recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvilken medieeafspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hvilken medieeafspiller

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hvilken medieeafspiller
    Sendt: 30-Marts-2018 kl. 11:56
Jeg skal bruge en billig medieafspiller. Den skal afspille børnefilm fra NAS. Jeg ville benytte PLEX, men det er desværre ikke understøttet på min nas, så derfor søger en afspiller der kan køre KODI.

Synes nVidia Shield er for dyr til børnefjernsynet.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Jeg skal bruge en billig medieafspiller. Den skal afspille børnefilm fra NAS. Jeg ville benytte PLEX, men det er desværre ikke understøttet på min nas, så derfor søger en afspiller der kan køre KODI.

Synes nVidia Shield er for dyr til børnefjernsynet.
hvis du køber en Shield får du plex server med i shielden
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Jeg skal bruge en billig medieafspiller. Den skal afspille børnefilm fra NAS. Jeg ville benytte PLEX, men det er desværre ikke understøttet på min nas, så derfor søger en afspiller der kan køre KODI.

Synes nVidia Shield er for dyr til børnefjernsynet.
hvis du køber en Shield får du plex server med i shielden

ok, tak. Jeg var af det indtryk at PLEX skulle være på min NAS, men det er nok fordi mit damsung tv ikke kan trække PLEX?
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Jeg skal bruge en billig medieafspiller. Den skal afspille børnefilm fra NAS. Jeg ville benytte PLEX, men det er desværre ikke understøttet på min nas, så derfor søger en afspiller der kan køre KODI.

Synes nVidia Shield er for dyr til børnefjernsynet.
hvis du køber en Shield får du plex server med i shielden


ok, tak. Jeg var af det indtryk at PLEX skulle være på min NAS, men det er nok fordi mit damsung tv ikke kan trække PLEX?
du skal bare vide, hvis det er bd Rip i 1:1 så er det bedst at filmene ligger sammen sted som plex serveren
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 14:50
Det er til børnefilm. Noget af det er SD materiale og jeg mener ikke noget af det er bd rip 1:1.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Det er til børnefilm. Noget af det er SD materiale og jeg mener ikke noget af det er bd rip 1:1.
så skulle plex serveren på Shield godt hente fra nas, og transcode, hvis det er nødvendigt
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 17:48
Hvis dit tv har HDMI CEC, hvilket de fleste Samsung tv har. Så kan du også bruge en Raspberry pi. Raspberry Model 3 b+ kan fåes til omkring 550 kr for en startpakke. Den klarer fint kodi, men du skal bruge en PC til at sætte det op, og det kræver ikke så meget, da der findes en del klargjorte løsninger.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Hvis dit tv har HDMI CEC, hvilket de fleste Samsung tv har. Så kan du også bruge en Raspberry pi. Raspberry Model 3 b+ kan fåes til omkring 550 kr for en startpakke. Den klarer fint kodi, men du skal bruge en PC til at sætte det op, og det kræver ikke så meget, da der findes en del klargjorte løsninger.

Jeg må indrømme jeg ikke gider rode mig ud i noget der er det mindste besværligt. Foretrækker klart plug'n play
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Hvis dit tv har HDMI CEC, hvilket de fleste Samsung tv har. Så kan du også bruge en Raspberry pi. Raspberry Model 3 b+ kan fåes til omkring 550 kr for en startpakke. Den klarer fint kodi, men du skal bruge en PC til at sætte det op, og det kræver ikke så meget, da der findes en del klargjorte løsninger.


Jeg må indrømme jeg ikke gider rode mig ud i noget der er det mindste besværligt. Foretrækker klart plug'n play


Efter den 1. opsætning hat vores Raspberry Pi 2 med OSMC kørt helt smertefrit - altså med væsentlig mindre bøvl end fx min Nvidia Shield samt Popcorn Hour.
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 20:17
Herhjemme har vi AppleTV4 til alt.

Børnenes film (DVD og Blu-Ray på NAS) ser de gennem Infuse.
Vores film (Blu-ray på NAS) ser vi gennem MrMC.
Serier og Film ser vi gennem Netflix og HBO Nordic.

Den smule TV-kiggeri vi ser er gennem DR TV appen.

Mere plug 'n' play bliver det ikke Clap


Redigeret af Henrik K Kristensen - 30-Marts-2018 kl. 20:17
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 21:24
apple tv virker ikke helt tosset.

jeg har dog ikke tidligere ejet apple, men det kan være det skal prøves. Synes dog prisen er lidt i den høje ende
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 23:33
Det har jeg aldrig hørt om. Men kan den router så ikke komme i bridge mode og bruge en anden billig router?
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu