recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Win 10 genstarter pludselig
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Win 10 genstarter pludselig

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2018 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Har også Windows Pro og har haft samme oplevelse x flere men pludselig genstart helt ud af det blå. Har lige været inde i opdaterings indstillingerne og ændret lidt på nogle tidspunkter. Så må vi se om det hjælper.


Jeg har også været inde og ændre et par steder. Bl.a. at Windows skal spørge før genstart, men det gør den så ikke kan jeg fortælle Cry

Men skriv endelig hvis din maskine kommer til at køre, så må du jo lige hvis du gider skrive hvad du gjorde.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2018 kl. 12:01
Når skidtet bare genstarter, når det har lyst, UDEN at give besked, så er der lige et godt råd herfra:

Skriver du i et Word-dokument, eller Excel-ark eller redigerer i et billede, så S K A L du sørge for at gemme en gang imellem, ind imellem MENS du er igang med opgaven! Fordi, så vil du ikke miste ret meget arbejde.

Og sørg desuden for altid at lave backup af dine ting,så du ikke mister noget, hvis den skulle stejle totalt. Det er ikke nok med at gemme "i skyen" Også på lokale dimser, skal tingene gemmes. Og helst også en kopi af en kopi...
Til top
poolplayer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poolplayer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2018 kl. 20:23
Har du prøvet at kigge i “Event Log” for om der skulle være en hændelse her der kan hjælpe dig på vej. De kritiske hændelser/årsager er ofte røde, og du kan evt. starte fra omkring den dato du mener det begyndte.
Her kan man ofte finde årsagen på de mest mærkelige problemer og ad den vej komme nærmere en løsning.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2018 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af poolplayer poolplayer skrev:

Har du prøvet at kigge i “Event Log” for om der skulle være en hændelse her der kan hjælpe dig på vej. De kritiske hændelser/årsager er ofte røde, og du kan evt. starte fra omkring den dato du mener det begyndte.
Her kan man ofte finde årsagen på de mest mærkelige problemer og ad den vej komme nærmere en løsning.


Det var da en god ide.

Jeg kan se at det er denne fejl her.

Systemet har genstartet uden først at lukke korrekt ned. Denne fejl kan skyldes, at systemet er holdt op med at svare, er gået ned, eller at strømmen forsvandt uventet.
Kernel-Power 41

Hvad det så betyder ved jeg ikke.

Det lyder vel som strømforsyningen, men hvorfor skulle den lige strejke efter en stor windows opdatering?


Redigeret af pipper - 02-April-2018 kl. 22:46
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2018 kl. 06:30
Bærbar? Stationær? KlausDM spurgte vist, hvilken computer, det er...

Har du mulighed for at prøve med en anden strømforsyning (hvis det er en bærbar computer)
En anden strømledning, (hvis det er en stationær computer)

Er der synlige skader - i form af knæk på den tynde ledning - hvis det er en bærbar computer?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2018 kl. 06:46
Min knægt oplever lidt af det samme med sin lidt ældre Medion AMD baserede stationære. Han mener st det kom efter "creators Fall Update" (eller hvad den nu hed).

Klaus

Redigeret af KlausDM - 03-April-2018 kl. 06:47
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2018 kl. 08:29
Hvis det er en stationær, så prøv evt lige og tjekke ledning/strømstikket til grafikkort. Løs forbindelse der i kan give mærkelig adfærd som det du beskriver.
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2018 kl. 09:29
https://windowsreport.com/kernel-power-41-error-windows-10/?

Havde samme problem.
Hos mig har den ikke gjort det efter jeg fulgte løsning 9 i linket.


Redigeret af jan203 - 03-April-2018 kl. 09:29
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2018 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvilken computer drejer det sig om?

Klaus


Ups havde ikke set dit spørgsmålEmbarrassed

Det er en stationær pc som har kørt upåklagelig, men efter en stor
Windows opdatering ikke kører så godt mere.


Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2018 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

https://windowsreport.com/kernel-power-41-error-windows-10/?

Havde samme problem.
Hos mig har den ikke gjort det efter jeg fulgte løsning 9 i linket.


Det vil jeg prøve, men kan ikke helt finde det sted hvor man gør det. Min Windows er på dansk  og har
lidt svært ved at finde stedet.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2018 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

[QUOTE=jan203]https://windowsreport.com/kernel-power-41-error-windows-10/?

Havde samme problem.
Hos mig har den ikke gjort det efter jeg fulgte løsning 9 i linket.


Jeg har nu været inde i system indstillinger og kunne se at pc'en ville genstarte efter system fejl.
Denne har jeg nu slået fra. Så må jeg se om det virker :-)
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2018 kl. 12:45
Min har tihvertefald ikke lavet unoder siden:)
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu