recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra DVD til fil på computeren
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fra DVD til fil på computeren

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fra DVD til fil på computeren
    Sendt: 29-Marts-2018 kl. 11:30
For efterhånden mange år siden fik mine forældre ved virksomheden videopro.dk, lavet  alle deres private videooptagelser fra VHS til DVD. 

Jeg vil nu gerne lave alle disse DVD’er til filer på computeren, så videoerne nemt kan gemmes i Apples Foto, Google Foto, Dropbox osv. Men hvordan gør jeg det, så kvaliteten bliver bedst mulig?

Mit eget bud er at bruge programmet HandBrake, og lave dem til MP4 filer med kvaliteten sat på Super HQ 480p30, som det kan ses på billedet her:


Er det den bedste måde at gøre det på?


Redigeret af JensJ200 - 29-Marts-2018 kl. 11:33
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2018 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af JensJ200 JensJ200 skrev:

Jeg vil nu gerne lave alle disse DVD’er til filer på computeren, så videoerne nemt kan gemmes i Apples Foto, Google Foto, Dropbox osv. Men hvordan gør jeg det, så kvaliteten bliver bedst mulig?


Hvis de nævnte programmer kan håndtere mpeg2 filer (som en DVD jo består af), vil det nemmeste og bedste kvalitetsmæssigt være blot at trække (kopiere) filerne over på PCen.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2018 kl. 13:42
Jeg vil gerne have det i en fil, og når jeg åbner DVD'en, så ser det ikke ud til at være muligt:
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2018 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af JensJ200 JensJ200 skrev:

Jeg vil gerne have det i en fil, og når jeg åbner DVD'en, så ser det ikke ud til at være muligt:


Filerne lægger du nemt sammen uden omkodning med f.eks. dette gratis program: http://www.freevideojoiner.com/

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2018 kl. 15:59
Helt klart makemkv. Der laver den om til mkv filer. Det kan alle afspillere læse. På nære Apples egne
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2018 kl. 16:10
Som T-duck skriver for alt i verden lad være med at bruge programmer hvor der typisk står "free" i. Lad os bare sige at historisk set, så har ordet free i applikationsnavnet betydet at din maskine har været mere eller mindre kompromitteret af kinesere efterfølgende.
(bevares - tingene har virket, men søg lidt på "spyware" og de applikationer, og du vil finde ud af at de ikke altid har haft rent mel i posen)

makemkv laver 1 fil med en direkte kopi af hvad der er på DVD'en.
Så laver du ingen up/downscale af dit materiale. - teknisk set fungerer det som "arkivering" da du ikke ændrer i de oprindelige data.

Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2018 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af JensJ200 JensJ200 skrev:

Mit eget bud er at bruge programmet HandBrake, og lave dem til MP4 filer med kvaliteten sat på Super HQ 480p30


Hvis du vælger at transkode materialet, så husk at vælge 'same as source' i framerate. Jeg formoder at dvd'en er 25fps. Men dit preset i Handbrake er 30fps.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu