recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af ny AVR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af ny AVR

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Armani, du kan altid finde noget der er bedre uanset hvad...


Nu er jeg også rundt og lytte til meget grej
Jeg havde nu heller ikke de vilde forventninger til højttalerne da jeg allerede har hørt 802'erne i kbh. Det var mere for og se den fine trævæg de havde fået sat op.
Men det var det samme som gik igen fra 802'erne, tynd nedre mellemtone, og en diskant med tendens til og stikke af, og gøre for meget opmærksom på sig selv. Ved første ørekast lyder den meget detaljeret, men efter en halv times tid kom lyttetrætheden. Det er en fin "pling dinge ling" HT, den lyder bare ikke naturlig i mine ører. Dette er selvfølgelig en smagssag.
Størrelsen og de fysiske begrænsninger på denne HT, syntes jeg heller ikke høre hjemme i denne prisklasse. Det er selvfølgelig fint til en lejlighed, men i en stor stue skal de kombineres med et par subwoofere hvis de skal kunne levere noget. Design og finish er derimod i den absolutte høje ende, det skal jo også tages med

Edit: Tilføjelse til det med nedre mellemtone/øvre bas, de formåede ikke og få detaljer med fra sangerens mundbevægelser/læbelyde/savle/læsbe/spise mikrofon lyde, you name it :-D Den slags små mikrodetaljer er med til og gøre oplevelsen mere live agtig syntes jeg. Det er selvfølgelig forskelligt hvor meget af den slags der er med på diverse indspilninger, men det var noget af det der slog mig da jeg kom hjem og genlyttede de samme numre, at der var ting som jeg slet ikke havde hørt på B&W'erne.

Redigeret af armani-thomas - 05-April-2018 kl. 08:44
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 10:59
Klaus@ Bruger Pure Direct på Marantz, ligesom jeg gjorde på Pioneer. Så jeg ved ikke lige hvordan DSP har den store forskel.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Klaus@ Bruger Pure Direct på Marantz, ligesom jeg gjorde på Pioneer. Så jeg ved ikke lige hvordan DSP har den store forskel.


Ja jeg ved godt søge funktionen er lidt træls nogle gange men..

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Jeg har meget glæde af "Standing Wave", og kan sige at det retter en del op på de akustiske problemer Smile


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Jeg har haft Pio SC-LX71 og nu LX83. Begge recievere har lydt helt forkert efter autokalibreringen. Så har brugt meget tid på at ændre lyden i EQ på fronter og center.


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Pure direct gir for mig en flad og uinteressant lyd på både min tidligere og min nuværende Pio LX rec. Bruger konsekvent mcacc med manuel korrektion af eq, som jeg har fintunet over længere tid, så lyden sidder lige i skabet!


Nemlig ja

Redigeret af armani-thomas - 05-April-2018 kl. 13:10
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Klaus@ Bruger Pure Direct på Marantz, ligesom jeg gjorde på Pioneer. Så jeg ved ikke lige hvordan DSP har den store forskel.


Ja jeg ved godt søge funktionen er lidt træls nogle gange men..

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Jeg har meget glæde af "Standing Wave", og kan sige at det retter en del op på de akustiske problemer Smile


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Jeg har haft Pio SC-LX71 og nu LX83. Begge recievere har lydt helt forkert efter autokalibreringen. Så har brugt meget tid på at ændre lyden i EQ på fronter og center.


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Pure direct gir for mig en flad og uinteressant lyd på både min tidligere og min nuværende Pio LX rec. Bruger konsekvent mcacc med manuel korrektion af eq, som jeg har fintunet over længere tid, så lyden sidder lige i skabet!


Nemlig ja

Klaus Armani det var dengang. Jeg har senere benyttet enheden UDEN DSP
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 14:04
Off topic.Smile

Kampus har du nogensinde fået pilet dit apoc kredsløb fra i dine DM7?

Jeg kan huske at vi, nogle hifi nørder rodet med det for år tilbage og det var med succes.
En af de billigste forstærker som kunne drive DM7 med overraskende godt resultat var Proton, tror den hed 1150 eller sådan noget, men den var vist kun på omkring 50watt x2. selv en Luxman effekt 120 tror jeg den hed, kom til kort selv om den havde mere end den dobbelte effekt.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Off topic.Smile

Kampus har du nogensinde fået pilet dit apoc kredsløb fra i dine DM7?

Jeg kan huske at vi, nogle hifi nørder rodet med det for år tilbage og det var med succes.
En af de billigste forstærker som kunne drive DM7 med overraskende godt resultat var Proton, tror den hed 1150 eller sådan noget, men den var vist kun på omkring 50watt x2. selv en Luxman effekt 120 tror jeg den hed, kom til kort selv om den havde mere end den dobbelte effekt.

Nix! Men min bror købte et sæt DM7 som var modificeret med monsterkabel inside. Det gjorde sg ikke noget godt ved den højttaler. Da vi lavede direkte sammenligning med mine, gik han igang med at sætte tyndere ledning i inside hans
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Off topic.Smile

Kampus har du nogensinde fået pilet dit apoc kredsløb fra i dine DM7?

Jeg kan huske at vi, nogle hifi nørder rodet med det for år tilbage og det var med succes.
En af de billigste forstærker som kunne drive DM7 med overraskende godt resultat var Proton, tror den hed 1150 eller sådan noget, men den var vist kun på omkring 50watt x2. selv en Luxman effekt 120 tror jeg den hed, kom til kort selv om den havde mere end den dobbelte effekt.

Nix! Men min bror købte et sæt DM7 som var modificeret med monsterkabel inside. Det gjorde sg ikke noget godt ved den højttaler. Da vi lavede direkte sammenligning med mine, gik han igang med at sætte tyndere ledning i inside hans

Vi ændrede slet ikke på kablerne, men koblet bare apoc fra, nu er det mange år siden.
Men vi var flere af de tunge high end drenge som blev noget overraskede.Smile
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Off topic.Smile

Kampus har du nogensinde fået pilet dit apoc kredsløb fra i dine DM7?

Jeg kan huske at vi, nogle hifi nørder rodet med det for år tilbage og det var med succes.
En af de billigste forstærker som kunne drive DM7 med overraskende godt resultat var Proton, tror den hed 1150 eller sådan noget, men den var vist kun på omkring 50watt x2. selv en Luxman effekt 120 tror jeg den hed, kom til kort selv om den havde mere end den dobbelte effekt.

Nix! Men min bror købte et sæt DM7 som var modificeret med monsterkabel inside. Det gjorde sg ikke noget godt ved den højttaler. Da vi lavede direkte sammenligning med mine, gik han igang med at sætte tyndere ledning i inside hans

Vi ændrede slet ikke på kablerne, men koblet bare apoc fra, nu er det mange år siden.
Men vi var flere af de tunge high end drenge som blev noget overraskede.Smile

Ok! Kan se det er en kæmpe “Lyt” der sidder over bassen der skal brokoples. Og så skal gitrene pilles af diskanterne og diskantenheden efterspændes på toppen af kabinettet, da violiner ellers sætter den i svingninger. Så blev jeg så klog ved at læse på hifi4all
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Off topic.Smile

Kampus har du nogensinde fået pilet dit apoc kredsløb fra i dine DM7?

Jeg kan huske at vi, nogle hifi nørder rodet med det for år tilbage og det var med succes.
En af de billigste forstærker som kunne drive DM7 med overraskende godt resultat var Proton, tror den hed 1150 eller sådan noget, men den var vist kun på omkring 50watt x2. selv en Luxman effekt 120 tror jeg den hed, kom til kort selv om den havde mere end den dobbelte effekt.

Nix! Men min bror købte et sæt DM7 som var modificeret med monsterkabel inside. Det gjorde sg ikke noget godt ved den højttaler. Da vi lavede direkte sammenligning med mine, gik han igang med at sætte tyndere ledning i inside hans

Vi ændrede slet ikke på kablerne, men koblet bare apoc fra, nu er det mange år siden.
Men vi var flere af de tunge high end drenge som blev noget overraskede.Smile

Ok! Kan se det er en kæmpe “Lyt” der sidder over bassen der skal brokoples. Og så skal gitrene pilles af diskanterne og diskantenheden efterspændes på toppen af kabinettet, da violiner ellers sætter den i svingninger. Så blev jeg så klog ved at læse på hifi4all

What..... apoc er et sikringskredsløb. Mener det var 2 eller 4 dioder som skulle afbrydes.
Hvis du skal/ vil modificere på kondensatoren så benyt endelig dem fra Duelund. Duelund laver nogle fanatiske komponenter, deres RS serie er til UG UG UG.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 14:47
Potter@ Aner det ikke. Prøv selv at læse hvad de herrer skriver:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=51736
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Potter@ Aner det ikke. Prøv selv at læse hvad de herrer skriver:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=51736

Kom lige til at tænke på at der findes jo en DM7 og en DM7 MKII, og der er garanteret forskel på de 2 udgaver i filteret.

Kampus hvilken model har du?
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Potter@ Aner det ikke. Prøv selv at læse hvad de herrer skriver:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=51736

Kom lige til at tænke på at der findes jo en DM7 og en DM7 MKII, og der er garanteret forskel på de 2 udgaver i filteret.

Kampus hvilken model har du?

Der står MK2
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu