde sig i at skulle betale 699 kroner for ikke at nå at besvare deres telefon.

for det andet. teknikeren ringede 11 minutter FØR HAN HAVDE KONKLUDERET der ikke var noget hjemme, hvilket fremgår at den seddel han smed i min postkasse, og hiper skriver at teknikeren ringer 30 minutter før han er på adressen. men 11 minutter er ikke 30, og jeg kan ikke nå hjem fra arbejde på de 11 minutter uanset hvad.

for det tredje. min kæreste og vores søn var hjemme hele formiddagen og har ikke hverken set eller hørt teknikeren banke på.

jeg nægter at betale de penge og jeg føler mig virkelig pisset på, jeg syntes det er noget svineri at byde folk den slags, min chef kunne da lyn hurtigt blive stinkende rig hvis jeg gjorde sådan mod mine kunder når jeg kom ud til forskellige for at skulle lave ventilation.

jeg har så været i kontakt med hiper, og de er uforstående og forstår ikke hvorfor jeg er sur, men alligevel opretter din en sag og sender videre til TDC som står for deres teknikere.


hvad er jeres mening, og hvad syntes i jeg skal gøre. ?



Jeg tænker at du ligger som du har redt...

Hvis din kone er hjemme, hvorfor så give dem dit nummer?

Valgte du ikke netop hiper fordi din nærighed tog over? JO.. og lad nu være med at ignorere den. du må forvente at "shit happens" når man er så pris skør som man må være siden man vælger at springe på hiper..

Hvorfor så nedladende? Det kan han ikke bruge til noget..
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2018 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobthor91 jacobthor91 skrev:

hej alle sammen.

Jeg skulle idag have haft besøg af HIPER for at få opgraderet vores internet forbindelse i huset grundet den tidligere forbindelse var utrolig ustabil, og smed mig af netværket både lan og wifi, jeg måtte hver eneste dag genstarte routeren for at kunne komme på nettet igen. men det er en anden historie.

teknikeren ville komme mellem 07.00-16.00, og ville ringe 30 minutter før ankomst.

teknikeren ringer idag kl. 10.24, jeg når ikke at tage telefonen, han/hun ringer med privat nummer, og lægger ikke nogen telefonsvare til mig, ergo ved jeg ikke hvem der har ringet eller hvorfor, og det skal lige siges jeg er på arbejde og har 20 minutter hjem fra arbejde.

da jeg så kommer hjem fra arbejde og tjekker min postkasse, (her ved jeg endnu ikke at det private nummer der har haft ringet til mig er en hiper medarbejder) finder jeg en lille seddel om forgæves tekniker besøg, på sedlen står der at tidspunktet er 10.35, altså præcis 11 minutter efter det private nummer ringede til mig.

jeg ringer så til hiper og de fortæller mig at jeg har fået et gebyr på forgæves tekniker besøg på 699 kr, det bliver jeg stik tosset over, og siger det vil jeg ikke betale. 

for det første. teknikeren ringer med privat nummer, og lægger ikke en besked på telefonsvaren så man kan agere ud fra det, jeg nåede som sagt desværre ikke at tage min telefon, og det kan jo ske for alt og alle, og de færreste vil nok finde sig i at skulle betale 699 kroner for ikke at nå at besvare deres telefon.

for det andet. teknikeren ringede 11 minutter FØR HAN HAVDE KONKLUDERET der ikke var noget hjemme, hvilket fremgår at den seddel han smed i min postkasse, og hiper skriver at teknikeren ringer 30 minutter før han er på adressen. men 11 minutter er ikke 30, og jeg kan ikke nå hjem fra arbejde på de 11 minutter uanset hvad.

for det tredje. min kæreste og vores søn var hjemme hele formiddagen og har ikke hverken set eller hørt teknikeren banke på.

jeg nægter at betale de penge og jeg føler mig virkelig pisset på, jeg syntes det er noget svineri at byde folk den slags, min chef kunne da lyn hurtigt blive stinkende rig hvis jeg gjorde sådan mod mine kunder når jeg kom ud til forskellige for at skulle lave ventilation.

jeg har så været i kontakt med hiper, og de er uforstående og forstår ikke hvorfor jeg er sur, men alligevel opretter din en sag og sender videre til TDC som står for deres teknikere.


hvad er jeres mening, og hvad syntes i jeg skal gøre. ?




Jeg tænker at du ligger som du har redt...

Hvis din kone er hjemme, hvorfor så give dem dit nummer?

Valgte du ikke netop hiper fordi din nærighed tog over? JO.. og lad nu være med at ignorere den. du må forvente at "shit happens" når man er så pris skør som man må være siden man vælger at springe på hiper..


Hvorfor så nedladende? Det kan han ikke bruge til noget..



Nedladende??

Jamen er det forkert hvad jeg skriver?? Tænker du ikke man må forvente forskel når nogle ting går galt hvis man vælger nogle der er så pris fokuseret... eller forventer du også den samme service ?
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2018 kl. 13:56
@skandshus
Man burde kunne forvente at servicen er som de selv skriver, og fakta er at de ikke har overholdt deres egne betingelser.
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2018 kl. 14:18
Man ringer og er der ingen der svarer, så kører man derud - således, at der som minumum gives en halv time fra der ringes og til der smides et kort i med forgæves teknikerbesøg. 

Så har man alle muligheder for enten at nå hjem eller åbne. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2018 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Man ringer og er der ingen der svarer, så kører man derud - således, at der som minumum gives en halv time fra der ringes og til der smides et kort i med forgæves teknikerbesøg. 

Så har man alle muligheder for enten at nå hjem eller åbne. 

MEn der var jo nogle hjemme - hvorfor ikke bare forholde sig til den del i klagen til selskabet?
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2018 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Man ringer og er der ingen der svarer, så kører man derud - således, at der som minumum gives en halv time fra der ringes og til der smides et kort i med forgæves teknikerbesøg. 

Så har man alle muligheder for enten at nå hjem eller åbne. 

MEn der var jo nogle hjemme - hvorfor ikke bare forholde sig til den del i klagen til selskabet?

Hvis du vil klage, og der rent faktisk har været nogen hjemme, der ikke har åbnet, hvad vil du så reelt klage over? Ja, der var nogle hjemme og der er ikke blevet åbnet. Så må man pr. definition betale. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2018 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Man ringer og er der ingen der svarer, så kører man derud - således, at der som minumum gives en halv time fra der ringes og til der smides et kort i med forgæves teknikerbesøg. 

Så har man alle muligheder for enten at nå hjem eller åbne. 

MEn der var jo nogle hjemme - hvorfor ikke bare forholde sig til den del i klagen til selskabet?

Hvis du vil klage, og der rent faktisk har været nogen hjemme, der ikke har åbnet, hvad vil du så reelt klage over? Ja, der var nogle hjemme og der er ikke blevet åbnet. Så må man pr. definition betale. 

Helt ærligt, så ringer man på igen 1 minut senere.
Kunden kun jo være på tønden.

Jeg vill da aldrig betale for at de ikke gider ind til deres kunde (udover ikke at have ringet 30 minutter før som aftalt)
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2018 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Man ringer og er der ingen der svarer, så kører man derud - således, at der som minumum gives en halv time fra der ringes og til der smides et kort i med forgæves teknikerbesøg. 

Så har man alle muligheder for enten at nå hjem eller åbne. 

MEn der var jo nogle hjemme - hvorfor ikke bare forholde sig til den del i klagen til selskabet?

Hvis du vil klage, og der rent faktisk har været nogen hjemme, der ikke har åbnet, hvad vil du så reelt klage over? Ja, der var nogle hjemme og der er ikke blevet åbnet. Så må man pr. definition betale. 

Helt ærligt, så ringer man på igen 1 minut senere.
Kunden kun jo være på tønden.

Jeg vill da aldrig betale for at de ikke gider ind til deres kunde (udover ikke at have ringet 30 minutter før som aftalt)

Ja, selvfølgelig - det tror jeg da heller ikke vi er uenige om. Men nu var sagen sådan, at der ikke blevet åbnet (og vi kan sikkert gætte på 1000 årsager til hvorfor) og der var nogen hjemme. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2018 kl. 14:41
Jeg må nok hellere lige præcisere: der skal selvfølgelig gå mindst en halv time fra der ringes og indtil der kan smides et kort i brevsprækken med opkrævning uanset om der bankes på døren eller ej. Og det ser ikke ud til at have været tilfældet her. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2018 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Jeg synes det hele overkompliceres.

Forhold dig og dem alene til at der var nogen hjemme og de ikke har været og leveret den aftalte service.
Det skal du SELVFØLGELIG ikke betale for!

Lav en ny aftale.

Helt enig!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu