recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha CX-A5000 pre og 4K projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha CX-A5000 pre og 4K projektor

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yamaha CX-A5000 pre og 4K projektor
    Sendt: 04-April-2018 kl. 23:16
Hej alle,
Om et par måneder flytter min kæreste og jeg i nyt hus, et af kravene var der skulle være et rum så jeg kunne lave en hjemmebio, så nu får jeg 19m2 hvor jeg kan gå amok og gøre ligesom det passer mig

Der skal selvfølgelig en projektor op og har kigget på en del indtil videre (Sony/Optoma), jeg vil gerne have en 4K projektor, men da min nuværende processor (Yamaha CX-A5000) "kun" understøtter 4K 50/60 Hz 4:2:0 og IKKE har HDCP 2.2. Er mit spørgsmål - Vil jeg få noget ud af at se 4k igennem min processor med dagens standarder og kan det i det hele taget lade sig gøre? eller bør jeg "bare" gå efter en Sony full HD model? Jeg er ikke interesseret i at udskifte min processor pt.
Afspiller kilden er en NVIDIA Shield.
Håber i kan råde og vejlede mig.

På forhånd tak Brian
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 12:11
Det kan i udgangspunktet slet ikke lade sig gøre. Når din signalkilde opdager at din processor ikke har HDCP 2.2 mv vil den automatisk nedgradere til 1080p HD for at bevare kompatibilitet (så der kommer billede på skærmen). Jeg er ikke opdateret på hvad der findes af "workarounds" men HDfury har vist nok noget der kan bruges og jeg mener at kunne huske at der også findes en HDMI switch der kan splitte lyden fra til toslink. Det er noget værre hø, for at sige det pænt.
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Det kan i udgangspunktet slet ikke lade sig gøre. Når din signalkilde opdager at din processor ikke har HDCP 2.2 mv vil den automatisk nedgradere til 1080p HD for at bevare kompatibilitet (så der kommer billede på skærmen). Jeg er ikke opdateret på hvad der findes af "workarounds" men HDfury har vist nok noget der kan bruges og jeg mener at kunne huske at der også findes en HDMI switch der kan splitte lyden fra til toslink. Det er noget værre hø, for at sige det pænt.


Tak for svar, hmm det var nok lidt det jeg frygtede. Switche og splittere vil jeg helst undgå, det har jeg prøvet tidligere og synes det gør den daglige brug meget mere besværligt.
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2018 kl. 23:25
Snakkede med Av-connection i dag, de fortalte de havde den sat op og brugte den med 4K hvilket ikke var noget problem da den havde 4K pass trough, han fik det bekræftet af en kollega, spurgte for en sikkerheds skyld om det var 5100 modellen og det var det ikke.... Forvirringen er total
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2018 kl. 23:53
Så synes jeg du skulle spørge dem om de viser (pirat)kopier (hvor kopisikringen er fjernet) eller UHD BD/Netflix 4k og om HDR også virker. Der er Intet de taler for at det vil virke med normale 4k/UHD signalkilder, der viser normal kommercielt indhold.
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 15:57
Ja jeg synes også det lyder for godt til, at være sandt.
Jeg har kigget en del på Hdfury's produkter, som jeg ser det er det vel bare en splitter som sender 4K signalet videre til projektor/tv og så audio signalet til avr. Den slags produkter findes der vel et hav af, kan ikke lige se hvad der skiller dem fra mængden og gør dem unikke?
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 16:05
Det er noget tid siden jeg kiggede på det sidst. Der var HDfurys løsninger nærmest det eneste man kunne få, men det kan sagtens have ændret sig. Det har det forhåbentlig, for HDfury er i den dyre ende. Hvis du finder en funktionel og økonomisk løsning, så post den endelig. Jeg kommer selv i samme knibe når jeg opgraderer skærm og der spørges jævnligt til det.
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2018 kl. 07:58
Hvad med den her - https://www.av-connection.dk/?PGr=11541
Ud fra hvad jeg kan læse fjerner den hdcp 2.2
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2018 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Hvad med den her - https://www.av-connection.dk/?PGr=11541
Ud fra hvad jeg kan læse fjerner den hdcp 2.2

Ja, det ligner noget der kan bruges, men jeg tvivler på at HDR kommer helskindet igennem din processor. Hvis du vil have HDR på skærmen tror jeg ikke der er anden udvej end at splitte signalet op i to. F.eks denne kan også lave 2.2->1.4 men på to udgange. Så kunne man sætte den ene i processoren.





Redigeret af Mefisto - 08-April-2018 kl. 09:53
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2018 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Hvad med den her - https://www.av-connection.dk/?PGr=11541
Ud fra hvad jeg kan læse fjerner den hdcp 2.2


Ja, det ligner noget der kan bruges, men jeg tvivler på at HDR kommer helskindet igennem din processor. Hvis du vil have HDR på skærmen tror jeg ikke der er anden udvej end at splitte signalet op i to. F.eks denne kan også lave 2.2->1.4 men på to udgange. Så kunne man sætte den ene i processoren.






Jeg ved ikke hvor relevant HDR bliv for mig, jeg kigger projektor i Max 20000 kr klassen og hvad jeg har læst mig til, fungere HDR ikke super godt i den prisklasse.. Jeg har lige været en tur i elgiganten, der havde de to Samsung skærme sat op, hvor man kunne se forskellen med og uden HDR, jeg var ikke videre imponeret og synes billedet uden HDR virkede mere naturligt. Det var på deres Qled model.
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2018 kl. 22:56

Har en hdfury til salg der kunne hjælpe.
Skriv pm
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2018 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:


Har en hdfury til salg der kunne hjælpe.
Skriv pm


PM sendt
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu