recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows vs macOS bærbar = Forskel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows vs macOS bærbar = Forskel?

 Besvar Besvar Side  <1 89101112>
Forfatter
Besked
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-November-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 425
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2018 kl. 12:08
Man kan jo altid finde et hul i osten et eller andet sted. Synes nu ikke at ATV er så lukket.

Jeg kører DVBLink server på min MacMini og Plex Media Server i en Linux Docker på min unRAID NAS (som kører Slackware).

Begge dele tilgåes fint via klienter på min ATV4. Og ja, jeg måtte da i App Store og hente klienterne, men det gjorde slet ikke ondt ;-)
Til top
lab83 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Maj-2018
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lab83 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2018 kl. 12:18
Hvad skal man næsten også med NAS i dag, er det ikke bare en overflødig device man ikke rigtig bruger mere...  
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2018 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af lab83 lab83 skrev:

Hvad skal man næsten også med NAS i dag, er det ikke bare en overflødig device man ikke rigtig bruger mere...


Jeg bruger da min 70+ TB NAS til rigtig meget - specielt til film og TV serier via Plex...

Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2018 kl. 14:32
En Nas er på ingen måde noget der er uddød - tværtom.

@Lab83 - hvad fik dig til at oprette en profil uden navne for at genoplive en gammel tråd, hvor du uanset side kun kommer for at fyre mere op i kedlerne for den anden side.  - Diskussionen var død.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2018 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af lab83 lab83 skrev:

Hvad skal man næsten også med NAS i dag, er det ikke bare en overflødig device man ikke rigtig bruger mere...  
Ja, du har ret, hvorfor opbevare sine egne data privat når man lige så godt kan lade folk man ikke kender opbevare dem i skyen?
Til top
lab83 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Maj-2018
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lab83 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2018 kl. 17:44
@strandvasker arhhh! Det kan man hvis også gøre på andre måde end NAS og cloud service. Nu tænkte jeg jo med hensyn til afspilning af film. 

Redigeret af lab83 - 15-Maj-2018 kl. 18:03
Til top
lab83 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Maj-2018
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lab83 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2018 kl. 18:01
@HeartWare Okay.. Jeg har ikke selv brug for NAS til Film og TV serier, gider ikke gemme film når jeg først har set dem, så det bliver bare download, afspil og slet.. mit personlige data fylder ikke så meget at jeg har brug for 70tb :)

Redigeret af lab83 - 15-Maj-2018 kl. 18:02
Til top
lab83 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Maj-2018
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lab83 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2018 kl. 18:15
@claus_jac Hvorfor kommer du ikke bare med dit bud på hvad du bruger din NAS til?
 
Seneste svar i tråden var fra 11-April-2018. Tråden er fyldt med vrøvl og usandheder og det var nok det som trak i mig.  
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2018 kl. 18:35
Jeg har selv en MacBook Air og en iMac i hjemmet. Jeg er helt klart tilhænger af OSX. Det eneste jeg ikke bryder mig om, er deres opgraderingspriser. Det er virkelig stygge, og du får ret meget performance for pengene med en Windows-laptop/-PC. 

En kammerat har lige fået en ny XPS, og den er altså lækker og velbygget. Helt klart på højde med en MacBook Pro. Skal du op i samme performance med en MacBook, må du altså punge ud. 

Jeg står selv og skal have en Windows-laptop - noget som jeg ikke har ejet i over ti år - og jeg er da noget overrasket over hvor meget mere hardware, man får for pengene kontra MacBooks. 



Til top
lab83 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Maj-2018
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lab83 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2018 kl. 19:21
@A.M. i vores husstand har vi lige fra iMac, Macbook, High-end Gamer PC og XPS. og vi kan lide begge systemer og har ikke noget had til en af parterne, og vi faktisk lavede forskellige test, og der hvor man tit går galt i by er klistermærke effekten på ukurante Windows maskiner som på papiret skulle være lang hurtigere end Mac computere og mere performance for pengene, men sådan er virkeligheder bare ikke. selvom Windows gjorde det lidt bedre end Mac i nogle test, er det endnu skuffende resultat da den jo på papiret skulle være lang hurtigere..
Kig man på kvalitets win computere som fx Surfacebook og Surface Studio er de faktisk samme pris klasse som Mac.   
 
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2018 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af lab83 lab83 skrev:

@A.M. i vores husstand har vi lige fra iMac, Macbook, High-end Gamer PC og XPS. og vi kan lide begge systemer og har ikke noget had til en af parterne, og vi faktisk lavede forskellige test, og der hvor man tit går galt i by er klistermærke effekten på ukurante Windows maskiner som på papiret skulle være lang hurtigere end Mac computere og mere performance for pengene, men sådan er virkeligheder bare ikke. selvom Windows gjorde det lidt bedre end Mac i nogle test, er det endnu skuffende resultat da den jo på papiret skulle være lang hurtigere..
Kig man på kvalitets win computere som fx Surfacebook og Surface Studio er de faktisk samme pris klasse som Mac.   
 

Hvem snakker om had? 
 
Hvordan måler du performance? For benchmarks taler vist deres tydelige sprog, hvor det nu klart fremgår at en MacBook til 15-17k med en dual-core i5 får tæv af en XPS eller ThinkPad til 10k med en i7, når det kommer til hand-brake, Adobe og lignende.

Uanset hvad er Apples priser for opgraderinger komplet håbløse. 



Redigeret af A.M. - 15-Maj-2018 kl. 19:36
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2018 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Uanset hvad er Apples priser for opgraderinger komplet håbløse. 
Hvad mener du med ovenstående, det er normalt ikke muligt at opgradere laptops, uanset mærket?
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 89101112>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu