recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha rx-v3067
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha rx-v3067

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yamaha rx-v3067
    Sendt: 29-Marts-2018 kl. 12:22
Hej

Jeg har ovenstående reciver i mit setup, og har det sidste stykke tid oplevet at den er blevet mere og mere slem til ikke at spille når den tændes.
Den tænder fint op når jeg tænder mit tv som er tilsluttet via optisk og hdmi og jeg kan osse se den modtager signal fra de andre apperater der er tilsluttet via hdmi (shield-wdplayer og pc) men lyden udebliver. Jeg har kunne få hul igennem ved at tænde og slukke for tv og reciver, men den sidste uge er det blevet næsten umuligt at få hul igennem og oplever osse at lyden kommer og går momentvis men den blinker skiftevis reciver off og surround on.
Tænkte måske nogen herinde der har et bud på hvad det kan være. Det er en super fed forstærker og jeg vil være ked af at skrotte den men ved jo osse at selv den mindste rep i vore dage koster en formue i timeløn.


Vh Jens
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2018 kl. 12:27
Hvordan med kilder der er tilsluttet gennem analog eller SPDIF (optisk eller coax)?

Hvis det kun er er enheder tilsluttet HDMI, kunne det godt lyde som et HDMI handshake problem, hvilket desværre nok betyder, at HDMI boardet er ved at sige farvel :(
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2018 kl. 13:21
Jeg må lige prøve det med at sætte noget til uden om hdmi. Læste lige lidt om det du kalder handshake, og der var en der skrev på et engelsk forum at man nogen gange kan løse problemet ved at tænde reciveren manuelt først og derefter tv, i stedet for at tænde tv først pg lade signalet vække reciveren. Har lige prøvet dette 3 gange med succes.... Men ved ikke om det er løsningen på sigt.
Hvad koster det typisk at skifte hdmi boardet?
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 00:11
Js, så lyder det uden tvivl som et handshake problem. Hvad det koster, tør jeg sgu ikke gætte på. Men sikkert ikke helt billig. 
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2018 kl. 10:43
Ok, det var da forbandet ærgerligt, nogen der kender til en "garage" teknikker på fyn?
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2018 kl. 12:58
Et HDMI-borad koster vel 2-2.500,- monteret.
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2018 kl. 19:03
Er det på ebay man køber disse dele hvis man finder en garage teknikker?
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af blumenburg blumenburg skrev:

Er det på ebay man køber disse dele hvis man finder en garage teknikker?
I stedet for at skifte HDMI board kunne det måske klares med reparation af det gamle?

Ganske vist ikke for din model, men et link til inspiration for fejlsøgning for dårlige komponenter:
Mvh. JørgenT
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2018 kl. 20:53
Update. Valgte at købe en marantz sr7009 i dba og har dermed en yamaha rx-v3067 stående med hdmi problem... Hvis nogen har mod på projektet kan de jo smide mig et bud
Er grove glad for den nye og havde glemt hvor sprød en lyd marantz har derudover har den lidt nyere features
Tak for jeres input

Redigeret af blumenburg - 25-April-2018 kl. 20:54
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu