recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt 55 tommer tv, input modtages med kyshånd :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt 55 tommer tv, input modtages med kyshånd :)

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af BlaZZo BlaZZo skrev:

Fedt, jeg dropper Kalibrering fra start. Overvejer så at gøre det efter et stykke tid. Kan i anbefale nogen som kommer ud og gør det til fornuftige priser ?

Tv kalibrering.dk
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 16:19
Du fortryder ikke 65 tommer ...Trust me! Det er bare et spørgsmål om tid før det også kommer til at virke dig for småt når du ser andres TV, især ifht HD og UHD/4K materiale.

Hvis du vil bruge de ekstra penge på 55" er A1 et marginalt bedre TV, særligt på lyd og design. Men hvis du går all-in og køber 65, så tag B7eren som 65 tommer, hvilket vil være min personlige anbefaling for pengene. Skal det ikke være mere end 55 så køber de smarte penge B7'eren i 55 tommer og nøjes med lidt mindre lyd og mere normalt design.

Vær opmærksom på at dette er at regne som topklassen af TV man kan få i dag - Du kan aktuelt ikke købe bedre TV til prisen. Men ved referenceindstillinger uden billedødelæggende motion compensation slået til (Det som vi purister sammen med Holywood producenter, og øvrige TV-nørder og High-Fidelity freaks mv, kalder flydende diarre eller djævelens briller) så vil du have et panel der reagerer MEGET hurtigt og meget præcist synliggør forskellen på billederne og dermed kan give mere "strobe-effekt" en du personligt ønsker dig. Disse TV har naturligvis også mulighed for at slå motion compensation til, som paradoksalt nok er det du søger - selv om vi andre så betragter det som hærværk. Hos Sony hedder det "Motion Flow" hos LG "TruMotion".

I wouldn't know, da jeg slev skyer det som pesten: Men det siges at Sony og Philips (der begge laver glimrende OLED TV) skulle have bedre motion compensation end LG - hvis det nu er den slags djævelskab man søger, det angives i hvert fald her: https://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1506590109

For baggrund omkring motion compensation se: 
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1507635236
og
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1415942282




Redigeret af TBC1 - 26-Marts-2018 kl. 16:35
Til top
BlaZZo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2007
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlaZZo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2018 kl. 02:37
Mange tak for dit indlæg TBC 1.

Jeg tror faktisk jeg allerede har sat mig for at det skal være LG 7B. Men er der virke 7000 kr forskel på et 55 og 65 tommer ?
Så vil jeg hellere ofre 10.000 også få lavet en kalebriering af det om et måneds tid.

Jeg skal ud med en kammerat imorgen og se på de forskellige tv, jeg har altid været glad for mit Samsung tv. Så jeg vil også kigge lidt på dem i en prisklasse på 10.000-12.000, så må jeg se på hvad jeg falder for. Indtil videre går den på LG :)


Kan godt se det bliver lidt teknisk for mig ang med det trumotion halløj, er sikker på drt 7B tv nok er fint til mit behov i forhold til mit Samsung tv som er 8 år gammelt :)

Det skal siges at jeg har en Yamaha receiver jeg får lyd fra, sås kal som sådan ikke bruge lyden i tv'et. Ved ikke om det skal have en stor indflydelse på hvad jeg skal vælge?

Redigeret af BlaZZo - 27-Marts-2018 kl. 02:40
Til top
jochi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jochi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2018 kl. 10:07
Hej.

Jeg har været stor tilhænger af Panasonic brand den gang de var verdens mester i plasma skærme. Da det gik af mode var jeg på den. Jeg prøvede divs produkter igennem tiden med var aldrig tilfreds, også LG men i lcd/led. Så tog jeg springet og oftere pengene på LG oled. Nu er jeg på mit andet LG oled (LG E6v) og det er ikke det sidste LG oled jeg har.
JOCHI
Panasonic TH-42PX700E
Samsung HT-XQ100
Kiss hd optager
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2018 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af BlaZZo BlaZZo skrev:

Mange tak for dit indlæg TBC 1.

Jeg tror faktisk jeg allerede har sat mig for at det skal være LG 7B. Men er der virke 7000 kr forskel på et 55 og 65 tommer ?
Så vil jeg hellere ofre 10.000 også få lavet en kalebriering af det om et måneds tid.

Jeg skal ud med en kammerat imorgen og se på de forskellige tv, jeg har altid været glad for mit Samsung tv. Så jeg vil også kigge lidt på dem i en prisklasse på 10.000-12.000, så må jeg se på hvad jeg falder for. Indtil videre går den på LG :)


Kan godt se det bliver lidt teknisk for mig ang med det trumotion halløj, er sikker på drt 7B tv nok er fint til mit behov i forhold til mit Samsung tv som er 8 år gammelt :)

Det skal siges at jeg har en Yamaha receiver jeg får lyd fra, sås kal som sådan ikke bruge lyden i tv'et. Ved ikke om det skal have en stor indflydelse på hvad jeg skal vælge?
QLED fra Samsung er LED og ikke i nærheden af LG OLED. Jeg vil hellere vælge Sony XE9005 end Samsung!
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
BlaZZo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2007
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlaZZo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2018 kl. 19:19
Hej Alle.

Til jeres information, så har jeg fået købt LG 7C. Jeg valgte den sorte kant rundt om, og ikke 7B med sølv kanten.

Indtil videre er jeg rigtig glad for det :)

Jeg overvejer meget kraftigt en Kalibriering og har allerede taget kontakt til "TV Kalibrering"

Jeg takker alle for deres inputs :)
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 01:32
Det lyder fint. Tillykke med det.
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu