recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvilken medieeafspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hvilken medieeafspiller

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2018 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af Kallespears Kallespears skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Med et Apple tv ryger prisen vel op i niveau med Shield tv, som var for dyr.


Du har nok ret.

(Jeg synes ATV er hamrende billigt - i forhold til hvad man får)
der får du kun en afspiller. På shield får du server, konsol og afspiller. For hvis du har andre enheder til afspilning af film så klare plex serveren, as the lave filmen til det format, enheden understøtter


ATV4 er bare meget nemmere at bruge end Shiled. Plus du slipper for at have en ekstra fjernbetjening liggende og rode, med mindre trådstarter selvfølgelig har Logitech :)
vi bruger kun en fjernbetjening og det er til Shield. Den tænder alt med tv receiver. Og Shield og Apple tv er lige nemme
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2018 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Med et Apple tv ryger prisen vel op i niveau med Shield tv, som var for dyr.


Du har nok ret.

(Jeg synes ATV er hamrende billigt - i forhold til hvad man får)
der får du kun en afspiller. På shield får du server, konsol og afspiller. For hvis du har andre enheder til afspilning af film så klare plex serveren, as the lave filmen til det format, enheden understøtter


så er der måske en løsning. Jeg har en shield til hjemmebio, og mit tv har en PLEX app. Kan jeg bare benytte PLEX som server på shield og trække den over netværket? 
ja det kan du. Alt efter hvor du har dine film. Ville nok lægge den på en ekstern HDD på Shield hvis det er 1:1 Bd rips. Ellers bliver netværket til shielden belastet meget. Og så skal du aktivere serveren i plex app på den Shield, og logge dig på plex på nettet med brugernavn og adgangskode. Så kan du styrer serveren der fra, og oprette brugere til børn, konen og dig selv evt.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2018 kl. 16:39
Der så det problem at jeg skal have tændt projektoren for at åbne plex i shield...:-(
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2018 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Der så det problem at jeg skal have tændt projektoren for at åbne plex i shield...:-(
det er kun en gang. Resten af det er web baseret
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2018 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Der så det problem at jeg skal have tændt projektoren for at åbne plex i shield...:-(
det er kun en gang. Resten af det er web baseret

En gang, eller en gang hver gang jeg vil se film på mit tv?

Som udgangspunkt troede jeg at du vil være nødvendigt at åbne PLEX appen på min shield, hver gang jeg skal se film på tv? eller kan PLEX køre i baggrunden, hvis jeg blot tænder min Shield?
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2018 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Der så det problem at jeg skal have tændt projektoren for at åbne plex i shield...:-(
det er kun en gang. Resten af det er web baseret


En gang, eller en gang hver gang jeg vil se film på mit tv?

Som udgangspunkt troede jeg at du vil være nødvendigt at åbne PLEX appen på min shield, hver gang jeg skal se film på tv? eller kan PLEX køre i baggrunden, hvis jeg blot tænder min Shield?
plexserveren på Shield kører i baggrunden hele tiden. Og så længe du bare sætte din Shield på Sleep2Night, når den ikke bruges, kører serveren stadig
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2018 kl. 22:14
Hejsa,

Kan kun anbefale ATV 4 / ATV 4 4K og Infuse PRO -  det spiller max. Jeg er meget glad for den løsning.
Den afspiller film fra NAS - så er jeg fri for at skiverne bliver ødelagt.

Mvh. Torben
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu