recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Motor lærred vs manuelt? De ekstra penge værd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Motor lærred vs manuelt? De ekstra penge værd?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Stephan A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Januar-2008
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stephan A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Motor lærred vs manuelt? De ekstra penge værd?
    Sendt: 07-April-2018 kl. 10:04
Hej Recordere 

Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det er en nødvendighed - eller tilnærmelsesvis, at have motor på lærred. Funktionen tiltaler mig naturligvis, men hvis man tager udgangspunkt i et Grandview Fantasy 100", så koster det i den manuelle version cirka 1.450 kr., hvor det med motor koster cirka 3.300 kr. 

For mig virker næsten 2.000 kr. som en stor forskel, men jeg ved naturligvis ikke hvor meget det giver i forhold til når man skal bruge det? 

Handler det i bund og grund blot om man selv skal trække ned eller ej, eller er der også et aspekt i, at en elektrisk skærm stopper hvor den skal til projektorindstillingen hver gang, hvor det kan være mere bøvlet med en manuel skærm? 

Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 12:11
Jeg har selv fastramme lærred. Det du skal afgøre er om du vil rulle lærred ned manuelt, lidt mere arbejde eller om du vil have det med motor.
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 14:49
Hvis du har planer om at bruge den meget så tror jeg du vil fortryde hvis du ikke har en med motor. Jeg er i hvert fald meget glad for at jeg har det
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 19:03
Kun motor. Du bliver træt af det andet.
Lærredet kodes til at køre korrekt hver gang.

Bare husk at de billige lærreder nemt folder
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 19:49
Hvad er grunden til at du skal have et lærred? Min baggrund er byggeteknisk, hvorfor jeg pudsede baggrunden i cementmørtel og behandlede efterfølgende med en cementmaling. Det var imponerende og efter min mening af højere kvalitet som baggrund.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Hvad er grunden til at du skal have et lærred? Min baggrund er byggeteknisk, hvorfor jeg pudsede baggrunden i cementmørtel og behandlede efterfølgende med en cementmaling. Det var imponerende og efter min mening af højere kvalitet som baggrund.

Mange har et TV på samme plads som lærredet dækker for. Ellers enig. Man kan sagtens male væggen med mat hvid og få et rigtig godt resultat. Efter min erfaring også bedre end et normalt rullelærred.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 20:01
Ok og tak for vores svaret. Det er en naturlig forklaring. At behandle væggen koster tilmed ikke mange kroner.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2018 kl. 06:46
Jeg fravalgte motor.

Det er sikkert fascinerende og sjovt at se lærredet rulle ned/op, men mon ikke det aftager ret hurtigt?

Med mindre man har så svære problemer med sit legeme at det besværliggør at bruge lærredet, er det ikke pengene værd.

Mit lærred stopper det samme/korrekte sted hver gang, men om der er forskel på dette, ved jeg ikke.




Redigeret af kaizer - 08-April-2018 kl. 06:48
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2018 kl. 09:21
Motoriseret her. Min er 12v triggered så når jeg tænder projektor fiser den selv ned og når projekter slukker så ruller den selv op. Dejlig lille ting synes jeg
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
Stephan A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Januar-2008
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stephan A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2018 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Hvad er grunden til at du skal have et lærred? Min baggrund er byggeteknisk, hvorfor jeg pudsede baggrunden i cementmørtel og behandlede efterfølgende med en cementmaling. Det var imponerende og efter min mening af højere kvalitet som baggrund.

Grunden til at jeg ikke vælger et fastramme er, at jeg har et fjernsyn til hverdagskiggeriet, og lærredet skal køre ned foran når projektoren skal bruges. Ellers havde jeg også selv kastet mig ud i et DIY fastramme eller lign. :) 
Til top
Stephan A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Januar-2008
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stephan A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2018 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg fravalgte motor.

Det er sikkert fascinerende og sjovt at se lærredet rulle ned/op, men mon ikke det aftager ret hurtigt?

Med mindre man har så svære problemer med sit legeme at det besværliggør at bruge lærredet, er det ikke pengene værd.

Mit lærred stopper det samme/korrekte sted hver gang, men om der er forskel på dette, ved jeg ikke.



Hvilket lærred har du? 
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2018 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af Stephan A Stephan A skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg fravalgte motor.

Det er sikkert fascinerende og sjovt at se lærredet rulle ned/op, men mon ikke det aftager ret hurtigt?

Med mindre man har så svære problemer med sit legeme at det besværliggør at bruge lærredet, er det ikke pengene værd.

Mit lærred stopper det samme/korrekte sted hver gang, men om der er forskel på dette, ved jeg ikke.




Hvilket lærred har du? 


Jeg mener det er et Lissau C75.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu