recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows vs macOS bærbar = Forskel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows vs macOS bærbar = Forskel?

 Besvar Besvar Side  <12345 12>
Forfatter
Besked
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 14:28
Husk, at hvis du er studerende, er der rabat hos Apple
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

  Virus og bloatware findes ikke på Mac.


Hej.

Jeg har indtil nu og glædet mig over jeres fine tone i denne tråd.

Men der er noget jeg ikke forstår?

Når 'Virus og bloatware findes ikke på Mac.'

Hvad er det så MacRumers skriver om:

'Apple Addresses Meltdown and Spectre in macOS Sierra':


Men for at holde den gode tone i denne tråd, skal jeg skynde mig og oplyse om, at de også findes i Windows.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 07-April-2018 kl. 15:32
Til top
brfcjon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brfcjon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 15:30
og husk igen det der er sagt et par gange i tråden  - holdbarheden. 

 Jeg kender ingen tech-interesserede, som de fleste af os her på siden må antages at være - som vil være tilfreds med en 4 til 5 år  gammel pc.

Jeg vil mene min mac har et til to år endnu, og så taler vi altså om en 6/7 år gammel maskine. Den er der mange som vil finde funktionsdygtig. Jeg er ikke i tvivl. Min næste maskine bliver også en mac.

PS jeg er på ingen måde fanboi, men lige på laptopområdet er der stor forskel. Efter min mening.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Husk, at hvis du er studerende, er der rabat hos Apple


Det var jeg ikke klar over. Er det på Apple.dk og hvor meget er det?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Jeg vil forvente større support fra mig omkring virus, spam. bloatware etc. 


Virus og bloatware findes ikke på Mac.
virus findes til alle systemer
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Husk, at hvis du er studerende, er der rabat hos Apple


Det var jeg ikke klar over. Er det på Apple.dk og hvor meget er det?

Nå, kan se den rabat ikke er meget værd på en Macbook Pro som vi kigger på:

- Normalpris Apple.DK = 11.499 kr.
- Studiepris Apple.DK  = 10.808 kr.
- Gængs pris EL/POW  = 9.800 kr.
- Tilbudspris Power      = 9.499 kr.
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 16:38
uhhhh du har lige startet en religions krig! :D
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 17:43
Hvis behovet er der, så kan man også få apple software til uddannelse brug etc.

Final Cut Pro X
Compressor 4
Motion 5
Logic Pro X
Mainstage 3

F.eks. Final Cut Pro X koster alene kr.2.500,-

Alle samlet til kun kr.1.749,- det er fulde og komplete versioner.

Ved godt det er ualmindelig nemt at finde cracked versioner, jeg vil bare gerne have min samvittighed i ordenWink 


Redigeret af Potter - 07-April-2018 kl. 17:44
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
pmalm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmalm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 20:26
Der er også rabat direkte fra Microsoft for studerende, forældre og lærere. f.eks. en Surface laptop i5, 8gb ram, 256gb ssd. 11299 i Elgiganten, men 10169 hos Microsoft. De har 10% på udvalgte produkter.
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 23:06
Selvfølgelig kan man bruge en 4-5 år gl. PC.

Jeg har en Lenovo T430s, i7 2.9Ghz CPU, 8GB Ram, Win 10 X64 på en 256GB SSD. Det virker bare.
Lenovo frigiver enda BIOS opgraderinger stadig, f.eks. til at sikre mod Intels CPU fejl.
Lenovo T serie keyboards, er  Apple overleget, samt en mekanisk stabilitet meget få PC'er kan overgå.

Apple har en god touchpad, det er rigtigt, og Power management er også meget velfungerende i både HW og SW.

Jeg har en temmelig stor HW viden, har enda forhandlet / solgt Apple HW (til min store fortrydelse).

1'ste gen Macbook med intel cpu (hvid Plastic model), hold da op noget lort, Superdrive DVD drev der gik i stykker i et væk (pga for blødt chassis), strømforsyninger der blev over opvarmede under alm hård drift, batterier der svulmede op.

Apple Bluetooth Mini tastaturer, der i nogen produktion batch's har problemer med at parrer BT, taster der falder af.


Der ER desværre mere malware og lign på Windows, end Apple / Linux, der er også 6 gange størrere 'maked' for malware på Windows.

Der er een ting Apple er bedst til: 
Det er at fortælle forbrugerne at de ikke kan undvære deres produkter, at du bliver en bedre person af at bruge deres produkter.
Eller rettere du kan ikke leve uden deres produkt. lidt "1984" agtigt, genialt at de selv lavede en reklamefilm omkring om det onde selskab (IBM).

Apple er et selskab der lever af at tage/stjæle andres ideer, gøre dem til deres, og derefter sagsøge alle andre.


Mit råd: Køb en god PC (Lenovo T / X serie, Dell XPS 13 mm.) som andre også har skrevet, og så støtter man ikke verdens ONDESTE selskab.

Mvh en tdligere Apple forhandler, nu bare Apple hader







100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 23:14
Det er svært at tage et indlæg som det ovenstående seriøst.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 23:38
Jeg er helt med på Gigabytes Lenovo anbefaling,- lige fra dengang Lenovo var fra IBM har de bare virket 100% for mig og resten af familien! Ja rent faktisk kører den første fra 1997 stadigvæk!
Trackpointen er IMHO touchpads LANGT overlegen og batterierne er nemme og billige at udskifte. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu