recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - :.. og pludselig slut på Samsung SMT-H3126 bokse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

:.. og pludselig slut på Samsung SMT-H3126 bokse

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Kirsten42 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-September-2017
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kirsten42 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: :.. og pludselig slut på Samsung SMT-H3126 bokse
    Sendt: 05-April-2018 kl. 14:05
Havde været rart at få at vide, før jeg selv opdager, at Arkiv og StartForfra ikke længere virker/understøttes på YouSee's gamle bokse.

I stedet får jeg skærmbesked om at ringe og få ny boks. Sådan en prøvede jeg for ½ år siden, syntes ikke om den, så derfor returnerede jeg den og købte "ny" SMT-H3126 i Den Blå i stedet.

Det må virkelig stå ringe til med økonomien, når et firma vil tvinge trofaste kunder til at opgive godt virkende produkter for at klemme 30 kr. mere om måneden ud af dem.

Okay, nu påstod den flinke YouSee-medarbejder, at deres nyeste boks var bedre end den "gamle nye", så jeg prøver den da... selv om bidraget til Amnesty så må ryge ud.

Nu ser jeg ikke meget tv, har den mindste pakke, så hvis boksen ikke er bedre end den forrige, må jeg via min Surface til at streame de af YouSee's programmer, jeg har misset, til mit tv og bruge mine to Samsung'ers tv-guide, optage-funktioner mv., det er disse funktioner, der er langt bedre i Samsungerne end i den "nye" boks, jeg kasserede, fx. kan jeg sortere på genrer og meget andet..

Synes i øvrigt, det er spild af ressourcer at producere nye tv, køleskabe, computere, biler, smartphones, whatever, hvis ikke de er afgørende bedre end de gamle.


Redigeret af Kirsten42 - 05-April-2018 kl. 14:17
Bedste hilsner
Kirsten
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 14:38
Nu har jeg ikke Yousee men Stofa. Og jeg foragter de boxe som pesten. Så har investeret i et TV med dobbelte tunere, hvor antennekablet er sat direkte i. Så har jeg sat en 1 TB harddisk til usb stikket og klæbet den på bagsiden med burrebånd. Og nu klarer jeg alt det med optagelse, pause osv direkte på TV’et
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 14:41
Ja det er ikke altid nyt er lige med bedre :)
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 16:16
Jeg er godt nok glad for at komme over på den nye boks. 

Jeg savner intet i den gamle.

@Kampus: Boksen har langt flere fordele end at have et tv med 2 tuner.
- Du kan kun se et program, optaga et andet. Med boksen kan du optage flere programmer samtidig.
- Du har mulighed for at starte forfra, den mulighed har du slet ikke på TV.
- Du kan finde udsendese i arkivet du ikke fik set eller optaget.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg er godt nok glad for at komme over på den nye boks. 

Jeg savner intet i den gamle.

@Kampus: Boksen har langt flere fordele end at have et tv med 2 tuner.
- Du kan kun se et program, optaga et andet. Med boksen kan du optage flere programmer samtidig.
- Du har mulighed for at starte forfra, den mulighed har du slet ikke på TV.
- Du kan finde udsendese i arkivet du ikke fik set eller optaget.

+ Jeg kan optage to programmer samtidigt.
+ Starte forfra gør jeg via alle de genuds der er på DR, TV2, DK4 og Charlie. Ser ikke andre kanaler, da reklamer midt i udsendelser er noget møg
+ Jeg har hele DR.TV arkiv direkte på mit TV
+ jeg betaler ikke ekstra til leje af en dum boks
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af Kirsten42 Kirsten42 skrev:

Havde været rart at få at vide, før jeg selv opdager, at Arkiv og StartForfra ikke længere virker/understøttes på YouSee's gamle bokse.


Det er fordi det er en boks der er købt at der ikke er kommet en direkte besked om at funktionerne er ophørt, kunder der har lejet har fået besked.

Derudover har det også været oplyst på deres hjemmeside.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg er godt nok glad for at komme over på den nye boks. 

Jeg savner intet i den gamle.

@Kampus: Boksen har langt flere fordele end at have et tv med 2 tuner.
- Du kan kun se et program, optaga et andet. Med boksen kan du optage flere programmer samtidig.
- Du har mulighed for at starte forfra, den mulighed har du slet ikke på TV.
- Du kan finde udsendese i arkivet du ikke fik set eller optaget.

+ Jeg kan optage to programmer samtidigt.
+ Starte forfra gør jeg via alle de genuds der er på DR, TV2, DK4 og Charlie. Ser ikke andre kanaler, da reklamer midt i udsendelser er noget møg
+ Jeg har hele DR.TV arkiv direkte på mit TV
+ jeg betaler ikke ekstra til leje af en dum boks

Du har kun 2 tuner så du kan optage 2 programmer, men du kan ikke se et 3. program. Så her er du meget begrændset i forhold til boksen, der faktisk giver live TV + 3 optagelser. Det har jeg brugt en del gange, hvor jeg ikke kunne nøjes med kun 2 tuner. Jeg har også tuner i mit TV med et 500 Gb disk, men det meget sjælden den bliver brugt. 95% bliver optaget via boksen. 

Nu er det jo ikke alt der bare lige bliver genudsendt, så det kan slet ikke sammenlignes med at starte forfra.

DR.TV ikke det samme som Yousee arkiv. Det er meget begrændset, hvad der er i DR.TV. Det er primært deres egne udsendelser. 

Nu er det jo ikke en dum boks. Og med 30 kr om måneden, så får man meget for pengene.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 17:23
PerW@ Det opfylder mit TV behov og kunne måske også opfylde trådstarters. Iøvrigt var prisen 75kr/md hos Stofa, og det synes jeg ikke det er værd
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 17:27

Humax 4000 er ikke, modsat 2000 boksen begrænset til kun 3 optagelser, den kan optage fra lige så mange kanaler på samme tid som der ønskes, og er en Cloud optager, så optagelser kan ses på App og Web, og der kan indstilles optagelser på App og Web.
Så er man ikke hjemme, intet problem med at optage og se udsendelser, nu også når man er i EU. Så ikke mere Slingbox eller VPN.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kirsten42 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-September-2017
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kirsten42 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Kirsten42 Kirsten42 skrev:

Havde været rart at få at vide, før jeg selv opdager, at Arkiv og StartForfra ikke længere virker/understøttes på YouSee's gamle bokse.


Det er fordi det er en boks der er købt at der ikke er kommet en direkte besked om at funktionerne er ophørt, kunder der har lejet har fået besked.

Derudover har det også været oplyst på deres hjemmeside.

Tak, mit formål med indlægget var at få en forklaring på et i mine øjne pludseligt stop for understøttelse af vigtige funktioner og lejlighed til at brokke mig over den evige jagt på nyt, når der ikke findes ubegrænsede ressourcer på planeten.
Bedste hilsner
Kirsten
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 17:35

Den er ophørt, da det er gammel teknologi, og ikke er samme teknik som anvendes på de nye bokse, så det giver en rigtig god mening at sige farvel til en boks der så dagens lys for 10 år siden.
Den er ældre en de fleste TVer rundt omkring.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kirsten42 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-September-2017
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kirsten42 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2018 kl. 17:40
Interessant, lyder meget innovativt, nyt og spændende.
Bedste hilsner
Kirsten
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu