recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG 55SJ800V-ZB elendig gul farve
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG 55SJ800V-ZB elendig gul farve

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xcalibur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcalibur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG 55SJ800V-ZB elendig gul farve
    Sendt: 08-April-2018 kl. 22:53
Hej,

Jeg har købt et LG 55SJ800V-ZB og har nu nørklet med det en uge, men kan ikke få farverne til at stå rigtigt. Har rodet med indstillinger som en gal.

Det er primært gul jeg lægger mærke til er skæv. Simpsons og svampebob er mere bleg-gule og tenderer en grønlig nuance. Det passer også meget godt med at jeg syntes rød mangler noget liv, og det derfor sandsynligvis er rød den er gal med.

Er ret skuffet over at farverne er ringere end mit 12 år gamle JVC LCD og antager derfor der er en fejl i panelet? Er der andre der har prøvet lignende?

TVet er købt i Bilka, men tænker på at ringe direkte til LG, da jeg kender Bilkas svar på en reklamation. De skal have det ind og der går utallige uger før jeg hører noget..

Har nogen prøvet at kontakte LG direkte og kender deres serviceniveau?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2018 kl. 06:39
Uden det skal være negativt.

Men hvad justerer du i mod ?

Hvad du selv syntes er bedst eller har du udstyr ?

Nogle er vant til for meget farve. Og får man et tv som er mere korrekt kan det opleves tamt i starten

Bare et positivt indput
Til top
xcalibur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcalibur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2018 kl. 07:36
Det er helt i orden, jeg har ikke noget professionelt udstyr, jeg sammenligner billeder på det ældre fjernsyn med billeder på min laptop og det nye fjernsyn og er åben for andre input.

Og syntes på alle andre skærme, også noget families nyere LCD at varm-gul, dvs. Simpsons, æggeblommer og lignende er meget mere fyldige hvor de bare er blege på det nye LG.

Hvis du kigger på billedet http://www.slicktiger.co.za/wp-content/uploads/2011/07/Wendell_at_party.png minder den syge fyr, som jeg ikke kan huske hvad hedder, som hvordan alle Simpsons figurerne ser ud på vores LG, mens Ralph Wiggum mere har en rigtig Simpson farve, som det ser ud på andre skærme..
Svampebob firkant ligner også den syge gut på vores LG :)
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2018 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af xcalibur xcalibur skrev:

Det er helt i orden, jeg har ikke noget professionelt udstyr, jeg sammenligner billeder på det ældre fjernsyn med billeder på min laptop og det nye fjernsyn og er åben for andre input.

Og syntes på alle andre skærme, også noget families nyere LCD at varm-gul, dvs. Simpsons, æggeblommer og lignende er meget mere fyldige hvor de bare er blege på det nye LG.

Hvis du kigger på billedet http://www.slicktiger.co.za/wp-content/uploads/2011/07/Wendell_at_party.png minder den syge fyr, som jeg ikke kan huske hvad hedder, som hvordan alle Simpsons figurerne ser ud på vores LG, mens Ralph Wiggum mere har en rigtig Simpson farve, som det ser ud på andre skærme..
Svampebob firkant ligner også den syge gut på vores LG :)

Jeg brugte også lang tid på tweaking indtil billedet stod rigtigt. Lyder som om du enten skal øge farvetemperatur (warm2 under White balance) eller øge den røde farve? Har du prøvet ‘tint’?
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
xcalibur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcalibur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2018 kl. 10:21
Ja har prøvet både at øge styrken og mætningen af rød og syntes også jeg har rodet med farvetemperatur og tint, uden rigtigt at blive tilfreds.

Det er så meget så selv fruen syntes ansigterne ser sjove ud. Men må prøve at rode lidt mere med det i aften.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2018 kl. 10:51
Tager du udgangspunkt i "ISF dark room"?
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
xcalibur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcalibur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2018 kl. 11:25
Har faktisk primært taget udgangspunkt i Technicolor Expert for ikke HDR kilder [1]

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu