recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig videofil-player boks?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billig videofil-player boks?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2018 kl. 12:27
JørgenT - jeg har umanerligt svært ved at se hvorledes han skulle "downloade" ting fra en tuner i den tekst han har skrevet. 

Vi må nok snarere antage at det ikke er lovligt det han reelt gør. - det ændrer selvfølgelig ikke på selve spørgsmålet om hvordan han afspiller video på hans tv.
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2018 kl. 12:34
En WD TV-afspiller kan gøre det, du søger. Dem har jeg haft mange af i flere generationer, og de har afspillet alle de filformer, jeg har kastet efter dem.
 
Ved faktisk ikke, om de stadig sælges, men ellers burde du kunne finde én meget billigt på dba.dk.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2018 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Vi må nok snarere antage at det ikke er lovligt det han reelt gør.
 
Det er nok en lidt hastig konklusion - der findes masser af filmmateriale etc. der er helt legalt at downloade.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
TempusFugit Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TempusFugit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2018 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg ville hælde filer på en usb nøgle og tage den med i butikkerne.


Klaus

God idé!  Jeg prøver det i hvert fald! Tusind tak, Klaus.


Til top
TempusFugit Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TempusFugit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2018 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af j8544 j8544 skrev:

Selv det billigste Samsung 32" tv til under 2.000 kr. kan afspille videofiler fra tilsluttet USB-enhed.

Jeg ringede ellers til Samsung, og de sagde at den der er til salg i Elgiganten for 1888 kr ikke kan afspille videofiler, og at jeg havde ret, at kun TV over 40" kunne.


Til top
TempusFugit Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TempusFugit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2018 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af TempusFugit TempusFugit skrev:

Da jeg købte mit 32" LG TV for ca. 5 år siden, blev jeg overrasket over det kunne afspille video filer fra USB stik, præcis som om det var en DVD-film.  Det ser fantastisk ud - endnu bedre end på min computer, og jeg elsker at kunne ligge i stuen og se downloadede TV programmer.
Når du skriver "downloade TV programmer" - er det så download fra dr.dk/tv, eller programmer optaget fra TV tuner?
Optag fra tuner er normalt låst til det TV de er optaget på.
Mht. download kan der måske være problemer med undertekster ved afspil fra USB på TV?

Så find de filertyper du vil afspille, og følg forslag fra Klaus. Wink


Det er begge dele. Jeg downloader fra dr.dk med ffmpeg, og gemmer optagelser fra min Clint DC1, og jeg henter en masse foredrag, dokumentarer, etc. fra YouTube.


Til top
TempusFugit Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TempusFugit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2018 kl. 13:48

Tak til alle jer der har svaret på mine spørgsmål. Jeg er overvældet.

Jeg vil prøve at grave mig igennem al den information, og se om jeg kan komme til en konklusion.  Men først prøver jeg KlausDM's råd om at gå ned i butikken og se om fjernsynet i virkeligheden godt kan det som jeg har brug for.

Mange tak!

Mvh

Isak
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2018 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af TempusFugit TempusFugit skrev:

Oprindeligt skrevet af j8544 j8544 skrev:

Selv det billigste Samsung 32" tv til under 2.000 kr. kan afspille videofiler fra tilsluttet USB-enhed.


Jeg ringede ellers til Samsung, og de sagde at den der er til salg i Elgiganten for 1888 kr ikke kan afspille videofiler, og at jeg havde ret, at kun TV over 40" kunne.




OK, Det Samsung, jeg henviste til, er en M4005, som andre steder end EG kan købes til under 2.000 kr. Fra Samsungs omtale af dette apparat: "Med ConnectShare kan du nemt vise indhold fra andre enheder. Tilslut ganske enkelt et USB-stik eller en USB-harddisk til TV'et, og se film, musik og billeder på den større skærm."
Du kan finde finde mindst fem 32"-apparater på power.dk, der kan afspille fra USB. Når et apparat er PVR-ready, kan det pr. definition afspille fra USB. Uanset hvad et callcenter i Slovakiet eller Trolhätten oplyser. Sådan er det.




PS: Apparatet til 1.888 kan OGSÅ afspille videofiler.

Redigeret af j8544 - 11-April-2018 kl. 14:30
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2018 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af thxtex thxtex skrev:

En Raspberry Pi med Kodi installeret. Den kan det du søger.


Skulle til at foreslå præcis det samme.
en RPI kan det du søger. Den er utrolig billig. Men den kræver lidt opsætning. Det er dog nemt at finde guides.

Kodi giver også en masse andre fordele hvis du køber den nye model med Wifi så kan du streame fra fx DR tv og andre tjenester via Addons du finder inde i Kodi.


Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
TempusFugit Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TempusFugit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2018 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af j8544 j8544 skrev:

Oprindeligt skrevet af TempusFugit TempusFugit skrev:

Oprindeligt skrevet af j8544 j8544 skrev:

Selv det billigste Samsung 32" tv til under 2.000 kr. kan afspille videofiler fra tilsluttet USB-enhed.


Jeg ringede ellers til Samsung, og de sagde at den der er til salg i Elgiganten for 1888 kr ikke kan afspille videofiler, og at jeg havde ret, at kun TV over 40" kunne.




OK, Det Samsung, jeg henviste til, er en M4005, som andre steder end EG kan købes til under 2.000 kr. Fra Samsungs omtale af dette apparat: "Med ConnectShare kan du nemt vise indhold fra andre enheder. Tilslut ganske enkelt et USB-stik eller en USB-harddisk til TV'et, og se film, musik og billeder på den større skærm."
Du kan finde finde mindst fem 32"-apparater på power.dk, der kan afspille fra USB. Når et apparat er PVR-ready, kan det pr. definition afspille fra USB. Uanset hvad et callcenter i Slovakiet eller Trolhätten oplyser. Sådan er det.

PS: Apparatet til 1.888 kan OGSÅ afspille videofiler.


Det var da helt utroligt!   Det ser ud som om du måske har ret, i hvert fald med hensyn til det der M4005. Selv om der kun står noget med avi og jpg på Samsungs egen side, og der intet står i manualen, så fandt jeg en spansk side hvor der stod alle mulige formater - mkv, mp4, xvid, etc.   

Må jeg spørge hvor du kan se at den til 1888 også kan afspille videofiler? Den hedder Samsung 32" LED-TV LT32E310EXXE, og jeg kan simpelt hen ikke finde noget om det. Selv når jeg søger på Google efter "LT32E310EXXE mkv mp4", f.eks.  Og jeg har også prøvet at kigge i manualen til det. Jeg kan intet finde om at den kan afspille videofiler?

Og må jeg til sidst spørge hvor du kan se man kan købe det der M4005? Jeg kan ikke lige finde det på power.dk. Dér har de en model der hedder LT32E316EXQXE, som er til 2799 kr. Jeg ville da hellere have den til under 2000 kr hvis den ellers er god nok.    -    nåå, jeg kan se det ikke er full-HD, men HD-ready.  Det kunne måske være okay, dog, da jeg næsten aldrig ser full-HD filer.

Tak skal du have.



Redigeret af TempusFugit - 11-April-2018 kl. 17:01
Til top
TempusFugit Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TempusFugit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2018 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Oprindeligt skrevet af thxtex thxtex skrev:

En Raspberry Pi med Kodi installeret. Den kan det du søger.


Skulle til at foreslå præcis det samme.
en RPI kan det du søger. Den er utrolig billig. Men den kræver lidt opsætning. Det er dog nemt at finde guides.

Kodi giver også en masse andre fordele hvis du køber den nye model med Wifi så kan du streame fra fx DR tv og andre tjenester via Addons du finder inde i Kodi.





Okay? Det kan være det ender med jeg må prøve det, og må bide i det sure æble, og forsøge at sætte mig ind i noget nyt.

Tak til jer begge for forslaget.

Men er en Raspberry Pi er bedre end en Android TV box? Eller er det det samme?




Redigeret af TempusFugit - 11-April-2018 kl. 16:58
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2018 kl. 18:03
Inden du går mok i bokse og andet, så kom ud i den virkelige verden og afprøv tv.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu