recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netflix - Alt HDR indhold i 4K?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netflix - Alt HDR indhold i 4K?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peoke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Netflix - Alt HDR indhold i 4K?
    Sendt: 03-April-2018 kl. 09:38
Er alt HDR indhold i 4K? De HDR titler jeg har fundet har kun HDR logoet på Netflix, men ikke 4K logoet. Sååå er disse titler kun HDR eller HDR og 4K?
But did you die?
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2018 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af Peoke Peoke skrev:

Er
alt HDR indhold i 4K? De HDR titler jeg har fundet har kun HDR logoet på
Netflix, men ikke 4K logoet. Sååå er disse titler kun HDR eller HDR og 4K?

Alle de HDR titler jeg har set på Netflix, er også 4K, selvom der kun står HDR. Efter den seneste opdatering til mit Sony A1, er HDR titler dog erstattet med Dolby Vision.
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2018 kl. 11:04
Jeps. Det er det mig bekendt. Du kan eventuelt trykke info og se opløsningen og bitraten.
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2018 kl. 12:23
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2018 kl. 16:22
Som regel, men ikke altid. Den nye Star Trek-serie ligger i HDR, men højest 1080p-opløsning. Jeg stødte også på en anden produktion for nylig, men kan ikke huske titlen.

Når det er sagt, så skal det dog siges, at alle dem i 4K HDR også ligger i 1080p HDR og vist også 720p HDR. Det er for at sikre, at man får HDR-delen selvom ens internetforbindelse ikke er hurtig nok til streaming af 4K.
Til top
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peoke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Jeps. Det er det mig bekendt. Du kan eventuelt trykke info og se opløsningen og bitraten.

Trykke info? På TV'et eller Netflix? Umiddelbart kan jeg ikke finde en funktion der viser opløsning og bitrate på hverken TV eller i Netflix app'en.

TV: LG OLED55B7
Netflix: Apple TV 4K eller den indbyggede app i TV'et.
But did you die?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 09:12
Nej, der er ingen oplysninger om bitrate eller noget andet i den retning til rådighed på Apple TV. Medmindre man er udvikler.
Til top
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peoke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nej, der er ingen oplysninger om bitrate eller noget andet i den retning til rådighed på Apple TV. Medmindre man er udvikler.

Og heller ikke på selve TV'et? Jeg er sikker på mine tidligere TV har vist opløsningen, ved skift af HDMI indgang eller ved tryk på en info knap. Jeg kan ikke finde en knap på denne fjernbetjening og umiddelbart er det heller ikke gemt et sted i menuen så vidt jeg kan se.

Nogen der har erfaring med min skærm?
But did you die?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 19:55
Dit TV aner ikke hvad Apple TV eller en anden HDMI-opkoblet enhed har modtaget før signalet kommer ind via HDMI. Til den tid er videosignalet jo ukomprimeret og måske endda skaleret.

Hvis du bruger den indbyggede Netflix app vil du derimod på en del skærme kunne aflæse noget teknisk info.
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2018 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af Peoke Peoke skrev:

Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Jeps. Det er det mig bekendt. Du kan eventuelt trykke info og se opløsningen og bitraten.


Trykke info? På TV'et eller Netflix? Umiddelbart kan jeg ikke finde en funktion der viser opløsning og bitrate på hverken TV eller i Netflix app'en.

TV: LG OLED55B7
Netflix: Apple TV 4K eller den indbyggede app i TV'et.


Nej, der mangler desværre info knap på standardremoten.

Men man kan hente LGs app der hedder LG tv plus. Den fungerer som remotekontrol og der er infoknap.
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu