recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Win 10 genstarter pludselig
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Win 10 genstarter pludselig

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Win 10 genstarter pludselig
    Sendt: 30-Marts-2018 kl. 13:20
Hej,


Jeg har kørt med Win 10 i lang tid nu.

Men efter en stor opdatering af Win 10 er det ikke så godt mere.

For det første kunne den ikke finde mit grafikkort mere og jeg måtte
installere en ældre driver for at få det til at virke igen.

Men min pc genstarter pludselig af sig selv.
Jeg tror det er efter at den selv har hentet små opdateringer til win 10.

Kan man ikke slå det fra så den ikke pludselig genstarter uden advarsel?

mvh

Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 16:40
Er det lige sket ?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 17:04
Hej.

Bruger du den version der hedder Win 10 Home?

Windows 10 Home vælger selv et tidspunkt at genstarte ved opdateringer.
I Windows 10 Pro har man mulighed for at sætte et tidsvidue hvor den må genstarte.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 30-Marts-2018 kl. 17:05
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 17:18
Det er Windows 10 pro

Det skete første gang for ca. 1 måned siden. Her opdaterede Windows
og det tog ret lang tid. Derefter kørte pc'en ikke rigtigt og jeg afinstallerede
opdateringen igen.

Men her forleden dag opdaterede den så igen imens jeg var at ud spise. Da jeg kom til pc'en kunne jeg se at det igen var en stor opdatering den var igang med.

Her idag har pc'en også genstartet en gang uden advarsel.




Redigeret af pipper - 30-Marts-2018 kl. 17:20
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 17:31
Måske mislykkes opdateringerne? Så bliver den bare ved, igen og igen.

Højreklik på Startknappen - også af nogle kaldet "Windows-ikonet"
Indstillinger
Opdatering og sikkerhed

Hvordan er status her?

Og når du afinstallerer en opdatering, så får du den bare igen - den kan ikke skjules - kun udskydes - desværre.

Når den er færdig med at opdatere, så genstarter du den bare manuelt - gør den det så også af sig selv, alligevel?


Redigeret af mnielsen - 30-Marts-2018 kl. 17:32
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Måske mislykkes opdateringerne? Så bliver den bare ved, igen og igen.

Højreklik på Startknappen - også af nogle kaldet "Windows-ikonet"
Indstillinger
Opdatering og sikkerhed

Hvordan er status her?

Og når du afinstallerer en opdatering, så får du den bare igen - den kan ikke skjules - kun udskydes - desværre.

Når den er færdig med at opdatere, så genstarter du den bare manuelt - gør den det så også af sig selv, alligevel?


Der er ikke noget forkert at se under "sikkerhed".

Da jeg i dag sad og arbejde på pc'en gik skærmen i sort og genstartede bare uden videre.
Det har den ALDRIG gjort og det er kommet efter den skide opdatering som jeg åbenbart ikke
kan slippe for.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 17:44
Hvilken computer drejer det sig om?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2018 kl. 11:55
Windows 10 v. 1709 har nogle opdateringer der ikke rigtig vil installeres. PC forsøger så igen og igen.
Dette resultere i hvergang den har hentet opdateringen, genstarter den, for at installere den. Denne fejler og PC henter den så igen, for at genstarte endnu engang. og sådan bliver den så ved.

Men der findes workaround på dette, du skal bare klikke på opdateringsnummeret i Windows Update. Så bliver du sendt ind til MC help center. Der står løsningen så.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2018 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af Kallespears Kallespears skrev:

Windows 10 v. 1709 har nogle opdateringer der ikke rigtig vil installeres. PC forsøger så igen og igen.
Dette resultere i hvergang den har hentet opdateringen, genstarter den, for at installere den. Denne fejler og PC henter den så igen, for at genstarte endnu engang. og sådan bliver den så ved.

Men der findes workaround på dette, du skal bare klikke på opdateringsnummeret i Windows Update. Så bliver du sendt ind til MC help center. Der står løsningen så.


Jeg vil forsøge at hente den manuel, men det ser nu ud til at den er installeret.

Er det ikke noget Microsoft burde rette i en opdatering.

Jeg har jo fået en pc der ikke virker mere. Den er jo ubrugeligt når den pludselig genstarter.Angry
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2018 kl. 21:51
Hentede opdateringen og kørte filen.

Fik at vide at filen allerede var på pc'en, så jeg har sgu et problem :-(
Til top
kkaae Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kkaae Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2018 kl. 10:54
Jeg tror du skal fokusere på grafik driveren. Den kan netop få Windows til at crashe og genstarte. Kommer der ingen besked lige før genstart?
Gå på grafikkort producentens hjemmeside og download sidste Win10 driver til grafikkortet.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2018 kl. 11:19
Der kommer ingen besked før den lukker.

Mht. driver til grafikkortet havde jeg en før det hele gik galt fra 7/2017.
Men efter opdateringen af Windows kunne jeg pludselig ikke ændre opløsningen mere
på skærmen og havde vildt store ikoner.
Jeg valgte så at lade Windows finde en driver og den fandt så en fra 8/2015.
Det er jo en ældre sag den fandt.
Jeg gik så ind på AMD's hjemme side og fandt en driver der var fra 7/2015, men uanset hvad jeg gør vil den ikke overskrive den driver Windows har fundet.

Så måske jeg skal ud at have nyt grafikkort.

Det er et AMD radeon HD 6670 jeg har siddende.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu