recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Strecker og Bio ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Strecker og Bio ?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 39 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 39 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Strecker og Bio ?
    Sendt: 25-Marts-2018 kl. 07:26
Hvor blev Strecker og den fede Bio af ?
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2018 kl. 07:35
Oprindeligt skrevet af Musictome Musictome skrev:

Hvor blev Strecker og den fede Bio af ?

Lader til, at Strecker er meldt ud af forummet her, og nu befinder sig et andet sted.


Redigeret - det på hifi4all var fra år 2000oggammel, så det var ikke mere aktuelt!


Redigeret af mnielsen - 25-Marts-2018 kl. 07:39
Til top
Bruger udmeldt 39 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 39 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2018 kl. 07:47
Det må alligevel være noget ærgerligt at bruge flere hundrede tusinde + mange timer og så gå af med det igen.
Men det er da underligt at han er meldt ud ?
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2018 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af Musictome Musictome skrev:

Det må alligevel være noget ærgerligt at bruge flere hundrede tusinde + mange timer og så gå af med det igen.
Men det er da underligt at han er meldt ud ?

Det KAN jo også være, at han er startet forfra med en bio igen - det er jo ikke til at vide. Og angående udmeldelse - det kan være ham, som har sagt/skrevet noget, som ikke var så heldigt, og så er SMIDT ud - eller han har selv meldt sig ud, pga. den sædvanlige fnidder, som desværre har det med at poppe op herinde.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2018 kl. 08:37
Og han skal da være velkommen ind i varmen igen, hvis han ønsker det - recordere-personalet sletter ikke profilerne - de skjuler dem kun, da de ved, at nogle brugere fortryder senere, så de kan bare smide en mail til dem, og blot hoppe ombord igen!
Til top
Rolias Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Juli-2008
Sted: København V
Status: Offline
Point: 468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2018 kl. 14:05
Jeg husker han nedlagde sin bio og ville have et stereosetup. Jeg var ellers ret begejstret for hans bio. Hvad der er blevet af ham, ved jeg ikke.
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2018 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af Rolias Rolias skrev:

Jeg husker han nedlagde sin bio og ville have et stereosetup. Jeg var ellers ret begejstret for hans bio. Hvad der er blevet af ham, ved jeg ikke.

Nok derfor, så... Stereo er jo bare en forstærker og 2 højttalere - det er dét! Ikke så meget at skrive om. Hvor mange stereotråde ser vi lige her i forummet? Ikke mange.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2018 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Rolias Rolias skrev:

Jeg husker han nedlagde sin bio og ville have et stereosetup. Jeg var ellers ret begejstret for hans bio. Hvad der er blevet af ham, ved jeg ikke.


Nok derfor, så... Stereo er jo bare en forstærker og 2 højttalere - det er dét! Ikke så meget at skrive om. Hvor mange stereotråde ser vi lige her i forummet? Ikke mange.

Der er ikke noget “bare” over stereo, det er såmænd ikke mindre kompliceret end surround, nok nærmere tværtimod. Stereo setups tilbyder langt flere producenter og produkter, så der er langt mere at arbejde med end surround.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2018 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Rolias Rolias skrev:

Jeg husker han nedlagde sin bio og ville have et stereosetup. Jeg var ellers ret begejstret for hans bio. Hvad der er blevet af ham, ved jeg ikke.


Nok derfor, så... Stereo er jo bare en forstærker og 2 højttalere - det er dét! Ikke så meget at skrive om. Hvor mange stereotråde ser vi lige her i forummet? Ikke mange.

Der er ikke noget “bare” over stereo, det er såmænd ikke mindre kompliceret end surround, nok nærmere tværtimod. Stereo setups tilbyder langt flere producenter og produkter, så der er langt mere at arbejde med end surround.

Så er det underligt, at der ikke er flere, som skriver om stereoanlæg her i forummet. Det kan da godt være, de fleste opretter trådene i Hifi-afdelingen - men det er jo altid surround, de vil skrive om.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2018 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Rolias Rolias skrev:

Jeg husker han nedlagde sin bio og ville have et stereosetup. Jeg var ellers ret begejstret for hans bio. Hvad der er blevet af ham, ved jeg ikke.


Nok derfor, så... Stereo er jo bare en forstærker og 2 højttalere - det er dét! Ikke så meget at skrive om. Hvor mange stereotråde ser vi lige her i forummet? Ikke mange.

Der er ikke noget “bare” over stereo, det er såmænd ikke mindre kompliceret end surround, nok nærmere tværtimod. Stereo setups tilbyder langt flere producenter og produkter, så der er langt mere at arbejde med end surround.


Så er det underligt, at der ikke er flere, som skriver om stereoanlæg her i forummet. Det kan da godt være, de fleste opretter trådene i Hifi-afdelingen - men det er jo altid surround, de vil skrive om.

Måske fordi mange nøjes med stereo via deres surround receiver, og dedikeret stereo site er dette site ikke. Mange går desværre også uden om kompetente high end stereoanlæg, og tilvælger møbleringsvenlige streaming anlæg. De har dermed fravalgt lydoplevelser på forreste række, så at sige.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2018 kl. 22:35
Stereo er lidt vanskeligt at debattere ordentligt. Der er så mange kæpheste hos stereofolket (også hos mig) og det ender alt for ofte i frugtesløse diskussioner om kabler, eller analog vs digital. Der er for mange der har alt for travlt med at fortælle at deres vej er bedre end de andre veje. 

På hifi4all er det vanskeligt at diskutere noget som helst, hvilket jeg ikke vil gå mere ind på.
På Nerds sker der ikke en skid, men det  er ellers en fint styret side.

Facebookgrupperne er lidt ekstreme i det og selv de mest underlige omkostningtunge ting bliver fremhævet. Stod sku' af den anden dag, da en bruger fremhævede en markant forbedring af lyden da en ny strømskinne blev sat i kontakten. Forbedringen opstod allerede FØR der blev tilsluttet apparater til strømskinnen. 




endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

 
Mange går desværre også uden om kompetente high end stereoanlæg, og tilvælger møbleringsvenlige streaming anlæg. De har dermed fravalgt lydoplevelser på forreste række, så at sige.
Nu træder jeg måske nogle surround-ejere herinde over tæerne, men det samme gælder for surround-setups. Der presses en formindsket centerhøjttaler ind i et møbel og da udstyret skal være i en stue, må der ikke gøres noget ved akustikken. Og det er desuden også ligegyldigt, for Audyssey fixer det jo :) Og alle 11 højttalere skal køre på samme receiver. 

Og ovenstående er helt fair - det er et spørgsmål om prioritering og budget. Min pointe er blot, at det går ligeså meget udover surround som det går ud over stereo.

Når det så er sagt, så tror jeg Slumbert er inde på noget af det rigtige af to årsager ift. den vanskelige stereo-debat: Der er absolut ingen standard at tale ud fra når det gælder musik og stereo. Det er der trods alt med bio og gør det lettere at vende tilbage til fakta.
Det næste, og nu laver jeg en bred og måske fornærmende generalisering, er at high-end stereofolket ofte mister realitets-sansen samt den mere fakta-orienterede tilgang. Der debatteres ud fra hjemmebryggede teorier og hvis der kommer kritiske spørgsmål til disse, bryder helvede løs og det hele slutter altid med "Bare fordi! Man kan jo heller ikke bevise at en humlebi kan flyve".

(Ovenstående er en stor fed generalisering - men i de grove linjer er det den tendens jeg ser)


Redigeret af Jonas_h - 26-Marts-2018 kl. 08:57
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu