recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt 55 tommer tv, input modtages med kyshånd :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt 55 tommer tv, input modtages med kyshånd :)

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
BlaZZo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2007
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlaZZo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt 55 tommer tv, input modtages med kyshånd :)
    Sendt: 25-Marts-2018 kl. 16:24
Hej derude i stuerne :)

Jeg har et nuværende samsung tv, købt i 2010 i 40 tommer, det fungere faktisk fint og fejler intet.
Min fars tv gik i stykker for et par uger siden, og vi var ude og købe nyt tv til ham, et 55 tommer.

Jeg får nu også lyst til et større, men også bedre tv end det jeg har nu.

Følgende krav:
- Jeg ser en del sport, så mzh som der så meget snakkes om, skal helst være godt, så jeg ikke får de der hakkende billeder når det går hurtigt i f.eks fodbold.

- Må meget gerne have nem adgang til f.eks Netflix, youtube og nettet.

- Skal helst have 4 HDMI indgange.

- Prisen skal ligge på højst 12.000, men gør ikke noget det er mindre ;) Men kvalitet koster jo, så jeg ved det kommer til at ligge et sted mellem 8.000-12.000 kr.

- Fremtiden bliver nok også med 4K, bla har jeg læst noget med at VM i fodbold også vil blive sendt i det format, så det gør bestemt ikke noget at det også er fremme på det punkt.

Jeg kan se at Power i næste uge kører 7444 kr på et Sony KD55XE9005BAE, men synes ikke jeg kan læse noget ang mzh.

En anden ting, Power kører også noget Kalibrering af tv, jeg har læst for og imod dette, da jeg også har læst det går an på hvordan lyset er i ens stue, og hvis det er forskellige fra der hvor Power laver deres, så bliver det ikke optimalt. Så hvad tænker folk, for eller imod det ? :)

Jeg stoler rigtig meget på folk som jer herinde, som har mere forstand på tv end jeg har, jeg håber i har lyst til at komme med nogen forslag ud fra de krav jeg har.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2018 kl. 16:30
Glem alt om mhz, det har intet at sige.


For øvrigt: mhz er ikke en betegnelse, et lille m betyder milli eller tusindedele om man vil, hz er Hz eller Hertz med stort H.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
BlaZZo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2007
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlaZZo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2018 kl. 16:32
Nå ja okey. Hvad i et tv gør så om billedet kører med "flow" agtigt og ikke hakker. Hvad skal jeg gå efter i forhold til det ?
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2018 kl. 18:46
Du kan få LG OLED B7 til 9999 kr flere steder. Du får ikke bedre i den prisklasse.

Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2018 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Du kan få LG OLED B7 til 9999 kr flere steder. Du får ikke bedre i den prisklasse.

helt enig.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
BlaZZo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2007
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlaZZo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2018 kl. 22:43
Tak for jeres input de herre :)

Hvis man kunne få presset prisen lidt ned på denne her:
https://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/KD55A1BAEP/sony-a1-55-4k-uhd-oled-smart-tv-kd55a1

Ville det så være et meget bedre køb, eller ville i forsat holde jer til LG B7 ?
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2018 kl. 23:01
En smule bedre tv. Især på lyddelen.
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2018 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

En smule bedre tv. Især på lyddelen.
Så ville jeg hellere gå efter B7'eren i 65" for 2K mere Clap
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
BlaZZo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2007
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlaZZo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 06:56
Det lyder til det er B7eren jeg skal gå med her, men det bliver nok "kun" til 55 tommer, tror 65 bliver noget for stort i forhold til mon stue :)

Min far har lige fået et nyt 55 tommer, og det synes jeg er stort nok :)

Så må vi se om jeg får taget mig sammen til at købe det i dag, hvad tænker i, i forhold til en kalibrering, skulle man smide penge efter en i butikken, eller få en rigtig fagmand hjem til en ?
Eller kan man med forslag fra flatplanels test, selv gå ind og ændre på det
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 07:42
Du kan ikke bruge andres kalibrerings indstillinger på dit tv, der skal udføres kalibrering direkte på dit tv.
Det giver ikke mening, at butikken kalibrerer dit tv. Et oled panel skal som minimum have 100 driftstimer, da der her sker store ændringer i panelet.
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 08:51
Drop køb af kalibrering i butikken. Hvis du køber LG har det en billedindstilling der hedder Technicolor Expert.
Hvis det skal være bedre end denne skal det kalibreres hjemme hos dig selv.

Redigeret af OleA - 26-Marts-2018 kl. 08:51
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
BlaZZo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2007
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlaZZo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 15:39
Fedt, jeg dropper Kalibrering fra start. Overvejer så at gøre det efter et stykke tid. Kan i anbefale nogen som kommer ud og gør det til fornuftige priser ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu