recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ønskes: Stationær til gaming.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ønskes: Stationær til gaming.

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2018 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:


Personligt, helt enig - Har det personligt på samme måde [mht at fortrække SSD]

...Det kan dog ikke forhindre at jeg kunne finde på at anbefale det, hvis økonomien virkelig er så stor en faktor at man end ikke overvejer f.eks. et GTX 1070 i forhold til GTX 1060. I >98% af alle spil betyder det jo ikke noget for selve spilydelsen om man har SSD eller ej - når først man har ventet færdig på at det har loaded. Og hvis folk kan finde sig i ventetiden på en konsol, kan mange vel også på en PC? - Selv om jeg så ikke selv kan.
For mig, handler en SSD ikke bare om spillet eller applikationerne man bruger. Det handler om helheden fra man trykker på tænd knappen til systemet er klar til brug. [..] støj [..] strøm fobruget [..] Et alternativ til en gamer rig er at smide en mindre SSD i som system disk, (fx en 120GB) og så have en traditionel disk til data (evt hybrid disk). Det er prismæssig det næste bedste alternativ jeg kan komme på, og er den løsning jeg også selv benytter [..] min workstation indeholder flere store applikationer til bla musik produktion [..]

Jeg forstår - mit eget fokus i anbefalingerne er strengt orienteret imod selve gaming perspektivet, hvorfor jeg især mener at ekstra pengene bør prioritere grafikkortet før alt andet i systemerne, som jo sagtens kan følge med grafikkortet som det svageste led i systemet (i et streng gamer perspektiv). Ellers bliver det meget hurtigt flaskehalsen i forhold til gaming i forbindelse med andre spil end de nævnte...Jeg tænker at det er godt for trådstarter at koret har flere stemmer, så han kan høre de forskellige betoninger og faceter der kan tages i betragtning og prioritere det der er vigtigt for ham :-)

Redigeret af TBC1 - 12-April-2018 kl. 17:23
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2018 kl. 17:22
Der er også denne her

http://froggaming.dk/produkt/simplegamer/

Her er der et grafikkort på 6 GB OC.
Er det bedre end i den anden pc fra vision.


Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2018 kl. 18:01
Hej.

Jeg håber i kan hjælpe mig med at besvare et spørgsmål. I begyndelsen af denne tråd oplyste flere af jer at de ønskede spil næsten ikke krævede noget af grafikkortet?
Vil det sige at trådstarter og hans søn rent faktisk kunne klare sig med en AMD Ryzen 5 2400G til 1.026 kr.?


Ryzen 5 2400G har 4 core 8 threads og 11 Vega compute units:


Jeg er ikke i tvivl om at AMDs zen cpu'en med 4 core og 8 threads er kraftig nok til trådstarter og hans søn, men jeg ved ikke om den integrerede Grafikdel med 11 Vega compute units er kraftig nok?
Håber at der er nogle af jer der kan svare mig?

Hilsen Carsten.

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2018 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Der er også denne her

http://froggaming.dk/produkt/simplegamer/


Edit: Eller [URL=https://www.mm-vision.dk/visiongaming/vision-game-VG-pc [/URL]

Her er der et grafikkort på 6 GB OC.
Er det bedre end i den anden pc fra vision.

Der er tale om en opgradering af grafikkortet og en nedskalering af CPU og bundkort, på en måde hvor CPU og GPU kommer lidt nærmere at skalere bedre i forhold til hinanden - men det er stadigvæk GPU der i overdreven grad er flaskehalsen i forhold til spil-ydelsen i bredeste forstand.

Du vil helt afhængigt af det enkelte spil og opløsningen kunne vinde alt imellem 1 og max 10% bedre gaming ydelse med et Geforce GTX 1060 6GB vs et Geforce GTX 1060 3TB.

EDIT:Jeg overså i første omgang at GPU'en også var overclocket og har også set nærmere på det specifikke bundkort hvorfor der er rettelser som nedenstående:

Du kan tillægge yderligere ca 7-15% til de førnævnte 1 til 10% fra standard 3Gb til standard 6GB GTX 1060 og afhængigt af det enkelte spil og opløsningen måske få en op til 7-25% hurtigere Gamer-PC end med standard GTX 1060 3GB systemerne - alt afhængigt af graden af overclocking, det enkelte spil og opløsningen der spilles i

Så summa summarum kan der altså med fordel vindes på spil-ydelsen uden betydelige kompromisser og du får med simple-gameren den kraftigere gaming-PC af de fremhævede alternativer, pga den bedre udrustede GPU - Der er tale om prismæssigt noget mere intelligent sammensatte budget komponenter og et helt grundlæggende og simpelt no-nonsense bare-bone fokus på selve gaming ydelsen med dette system. - Jeg vil uden tøven anbefale dette system som den mest "potente" gaming-pc af dem du selv har fremhævet som muligheder, hvis du ikke vil have et GTX 1070 udrustet system, som også denne simple-gamer sagtens kunne nyde gavn i retning af at opnå bedre komponent skalering.

Uanset hvad du vælger er det fuldt ud tilstrækkeligt til de spil du nævner. Det handler mere om hvilke ANDRE spil man kan spille og med hvilke kvalitetssettings man kan spille dem.

Redigeret af TBC1 - 12-April-2018 kl. 23:59
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2018 kl. 19:33
@Csell  hvis du havde set den video jeg linkede til, så laver Jay rent faktisk et fortnite setup med NETOP en 2400G.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2018 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

#Kandersen

Man skal lægge de ekstra penge på det bedre grafikkort ved at gå fra 1050 til 1060 istedetfor ram eller noget andet.

Jeg er ikke uenig i det du skriver. Men med behovet som det er beskrevet, der vil han omvendt heller ikke mærke forskel på 1050 og 1060 i de spil der nævnes. Så i bund og grund smider du 7-800,- ud efter noget, han ikke kommer til at mærke, men fordi han måske en dag skifter spil. 

Som jeg skrev, så er mit råd ikke fremtidssikret. Det mener jeg ikke man kan, og samtidig gå på kompromis. Skal man fremtidssikre en maskine i dag i noget der ligner +2 år, så er det en helt anden pris vi snakker.
Så hvis han skal spille CS og Fortnite i dag og det næste års tid eller to før han skifter til noget andet, så er et 1060 sandsynligvis faldet en del i pris i mellemtiden, og en evt opgradering til den tid vil måske være en bedre ide.
De 16 kontra 8GB RAM er heller ikke vigtig for de spil. Så faktisk kan han nøjes med både 1050 og 8GB RAM.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2018 kl. 06:32
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Så faktisk kan han nøjes med både 1050 og 8GB RAM.


Hej.

Spørgsmålet er vel om han kan 'nøjes' med den Ryzen 5 2400G som har 4 core 8 threads og 11 Vega compute units og som jeg tidligere spurgte og linkede til.

For så kan vi komme ned i EUR 411,49 + EUR 24,90 i porto = 3246 DKr incl forsendelse.
Den har en 120GB SSD,  eBay-Garantie og en mdr returret.
Uden SSD er den endnu billigere. 


Grunden til at jeg linker til Tyske maskiner er at det tyske marked er meget større og at det er meget nemt at søge .

Jeg søgte på ebay.de med 'ryzen 5 2400g 8GB ssd'. I kan selv søge andre konfigurationer, på samme måde.

Jeg vil så normalt anbefale at man selv køber et Dansk tastatur. Selvom man kan i Danmark godt kan bruge det leverede Tyske tastatur hvor hvor Z og Y er printet anderledes sammmen med de særlige Tyske ÆØÅ. Men hvor tasterne vil have de normale Danske placeringer.

For at lave den Tyske Windows om til Dansk Windows vil jeg foreslå at man laver er total Windows ny installation.
Hvis det var mig ville jeg starte med at lave en backup til en USB harddisk. Da jeg har en måneds returret.
Så ville jeg nok køre et program til at finde Windows serienummeret. Det er nogle gange anderledes end det der evt er printet på regningen.
Før at jeg ville ny installere en Dansk Windows, for så at have en helt ren Dansk Windows.

Ved at gøre det på denne måde vil det ikke være så svært at købe en ny PC, ikke hvis , men når behovet opstår.  

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 13-April-2018 kl. 07:10
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2018 kl. 06:33
Slettet. Var editterings fejl.

Redigeret af csell - 13-April-2018 kl. 06:37
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2018 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Så faktisk kan han nøjes med både 1050 og 8GB RAM.


Hej.

Spørgsmålet er vel om han kan 'nøjes' med den Ryzen 5 2400G som har 4 core 8 threads og 11 Vega compute units og som jeg tidligere spurgte og linkede til.



Som videoen viser i tidligere tråd, så burde det snildt kunne køre med den konfiguration. Jeg kender dog personligt ikke så meget til AMD, så jeg har svært ved at vurdere det. 

Jeg prøvede for sjovt i går at starte Counter strike op på min T540p (bærbar). Den har en I7 4700 HQ processore og et GT720 skærmkort. Den er langt fra imponerende, men CS i nogenlunde opsætning (middel i 1080p opløsning) der klare den ca 70fps. Et GT720 kort er et efterhånden alderende desktop kort og på ingen som helst måde imponerende. 70fps kan man godt spille med. Men man skal ikke forvente at komme til eSport med det LOL
Jeg vil tro den Ryzen er en hel del hurtigere. Det ville jeg ihvertfald forvente.

Det må kunne googles et eller andet sted. Hmm, fx her Wink 

EDIT..
Åben videoen i Youtube. Der er nogle vigtige detaljer i medfølgende tekst til videoen om opløsningen han tester i.







Redigeret af Kandersen - 13-April-2018 kl. 10:25
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2018 kl. 23:49
Vi sidder og er ved at bestille, men så så vi lige denne her.

http://topdata.dk/product.asp?product=11879

Den er billigere en denne her men hvilken er bedst af de to?

http://www.mm-vision.dk/visiongaming/vision-game-VG-pc

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 10:25
Tja, tror ikke der er den store forskel på dem. 

MM-vision nævner ikke hvilken disk der er med. TopData får du en Kingston, sikkert A400 elller UV400. 

MM Vision har nok det bedste bundkort af de to. Men det er begge i low-end til middel klasse mht gaming. Så det er næppe værd at gå op i.
Skal man have et rigtig gaming bundkort, så skal det hedde noget med Zxxx, fx Asus Rog Strix Z370. Men så er prisen også 2-3 x mere. Hastigheden er dog ikke nødvendigvis 2-3 x bedre. 

Til gengæld ser det ud som om, at du får separat lydkort med Mm-vision.. Det undre mig en del, da bundkortet kan det samme. Eller så er det bare Mm-visions måde at skrive det på, hvilket jeg omvendt synes er noget makværk at skrive sådan, hvis det ikke er et separat lydkort. 

Af de to, så er Mm-vision nok den bedste. Og små 300,- i forskel.. Tja, det fortæller meget godt hvad en low-end til middel klasse gaming computer ligger på i dag.
Stod jeg med det valg, så ville jeg nok vælge alt efter hvem (mm-vision eller Topdata) jeg følte det bedst med, og evt hvad man kan få med som "ekstra". Tillid vejer dog altid mest i min verden, specielt hvad angår computere. Jeg tåler simpelthen ikke ustabilt bras. Så jeg betaler gerne ekstra for at have den rette følelse og en tro på bedre sikkerhed for, at jeg ikke skal ud i lange diskussioner, hvis noget fejler. (At det så kan vise sig at være en naiv tro når det kommer til stykket, det er så et andet problem. Foreløbig går det godt de steder jeg handler).  
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Til gengæld ser det ud som om, at du får separat lydkort med Mm-vision.. Det undre mig en del, da bundkortet kan det samme. Eller så er det bare Mm-visions måde at skrive det på, hvilket jeg omvendt synes er noget makværk at skrive sådan, hvis det ikke er et separat lydkort.

Det er ikke separat lydkort. Det er det indbyggede lydkort i bundkortet de hentyder til. Jeg undrede mig også over deres formulering da jeg købte en PC hos dem.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu