recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slingbox pro hd med kabel tv (digital)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slingbox pro hd med kabel tv (digital)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mortenk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-April-2018
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mortenk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Slingbox pro hd med kabel tv (digital)
    Sendt: 05-April-2018 kl. 22:33
Jeg har netop købt en slingbox pro hd i håbet om at jeg kunne sætte den på vores kabel tv fra vores antenneforening. Det er alm coax kabel i væggen. Signalet kører digital cable, men når jeg forsøger at konfigurere den op finder den ikke mine kanaler og jeg kan kun vælge ‘analog cable’, ‘analog antenna’,’digital antenna’.

Jeg savner ‘digital cable’

Nogen hint? Eller skal jeg ud og have endnu en box og bruge de andre stik

Redigeret af Mortenk - 05-April-2018 kl. 22:33
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2018 kl. 08:27
Du skal have en ekstra boks, som du så skal have tilsluttet til Slingbox og opsat styring af.
Slingbox har nemlig ikke DVB-C tuner og vist heller ikke MPEG4, så dens indbyggede tunere er ikke anvendelige hverken til kabel eller antennebaseret tv.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Mortenk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-April-2018
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mortenk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2018 kl. 08:38
Ved ikke om du refererer generelt - men lige netop Pro HD har 3 forskellige indgange incl. coax-stik - se evt billede her
https://www.youtube.com/watch?v=8G1xP7Lb_G8

Misforstår jeg noget ? (jeg er ikke stærk indenfor disse teknologier)
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2018 kl. 09:46
Brug af coax-input forudsætter, at der er en indbygget tuner, der understøtter det format, der sendes i. På kabel-tv anvendes DVB-C og det understøtter Slingbox ikke. På antenne-baseret tv anvendes DVB-T, som Slingbox understøtter, men desværre understøtter den ikke MPEG4, som er et krav. Så hvis man skal bruge den til at videresende tv-signaler, så skal det komme fra en ekstern enhed. Enten et tilsluttet tv eller en tuner-boks.

Redigeret af dkscan - 06-April-2018 kl. 09:47
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2018 kl. 11:00

Hvilken udbyder leverer signalet.? Hvis det er You See, er der ikke brug for en Slingbox, du skal have en Humax 4000, alle optagelser på den kan ses på App og Web, og den har Remote Record, det sammen med ophævelse af Geoblocking i EU, gør at alt kan ses når man ikke er hjemme.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mortenk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-April-2018
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mortenk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2018 kl. 14:58
Nu har jeg købt en Denver DVB-C-110HD MK2 og skal lige forstå, hvordan jeg sætter det hele sammen.

1. Coax-kabel i væggen kobles med Coax indgang i Denver tuner (in). 
2. Coax-kabel fra Denver tuner (out) til Slingbox coax (in)
3. Denver tuner: Scart kabel med composite (rød/hvid/gul) fra Denver tuner over i Composite (in) på Slingbox
4. netværkskabel/power i slingbox

Hvor finder jeg remote control filer til Denver tuner ?
Skal der lægges en opdatering på ift. Stofa (det har jeg set nogle steder der refereres til)

Jeg ønsker ikke at sætte TV på, men alene have den stående til remote at se TV via Slingplayer app

Vil det fungere - eller skal jeg ændre på noget ?


Redigeret af Mortenk - 06-April-2018 kl. 14:59
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2018 kl. 16:34
Der er ikke behov for coax til Slingbox, så punkt 2 kan undværes.
De øvrige spørgsmål kan jeg desværre ikke hjælpe med, men det kan andre forhåbentlig.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2018 kl. 17:01
For bedst mulige billedkvalitet, skal du bruge noget i denne stil: https://www.av-cables.dk/HDMI-convertere/hdmi-til-component-2-x-phono-converter.html

Den forbindes mellem HDMI ud på Denver boksen og component (ikke composite) ind på Slingbox.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Mortenk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-April-2018
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mortenk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 11:44
Hvor finder jeg remote control filer der passer til min Denver tuner DVB-C 110HD MK2?
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2059
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 14:22
Jeg ved ikke om du har returret på Slingbox og Denver, men jeg tror, at du har bevæget dig ned ad en meget besværlig sti. Med den valgte løsning, så vil signalet først konverteres til analog SD via udgangen fra Denver, og du vil derfor aldrig få HD fra din HD Slingbox. Hvis du så investerer i det foreslåede HDMI til component kabel, så kan du få HD, men du får yderligere en konvertering af signalet og et ekstra led i en yderst sårbar konstruktion. .... og du leder også efter remotekoder for at få styring mellem Denver og Slingbox!
Hvis du kan returnere dine forskellige indkøb, vil min anbefaling være at kigge efter en Linux DVB-C box med mulighed for transcoding. Så behøver du kun en box, som fungerer som tuner, transcoder signalet til den kvalitet du ønsker og endeligt har brugerflade, så du kan tilgå boksen/signal udefra. Det er der en del bokse fra fx. Dreambox og VU+. De fås fra omkring 1.100 kr. og opefter.
miri
Til top
Mortenk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-April-2018
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mortenk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 19:56
Tak. Hvis jeg bare ønsker en dvb-c der virker med stofa (antenneforening), hvilken en skal jeg bruge af dreambox eller vu+. Det skal ikke forbindes til tv men bare bruges til remote tv når jeg rejser. Alt sendes i digitalt format

Redigeret af Mortenk - 07-April-2018 kl. 20:04
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2059
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 22:18
... og du er sikker på, at du ikke har adgang til Stofa WebTv?

Jeg har selv kun erfaring med VU+, hvor f.eks en Solo SE med DVB-C tuner kan det du ønsker. Hvis du sætter et drev til kan du også styre og se optagelser, når du rejser. Kan fx. købes hos HM-Sat (de).

https://www.hm-sat-shop.de/hdtv-receiver-sat/vu-/2787/vu-solo-se-v2-1x-dvb-c/t2-tuner-linux-receiver-full-hd-1080p-black?c=61

Vedr. Dreambox er der en aktuel tråd på digitalt.tv:

https://digitalt.tv/forum/emne/spoergsmaal-til-dreambox-og-transcoding/

Det kan også være, at andre kan byde ind med andre E2-bokse, der kan transcode....
miri
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu