recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - yamaha rx-v 2067 vs Marantz Sr 6011
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

yamaha rx-v 2067 vs Marantz Sr 6011

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2018 kl. 08:59
Det er det her problem, HT Bypass er opfundet til at løse.

Sæt en god stereo-effektforstærker foran fronthøjttalerne. 
Sæt en stereo-forforstærker med HT Bypass foran effektforstærkeren. 
Slut din musikkilde direkte til forforstærkeren.
Slut pre-out på surround-receiveren til HT Bypass-indgangen på forforstærkeren.

Nu har du den gode effektforstærker på fronterne hele tiden, og når du hører musik, går signalet helt uden om surroundreceiveren.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2018 kl. 15:20
@Allan - Hvor ville jeg gerne have vidst det for længe siden. Går ud fra det betyder at HT indgangen bypasser forforstærkerens volumenkontrol og andet processing?
Det er jo den perfekte løsning jeg har ledt efter i årevis, til at kombinere dedikeret surround med dedikeret stereo. 
Til top
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2011
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 12:12
Jeg kører med sådan et system - Marantz surround og en stereo forstærker med ht bypass. Der er ikke rigtigt nogle ulemper udover at man skal tænde to forstærkere når man skal have surround.
LG 50PK760N, Marantz NR-1403, Creek Evolution 5350, Aune X1 Dac, Elac BS-203.A, XTZ 99W10.16, Audiovector center plus diverse bokse..
Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 12:44
Helt enig og også kørt med et rent stereo med HT bypass som giver fed stereo og giver surrounden flere kræfter på front HT'erne Tongue
Desværre skal man tænke 2 setup'et (stereo og surround) ved surround lyd men det er jo bare et klik på remoten !
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 14:24
Hmm... Nu synes jeg jeg har støvsuget alle de forskellige danske forhandlere på nettet. Synes ikke man ser forforstærkere med HT indgang, før vi kommer over 15.000kr. Lidt voldsomt, når man har en surroundreceiver til 6.000kr og en brugt effektforstærker til 3.000kr.

Redigeret af Nagash - 26-Marts-2018 kl. 14:25
Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 16:52
hvad med f.eks. Naim, Nac 152 XS 
Fundet på dba ud fra denne liste på dette forum 

Forstærkere med Home Theater input



Redigeret af rotelman - 26-Marts-2018 kl. 16:54
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Det er det her problem, HT Bypass er opfundet til at løse.

Sæt en god stereo-effektforstærker foran fronthøjttalerne. 
Sæt en stereo-forforstærker med HT Bypass foran effektforstærkeren. 
Slut din musikkilde direkte til forforstærkeren.
Slut pre-out på surround-receiveren til HT Bypass-indgangen på forforstærkeren.

Nu har du den gode effektforstærker på fronterne hele tiden, og når du hører musik, går signalet helt uden om surroundreceiveren.

Nu er det nok bare min uvidenhed der slår igennem, men hvad giver det af fordel at man har en stereo-forforstærker på også? Giver det ikke samme bare at bruge surround-receiveren med en stereo-effektforstærker koblet på fronterne?
Til top
Hounddog Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Marts-2008
Sted: 8660
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hounddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 18:46
grunden til at jeg droppede yamaha surroundrecievere var, at jeg ikke synes, at de fik musikken ud fra væggen, det gør min marantz 7011 til gengæld, flot og luftig lyd, hvilket min kvinde heller intet besvær har med at bemærke

Redigeret af Hounddog - 26-Marts-2018 kl. 18:46
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af Gump Gump skrev:

Nu er det nok bare min uvidenhed der slår igennem, men hvad giver det af fordel at man har en stereo-forforstærker på også? Giver det ikke samme bare at bruge surround-receiveren med en stereo-effektforstærker koblet på fronterne?


Jeg kan heller ikke lige se fordelen med forforstærkeren.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Oprindeligt skrevet af Gump Gump skrev:

Nu er det nok bare min uvidenhed der slår igennem, men hvad giver det af fordel at man har en stereo-forforstærker på også? Giver det ikke samme bare at bruge surround-receiveren med en stereo-effektforstærker koblet på fronterne?


Jeg kan heller ikke lige se fordelen med forforstærkeren.

Fordi når du så hører musik fra fx CD eller vinyl, så kører alt lyd udenom surround receiveren. Det er sluttet direkte til forforstækeren som så sender det til effektforstærkeren. Altså et rent stereo setup.
Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 21:00
tjaa jeg har en rigtig stor yamaha surround ting men synes slet ikke den kommer i nærheden af mit stereo setup Tongue
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 21:15
En HT stereoforstærker er beregnet til at sidde sidst i kæden!

Ved surround agerer stereoforstærkeren effekt for fronter.

Og ved stereo er kilder sat direkte i indgange på stereoforstærker. Surround forstærker forbliver slukket.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu