recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC lag'er ved simple spil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PC lag'er ved simple spil

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
soeren_h Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soeren_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PC lag'er ved simple spil
    Sendt: 26-Marts-2018 kl. 20:13
Hej.
Min søn har nedenstående bærbare pc, som har benytter til forskellige spil, som f.eks. Minecraft og Roblox. Men har oplever så voldsomme lag i spillene, at han næsten ikke kan spille dem. Hvad skyldes det? Hvor er flaskehalsen? Det virker ikke umiddelbart til at være spil, som kræver det helt vilde af en pc. Og når han spiller samme spil på sin iPad, er der ingen problemer. PC'en er trådløst på nettet på en 100/10 forbindelse. På forhånd tak for hjælpen. Product name HP Pavilion Notebook - 15-ab195no (ENERGY STAR) Microprocessor AMD Quad-Core A6-6310 APU with Radeon R4 Graphics (1.8 GHz, up to 2.4 GHz, 2 MB cache) Memory, standard 4 GB DDR3L SDRAM (1 x 4 GB) Video Graphics AMD Radeon R7 M360 Graphics (2 GB DDR3 dedicated) Hard Drive 1 TB 5400 rpm SATA Display 39.6 cm (15.6") diagonal HD BrightView WLED-backlit (1366 x 768) Wireless Connectivity 802.11a/b/g/n/ac (1x1) and Bluetooth® 4.0 combo (Miracast compatible) Network interface Integrated 10/100 BASE-T Ethernet LAN Software Operating system Windows 10 Home 64
Søren

Farum
Til top
soeren_h Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soeren_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 20:21
Lige lidt ekstra info.
Jeg installerede AMD System Monitor på pc'en.
Den ser umiddelbart ud til, at den bruger alle fire processorer korrekt.

Men der er overhovedet ingen bevægelse på hverken det ene eller andet grafikkort.
Er det ikke underligt?

Jeg kørte en UserBench test på den, og selv mens den arbejdede hårdest, var der ingen udslag på hverken det ene eller det andet grafikkort.

Og User Bench testen var i øvrigt ingen god oplevelse.
Selve pc'en (processor, harddisk, ram, etc) klarede sig nogenlunde.
Ikke godt, men heller ikke helt skidt.
Men på grafik fik den ca. 2%, hvilket vel ikke kan blive meget ringere.
Men selvfølgelig ikke så underligt, hvis den ikke benytter grafikkortene.

Hvad gør jeg ???




Redigeret af soeren_h - 26-Marts-2018 kl. 20:24
Søren

Farum
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2018 kl. 23:59
Ja hvor skal man begynde. Apu'en er ikke så kraftig i dens CPU del, og den har kun en 4Gb ram klods, så den læse/skrive til rammen, forgår kun med halv båndbredde. Og de harddiske der er i den slags computere, er ikke så hurtige. Med andre ord. Det er hele maskinen den er gal med. Ipaden er endten kraftigere, eller også kører spillene der med lavere settings

Redigeret af T-Duck - 27-Marts-2018 kl. 00:00
Til top
Lubzor Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lubzor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2018 kl. 08:32
Prøv at læse lidt på denne side, og se om du har nogle af disse muligheder i Catalyst Control Center. Det kan tænkes det kan få dig tættere på en løsning.

Til top
soeren_h Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soeren_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2018 kl. 10:25
Jeg er klar over, at det ikke er en kraftig pc.
Men er det ikke alligevel underligt, at den står med 0% på grafikkortet, når man tester den?
For mig ser det ud til, at den slet ikke udnytter grafikkortet.
Søren

Farum
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2018 kl. 13:26
Prøv evt at geninstallere den, og brug gerne en “ren” Windows.
Hvis der ligger noget skidt på den, så får du det væk.

Som tidligere nævnt, så ville en ssd og en ekstra 4gb ram klods sikkert gøre underværker
Til top
soeren_h Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soeren_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2018 kl. 14:27
Ekstra Ram kan jeg sikkert fikse.
Men er der plads til en ekstra SSD disc i sådan en maskine, eller skal man i så fald erstatte den eksisterende disc?
Søren

Farum
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2018 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af soeren_h soeren_h skrev:

Ekstra Ram kan jeg sikkert fikse.
Men er der plads til en ekstra SSD disc i sådan en maskine, eller skal man i så fald erstatte den eksisterende disc?
Den skal skiftes
Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kennethxyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2018 kl. 15:21
Der er garanteret et Intel grafikkort i også. Det er der i de fleste maskiner emd dedikeret gfx. enten skal du lave et manuelt skift, ellers skal du sætte det op i driverne (at den skal bruge discrete graphics med bestemte spil)

Du kan se det ved at højreklikke på denne computer og vælge "Administrer"? (min er på engelsk, derfor manage)



Redigeret af Kennethxyz - 27-Marts-2018 kl. 15:29
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
soeren_h Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soeren_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2018 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af Kennethxyz Kennethxyz skrev:

Der er garanteret et Intel grafikkort i også. Det er der i de fleste maskiner emd dedikeret gfx. enten skal du lave et manuelt skift, ellers skal du sætte det op i driverne (at den skal bruge discrete graphics med bestemte spil)



Jeg tror ikke, at der er et Intel grafikkort i, da det jo er en AMD maskine.
Men der er - så vidt jeg kan se - både en AMD R4 gpu, som nok sidder på bundkortet, og så en noget bedre R7 gpu med dedikerede ram.

Jeg tænker lidt, at den ikke bruger R7'eren. Men jeg kan bare ikke finde ud af, hvordan jeg får den til at bruge den.
Søren

Farum
Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kennethxyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2018 kl. 15:32
det kan være at du kan styre det i strømstyring, og vælge en high performance profil?
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
soeren_h Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soeren_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2018 kl. 15:52
Jeg synes, at jeg har prøvet alt.
Søren

Farum
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu