recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Regeringens oplæg lukker FM båndet i 2021.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Regeringens oplæg lukker FM båndet i 2021.

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Er radioerne da også integreret i instrumentbrætterne i dine biler?


Delvist, altså med kobling til instrumentpanelet, så jeg kan se informationer der.

Begge biler er så gamle så de skal skiftes inden FM båndet slukkes for.



Klaus

Ja - så er det lidt trælst!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 18:51
Nej, det er aldrig træls at skulle have ny bil ;-)


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

- bifalder lige koret, der mener at P3 er gået rent teenager . Jeg magter feks ikke, at høre P3 live sport - og andre pub service programmer - pga deres elendige rotation af uudholdelige børne-hiphop/techno lydeffekter . . : !
Sjovt, jeg har gennem mange år har den samme holdning, og primært holdt mig til P4 og P7.
Men P3 har ændret sig markant, de er blevet sjove, og musik valget er ændret. Curlingklubben på P3 er nu blevet mit absolutte favoritprogram,- på trods af jeg er alt for gammel Wink
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Jeg kunne godt tænke mig bare ET vægtigt argument for DAB?


Regeringen vil sende en ny DAB-kanal i udbud. For at nogle vil byde på den, skal der være mange, der har en DAB-radio.
Derfor skal mange flere skifte til DAB-radio. Det får man dem til ved at lukke for FM.
Venlig hilsen
KB
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Jeg kunne godt tænke mig bare ET vægtigt argument for DAB?


Man frigiver en masse frekvenser / kapacitet, som kan bruges langt mere effektivt andetsteds. Ligesom da man lukkede analog distribution i andre sendenet.


Hvad med sikker drift og evnen til at nå hele nationen i akutte kriser? DAB er væsentligt mere vulnerabelt og “all or nothing”. Alle kan høre FM via en mobil eller batteridrevet miniradio. Hvor mange kan høre DAB? For ikke at begynde at tale om bilerne. FM radio vil være et stort og væsentligt tab og 5+ mio radioer vil være ubrugelige i DK.

Jeg mangler virkelig at se et vægtigt argument.

Jeg venter også stadigt på et svar på HVOR disse frekvenser kan anvendes mere effektivt.
Der  er ingen tvivl om at de bliver bortauktioneret til et eller andet skummelt (penge i statskassen/retræteposter for Mfere) men hvad et 80-100mHz bånd kan bruges til EFFEKTIVT i vores digitale alder står vist hen i det uvisse?

Egentlig skal vi ikke længere tilbage end skiftet til DVB for at få en indikation af hvad der uværligt kommer til at ske. Der blev lovet HD og flere kanaler, men reelt fik vi blot lov til at betale for at Boxer og andre tjener kassen på at levere TV2, med en undskyldning om at de skal opkræve 13 kr/mdr. Og som alle ved er HD vist stadigvæk 720p. Det kommer ikke til at blive en meter anderledes med DAB.

Tjae... Rent faktisk er den første genration af DAB allerede endt på lossepladsen, mens min Beomaster 6000 fra 1975 stadig leverer et klokkeklart FM signal!

Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Jeg kunne godt tænke mig bare ET vægtigt argument for DAB?


Regeringen vil sende en ny DAB-kanal i udbud. For at nogle vil byde på den, skal der være mange, der har en DAB-radio.
Derfor skal mange flere skifte til DAB-radio. Det får man dem til ved at lukke for FM.

Præcis! Men er DET et vægtigt argument? For mig lyder det som om at der er en regning på vej til dig!
På engelsk hedder det et "patsy scheme"!

Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2018 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:


Så ja, jeg er ligeglad med public service delen (og resten for øvrigt også), men jeg erkender at andre har det anderledes, så som demokratisk borger i et demokratisk land yder jeg til fællesskabet uanset om noget specifikt giver mening for mig eller ej.

hvor ville jeg ønske at der var flere der, som Strandvaskeren, havde en sådan forståelse.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu