recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - privatkøb fra udlandet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

privatkøb fra udlandet

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: privatkøb fra udlandet
    Sendt: 04-April-2018 kl. 11:34
Jeg er ved at købe en forstærker fra Tyskland.

Der er nogle alarmklokker der ringer lidt.

Sælger skriver tilbage og forklarer at hun pt bor i Spanien. Hun er villig til at sælge uden beregning og forklarer meget mere end hvad der er nødvendigt for at gennemføre en simpel handel. 

Jeg har ofte taget chancen tidligere, selvom det har været med bankoverførsel. Ofte har jeg undladt at gøre det, da mavefornemmelsen ikke har været rigtig.

Mine alarmklokker ringer, men jeg vil selvfølgelig gerne købe det produkt, som jeg har kigget efter i et godt stykke tid.

Sælger foreslår selv at lade handlen foregå gennem eBay, som i følge sælger har regler og retningslinier, der sikrer os begge ved salg. Er jeg helt uden for risiko i den sammenhæng?
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 11:57
Lad handlen gå gennem PayPal, så risikerer du ikke dine penge
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 12:01
Handel aldrig (ALDRIG) med bankoverførsel.

Hvis sælger er seriøs, så opretter hun en PayPal konto som du kan betale til (via Ebay).
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 14:08
Det er hvad sælger skriver hun vil gøre..
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 16:53
Så er der ingen is på koen, så kan du roligt handle med hende
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 16:58
Jeg tror sgu' at koen er bundfrossen.

Modtog et fint lavet mail med tilhørende PDF-filer.  Afsenderen var eBay Payment Department. Afsenderadressen er e-Bay_Purchase_Program@financier.com. En hurtig tur på google viser at det er scam. 

Denne sætning er specielt sjov "Next step to be taken: The buyer must send the payment to the eBay in charge of this transaction. Payment must be
sent by bank transfer. Once payment is confirmed by the eBay representative, eBay is authorized to ship the product and
submit tracking information. After you complete the payment, contact eBay Department by replying at this email, in order
to start the transport and confirm the following:
- Bank Money Transfer Receipt (email a scanned copy / picture of the Bank Money Transfer Receipt)
- Confirmed Shipping Address

Note: eBay will secure the payment until the buyer receives, inspects and accepts the item. Or, if it will be the case, eBay
will refund the payment to the buyer."

Når Sælger er alt for høflig, så er der altid ugler i mosen.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Jeg er ved at købe en forstærker fra Tyskland.
Hvor er den udbudt, når det ikke er startet på eBay?
Mvh. JørgenT
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 17:19
Nej det dur da ikke. Du og hende skal hver især oprette en Paypal konto. Det har ikke noget med eBay at gøre. Transaktionen af penge sker gennem Paypal kontoen, og blir først frigivet til sælger når du har modtaget og godkendt det købte
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 19:10
Den e-mail adresse har da heller ikke noget med eBay at gøre det er vidst som du selv er inde på ret åbentlyst scam.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 20:37
jeg overvejer at spille dum og se hvor langt jeg kan køre den ud og hvor mange sjove søforklaringer jeg får lov at høre:-)
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 21:23
Med fare for at blive kaldt mandschauvinist ville mine alarmklokker ringe allerede da det er en kvinde der har Hi-Fi grej til salgBig smile. Bevares, det kan selvfølgelig forekomme, men er bestemt ikke helt almindeligt.

Og slumbert, du har ikke svaret på Jørgens spørgsmål angående hvor forstærkeren er udbudt.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2018 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Jeg tror sgu' at koen er bundfrossen.

Modtog et fint lavet mail med tilhørende PDF-filer.  Afsenderen var eBay Payment Department. Afsenderadressen er e-Bay_Purchase_Program@financier.com. En hurtig tur på google viser at det er scam. 

Denne sætning er specielt sjov "Next step to be taken: The buyer must send the payment to the eBay in charge of this transaction. Payment must be
sent by bank transfer. Once payment is confirmed by the eBay representative, eBay is authorized to ship the product and
submit tracking information. After you complete the payment, contact eBay Department by replying at this email, in order
to start the transport and confirm the following:
- Bank Money Transfer Receipt (email a scanned copy / picture of the Bank Money Transfer Receipt)
- Confirmed Shipping Address

Note: eBay will secure the payment until the buyer receives, inspects and accepts the item. Or, if it will be the case, eBay
will refund the payment to the buyer."

Når Sælger er alt for høflig, så er der altid ugler i mosen.

SCAM!!

Hold fingerne væk!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu