recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af surroundsystem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af surroundsystem

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kurt Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af surroundsystem
    Sendt: 27-Marts-2018 kl. 23:35
Hej alle,

Jeg er ved at kigge på et nyt surround system til vores stue. Det vi har er ved at være gammelt men jeg har ikke rigtig fulgt med i hvad der er oppe i tiden. Så hvad skal man vælge?
Systemet skal være et 5.1 system da det er det der er trukket kabler til i huset. Alle højtalere skal kunne hænge på væggen så de passer med kablerne.
Jeg har kigget på hifiklubbens og hifi-freaks websites og set på deres systemer. Er der andre muligheder end deres?

Mvh Kurt
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 07:55
Hej Kurt.

Prisleje?
Vil du genbruge dine jamo højttalere?
Brugt?

Hvis nu du bor i nærheden af Birkerød, kunne du overveje dette sæt højttalere
https://www.dba.dk/51-hoejttalersaet-dls-rc55/id-1042395586/
Det har været til slag i et stykke tid, så måske du kan klemme prisen lidt.
Sidder lige nu og får morgenmad, mens jeg lytter til radio på DLS R50 og i stuen er der en RC55 center, jeg er rigtigt godt tilfredse med dem!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kurt Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 10:47
Hej Klaus,

Nej det hele skal skiftes. Og jeg bor i Nordjylland så det nævnte sæt er ikke aktuel. Og jeb vil helst også have noget helt nyt.

Prisleje mellem 10.000 - 15.000.

Redigeret af Kurt Poulsen - 28-Marts-2018 kl. 11:05
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 11:25
Puha, når du vil helt nyt, kommer du til at gå på kompromis nogle steder til den pris.

Overvej en gang til om ikke højttalere må være brugte, der er mange penge at spare, eller rettere, du kan gå 2 til 3 klasser op i lyd ved st vælge brugt frem for nyt.

Jeg kører selv brugt over hele linjen, men har også tålmodighed til at vente på den rette vare til den rette pris.

Pt består setuppet af en Marantz SR5010, 4x DLS R66 og 1x DLS RC55. Alt i alt har jeg for cirka 8000 kroner, hvilket er langt under nyprisen på det.

Jeg er vældigt glad for Marantz surroundforstærkere, som jeg syntes giver god valuta for pengene en 5012 kan du få for 5000 kroner
https://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-sr5012-p-2905.html

Så er der ikke så meget tilbage til højttalere. De er i høj grad et subjektivt valg, både med hensyn til, hvordan de lyder og hvordan de må se ud (om der er en kone ind over der bestemmer og måske noget indretning der kræver mindre højttalere).


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kurt Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 13:59
Ja det kan jeg godt se kan blive et problem. Men så må jeg finde nogle flere penge

Så hvad kan du (eller andre) anbefale?
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Ja det kan jeg godt se kan blive et problem. Men så må jeg finde nogle flere penge

Så hvad kan du (eller andre) anbefale?

Der findes et hav af on wall højttalere producenter, kan nævne Elac, Audiovector ( endda til rimelige priser ). Der findes så mange spændende produkter, hvis du kigger længere væk end HiFi Klubben ( og med rabatmuligheder ).
Kig på hififorum.dk, under on wall højttalere, i højttalersektionen ( blot til lidt inspiration ).
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kurt Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 17:42
Hvad med Wharfedale fra hififreaks? Eller Jamos løsninger?

Redigeret af Kurt Poulsen - 28-Marts-2018 kl. 17:49
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 20:05
Det er jo også et spørgsmål om, hvordan du syntes om lyden af de forskellige højttalere.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thomas46 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2018
Sted: Nørrebro
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas46 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 20:15
Kurt køb du dig en Sr5012 og et sæt wharferdale hele vejen rundt så bliver du glad. Jeg køre selv med en Marantz SR7011 og Triangle højtalere, en af mine venner bruger wharfedale højtalere og de lyder rigtig godt, men køb lyt og kan du ikke lide lyden så kan du aflevere tilbage.
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kurt Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af Thomas46 Thomas46 skrev:

Kurt køb du dig en Sr5012 og et sæt wharferdale hele vejen rundt så bliver du glad. Jeg køre selv med en Marantz SR7011 og Triangle højtalere, en af mine venner bruger wharfedale højtalere og de lyder rigtig godt, men køb lyt og kan du ikke lide lyden så kan du aflevere tilbage.


Det er jo svært at komme til at lytte til dem. Her i nordjylland er der jo stort set kun Elgiganten og Hifiklubben så der er jo nok ikke andet for end at prøve dem her hjemme.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2018 kl. 09:14
Der er mange gode tilbud hos Hififreaks på højttalere og forstærker hvis du kigger under Demo/tilbud
Ning
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu