recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - “HD” kvalitet på Viaplay
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

“HD” kvalitet på Viaplay

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2018 kl. 12:47
Jeg så Formel 1 i weekend og også Liverpool - Man C forleden. Begge ting kunne jeg tydeligt se forskel når jeg valgte 4K UHD "kanalen" kontra den alm HD "kanal" på viaplay.
Skuffende nok så var lyden i stereo, hvor jeg tidligere på yousee TV3 har fået 5.1 ud af f.eks. fodboldkampe. - Måske er det en indstilling jeg skal have slået til?

Afspilleren var nvidia shield, marantz receiver og JVC 5900 projektor.
Til top
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2018 kl. 12:51
Viaplay oplyser på deres hjemmeside at det normale HD format til sportsevents er 720p hvilket også kan forklare hvorfor du kan se forskel på alm HD og 4k UHD.
Til top
@lex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér @lex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2018 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af @lex @lex skrev:

@beovox
For mit vedkommende er det Viasat via parabol og den nye UHD Box (kanal 30 default). Jeg har talt med Viasat om det, at det måske var nogle begrænsninger i mit udstyr / opsætning, men det har jeg kontrolleret grundigt efterfølgende (bla. skiftet forstærkeren til Marantz 6011, der fuld ud understøtter UHD), så det tror jeg ikke at det er (Marantz app’en viser 4K i både input og output. For at se Viaplay UHD på TV’et skal jeg have en Chromecast Ultra. Det har jeg ikke lige i øjeblikket. Skuffende kvalitet er det i hvert fald, spændende om VM i fodbold i UHD på TV2 bliver lige så skuffende 😊 Kejserens nye klæder .


Du svarer jo selv på dit eget spørgsmål, en ting er at din boks konverterer signalet til 4K, men gør det jo ikke til 4K uden en Chromecast Ultra, dvs du sidder og ser et opskaleret HD signal og derfor er kvaliteten ikke bedre for dig.

Nej, Viasat (ikke Viaplay) UHD box'en (Samsung GX-VI680SJ) skal kunne vise Viasats Ultra HD-kanal (30) (out of the box) (uden Chromecast Ultra, som er nødvendig for at kunne vise UHD via Viaplay). Eller er jeg helt rundt på gulvet Smile
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2018 kl. 15:44
Please, please, Er der nogen der gider svare på om i ser 4k Viaplay (IKKE VIASAT) over internetforbindelsen? 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2018 kl. 15:52
Viaplays 4K-stream kan stadig kun ses via Chromecast Ultra. I får ikke streamet i 4K-opløsning, hvis I bruger browser på PC, hvis I caster til en Android TV-enhed eller hvis I bruger den indbyggede Viaplay-app.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2018 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Viaplays 4K-stream kan stadig kun ses via Chromecast Ultra. I får ikke streamet i 4K-opløsning, hvis I bruger browser på PC, hvis I caster til en Android TV-enhed eller hvis I bruger den indbyggede Viaplay-app.

Hmmm, hvis man kan Caste må streamen jo nødvendigvis komme et eller andet sted fra? Hvad caster til Chromen. ? @ a complete loss here.... 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2018 kl. 06:45
Chromecast forbinder direkte til serveren hos Viaplay. Der er ingen mellemforbindelse via andre enheder.

(med mindre man skærmspejler, men det bør man generelt holde sig fra. I så fald får man højest HD)
Til top
JKJe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKJe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2018 kl. 11:29
En kodi box kan også levere 4k fra viaplay (libreelec eller coreelec) ved ikke om andre kodi løsninger virker. Naturligvis med lovlig add-on og betalt adgang osv..
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1829
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2018 kl. 13:05
Windows 10 (nyeste) og Edge browser kan streame ViaPlay i 4K

Samt der er også DD5.1

(jeg har en NUC7i5 tilsluttet mit 4K TV via en AVR, HDMI 2.0 i alle led)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu