recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee med på ferie
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee med på ferie

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lady Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-August-2015
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lady Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee med på ferie
    Sendt: 01-April-2018 kl. 21:15
Vi har fuldpakken hos Yousee. Er ofte 6-7 uger ad gangen i Spanien. Men de siger, man kun kan bruge vores login i 30 dage. Så skal enheden hjem til DK og vende. Skrevet med dem på facebook. Vi har altid flere iPads, iPhones og iPod Touch med. Så må manda bare kunne bruge en ny enhed efter 30 dage. Men det siger de nej til.
Så foreslog jeg, at min datter i DK bare kunne logge på med mit login. Det siger de også nej til.
Så forstår jeg ikke mere. Lyver de for mig?
Eller skal jeg skifte til Stofa, som ingen begrænsninger i tid har på deres app?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2018 kl. 22:08

Det samme log in kan bruges i udlandet sammenhængende i 30 dage, derefter skal det igen registreres hjemme.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lady Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-August-2015
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lady Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2018 kl. 22:12
Tak for svar
Så lyver Yousee for mig. Spurgte dem nemlig, om en person i DK ikke bare kunne logge in med mit bruger id. Men de sagde nej
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2018 kl. 22:17

Enheden der bruges er jo ikke hjemme og registrerer. Der kan jo være flere brugere på samme log in, den ene eller flere kan være i udlandet, men efter 30 dage skal den hjem og registrere på en DK IP.

Redigeret af Radiomanden - 01-April-2018 kl. 22:17
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lady Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-August-2015
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lady Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2018 kl. 22:25
Ok. Måske lidt tungnem.
Jeg er i Spanien i 3 uger. Har min iPad med og logger ind via den
Min mand kommer efter 3 uger fra DK med sin IPad
Hvis vi nu logger ind med den, starter der så en ny 30 dages periode?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2018 kl. 00:36

Hej.

Jeg tror ikke at YouSee lyver for dig. Hvis Yousee har lavet det rigtigt bruger de noget der hedder MAC Adresser. En MAC Adresse er et unikt ID alle enheder der kan gå på nettet har. Hvis Yousee har lavet det rigtigt registrerer de hvilke MAC Adresser der har været logget ind mens enheden var i Danmark i de sidste 30 dage. Og kun enheder der har været logget ind i Danmark i de sidste 30 dage får så lov til at logge ind mens man er i EU. Men om Yousee har lavet det rigtigt vil komme frem i de næste uger efterhånden som Yousees bruger indhenter erfaringer.

Hvis du vil omgå det, vil jeg tro at du kan efterlade en Tablet hos din datter, bede hende om at logge ind efter ca 22 dage og derefter sende den med posten til Spanien. Det tager normalt 5-7 dage og så kan du se Yousee TV i alle de 6-7 uger du skriver om.

Men jeg undrer mig lidt over hvikle slags programmer i ønsker at se på en lille skærm mens i er i Spanien. Nogle få gange ser jeg TV Avisen på min 10" Tablet. Det har man enda kunnet i lang tid. På DR.DK/TV kan man se mange dansk producerede programmer. Nogle bliver forsinket. F.eks bliver TV Avisen normalt forsinket ca 45 minutter.

Hilsen Carsten. 
Til top
Lady Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-August-2015
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lady Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2018 kl. 06:44
Hej Carsten
Tak for svar.
Vi bruger chromcast. Så ser det på almindelig skærm. Virker rigtigt fint. De havde endda åbnet op allerede i sidste uge, og ikke først 1. april.
Men virkelig molboagtigt. Så skal vi oven i købet huske at logge på Yousee derhjemme inden vi rejser, for at have de første 4 uger.
Underligt at Stofa reklamerer med, at man kan bruge deres under f.eks studieophold i udlandet og Yousee igen laver begrænsninger. Vi har altid været trofaste Yousee kunder.
Men måske....
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2018 kl. 08:02
Oprindeligt skrevet af Lady Lady skrev:


Underligt at Stofa reklamerer med, at man kan bruge deres under f.eks studieophold i udlandet og Yousee igen laver begrænsninger. Vi har altid været trofaste Yousee kunder.

Hej.

Det hele er stadigt meget nyt. Jeg regner med at begrænsningen på en måned skyldes de rettigheder som TV Stationerne køber fra producenterne. Jeg vil tro at det på et eller andet tidspunkt bliver ens for alle TV Distributører.

Hilsen Carsten.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2018 kl. 08:23
Og at skifte til Stofa, vil nok være bøvlet... Vil muligvis kræve at du flytter. Nu er emnet godt nok placeret under IP TV, men undersøg lige, om du i det hele taget kan få Stofa, hvor du bor nu.
Til top
Lady Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-August-2015
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lady Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2018 kl. 08:36
Hej Carsten
Det kan jeg. Bor i Sønderjylland.
Har iøvrigt fibernet fra Stofa hjemme i DK.
Men har nu fået adgang til familiemedlems Stofa i Århus.
Vil så prøve dette af, før jeg beslutter mig.
Problemet lige nu er løst, tror jeg nok, da vi rejser forskudt. Min mand kommer 3 uger senere. Hvis han så kommer med en iPad, der lige har været logget på i DK, burde det kunne løse problemet. Så må jeg nok lade være med at logge på det sidste døgn hernede, før han kommer med sin iPad. Men håber Yousee åbner op på sigt. Da det jo er en EU lov, kunne jeg godt tænke mig at vide, om de har lov til at begrænse tidsperioden.
Snakke også om, om det ville ændre, hvis vi logger på vores datters Yousee efter 30 dage?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2018 kl. 10:00

Det er samme ting med Mobilen 30 dage kan den bruges i EU med fri Roaming, derefter komme der extra betaling på forbruget. Det kommer der også hvis der bruges mere end 10 Gb Data, eller de 15 der kan bruges på de store abonementer, der er også abonementer med mindre Data, og så kan der kun bruges det der er.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2018 kl. 11:37
Hej.

@Radiomanden: Jeg tror ikke at trådstarter vil bruge sit mobil abonnement og fri roaming. Det skriver hun ikke noget om. Jeg forventer at hun bruger Spansk Internet?

@Lady: Prøv det af. Men jeg kunne godt forstille mig at jeres ChromeCast også skal have været på internettet i Danmark inden for de sidste 30 dage, da den også har en MAC Adresse. Hvis Yousee har lavet det rigtigt skal både jeres mobile enhed og jeres ChromeCast have været på i Danmark?
Men det må komme an på en prøve.

Hilsen Carsten.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu