recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig videofil-player boks?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billig videofil-player boks?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
TempusFugit Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TempusFugit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billig videofil-player boks?
    Sendt: 10-April-2018 kl. 16:42
Hej!

Håber nogen kan hjælpe mig.

Da jeg købte mit 32" LG TV for ca. 5 år siden, blev jeg overrasket over det kunne afspille video filer fra USB stik, præcis som om det var en DVD-film.  Det ser fantastisk ud - endnu bedre end på min computer, og jeg elsker at kunne ligge i stuen og se downloadede TV programmer.

Nu vil jeg gerne have endnu et 32" fjernsyn ind i mit eget værelse, men jeg kan ikke længere finde et 32" fjernsyn der kan afspille videofiler. Alle TV er over 40"! Hverken i stuen eller i mit værelse er der plads til så stor en skærm. Så vil døren slet ikke kunne åbne og lukkes!

Derfor ville jeg prøve at købe en 32" HD monitor, og spørge om der er nogen der ved om der findes en lille, billig boks man kan slutte til TV'et som kan afspille videofiler fra et USB-stik?

Engang syntes jeg jeg ofte hørte om sådan nogle bokse. Men nu når jeg søger på nettet, er der ikke nogen tilbage. Det har altsammen noget med streaming at gøre, og det har jeg ikke brug for. Jeg har hun brug for video-fil-afspilning.

Jeg ved at Clint DC1 kan afspille visse video-formater. Men det er lidt kluntet at navigere rundt i dens menuer, og der er nogle formater den ikke kender.

Jeg har hørt om noget der hedder "Android TV boxes," men jeg har hørt at det nærmest bare er en lille computer, og at, fordi de ikke har en dedikeret mp4-dekoder chip, og CPU'en derfor skal lave alle beregningerne, så bliver de så varme, at der er opstået ildebrande ved det!  Og jeg gider ikke have én der har en blæser, man skal sidde og høre på!

Hvad har jeg af muligheder?

Mange tak.

Isak


Redigeret af TempusFugit - 10-April-2018 kl. 16:43
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2018 kl. 17:50
Hej.

Jeg kan ikke læse om det er et krav at USB enheden skal sidde bag på monitoren. Men ellers vil en ChromeCast være en billig mulighed. Der kan du have video filerne på en tablet eller PC, evt i en USB enhed. Jeg vil mene at det bliver nemmest hvis du bruger en Chrome Browser.

Men har du allerede tænkt på lyden?

Hilsen Carsten.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2018 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af TempusFugit TempusFugit skrev:

[Nu vil jeg gerne have endnu et 32" fjernsyn ind i mit eget værelse, men jeg kan ikke længere finde et 32" fjernsyn der kan afspille videofiler.


Hvor har du søgt henne?

Da jeg købte 32" tv til knægten som julegave var der masser af tv til salg og det var kun et fåtal der ikke kunne afspille video fra USB.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
TempusFugit Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TempusFugit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2018 kl. 20:43
Csell, nej USB-nøglen behøver ikke sidde et bestemt sted. Men siger du at Chromecast kan afspille videofiler man har på et USB stik? Så skal computeren vel være tændt medens man ser TV?  Jeg ville helst bare kunne se TV uden at skulle tænde computeren, men hvis det er eneste mulighed, så er det da værd at overveje.

Mener du virkelig at den kan afspille videofiler, og ikke kun stream'e?



KlausDM.  Jeg har set på Samsung og LG.  Samsung har intet under 40" der kan afspille videofiler. Du har ret, LG har en enkel model, som i elgiganted koster 3000 kr.  Men den har desværre ikke en central-fod, men derimod to støtteben helt ude ved yderkanten, som gør at det bord den skal stå på er for lille! Bordet skal være ligeså bredt som fjernsynet for at det kan stå der! Ikke videre genialt til et lille rum.     Ellers havde jeg nok købt den model.

Ellers har Elgiganten kun et mærke jeg ikke kender der hedder Strong, som er billigt, men det er svært at finde ud af hvad det kan. Jeg downloadede manualen, og der står at den kun kan afspille ét eneste mp4-format,  som hed noget underligt noget.  Og jeg har filer i mange formater. x264, h264, DivX 3, DivX 5, DivX 6.   Jeg ved ikke om den kan vise dem, men jeg har mine tvivl.

Kan du huske hvilke nogle mærker du så på til jul?


Har I nogen erfaring med de der Android TV-bokse? Hvordan er de? Kan de afspille videofiler?  Er der et bestemt mærke der er godt uden at være alt for dyrt? 500-600 kr er nok det jeg synes er maksimum jeg vil af med for en boks der kun skal afspille filer.
 
Tak.


Redigeret af TempusFugit - 10-April-2018 kl. 20:46
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2018 kl. 21:16
Jeg ville hælde filer på en usb nøgle og tage den med i butikkerne.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2018 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af TempusFugit TempusFugit skrev:

Mener du virkelig at den kan afspille videofiler, og ikke kun stream'e?

Hej.

En Chromecast kan vise det samme på udgangen som der vises på den PC der styrer den. Det sættes op i Chrome browseren. Og man kan så bagefter gå ud af Chrome browseren igen og stadig blive ved med at vise alt på HDMI der bliver vist på PC'en.

Men det bliver nok for meget at have PC'en tændt så meget. Jeg havde håbet på at du havde en Tablet eller Mobil telefon. Jeg har dog set lidt forskellig kvalitet i overførslen. Jeg tror at det skyldes mine meget forskellige PC'er. Så det er noget jeg vil anbefale at du prøver af, inden at du køber en Chromecast.

Men i dit prisleje findes der flere andre løsninger. Jeg har bl.a. en Intel Compute Stick som har en HDMI udgang og ellers kører Windows 10 32 bit.


Jeg bruger så en 3 port USB hub med Ethernetstik sammen med min samt både USB mus og USB tastatur.

Du skal dog være opmærksom på at at flere af de ovestående kommer uden den nødvendige 5V 2-3A strømforsyning.

Eller en Sat-Receiver DSR-395U mini mit Full HD-Player:


Som vi også har en af. Den behøves ikke at blive sluttet til en Parabol, men kan bruges til bare at afspille fra en USB stick.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 10-April-2018 kl. 21:33
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2018 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af TempusFugit TempusFugit skrev:

....
 500-600 kr er nok det jeg synes er maksimum jeg vil af med for en boks der kun skal afspille filer.
Hvor bor du i landet?
Jeg har 3 forskellige ældre afspillere liggende som jeg sjældent bruger mere, da jeg bruger HTPC'er til TV optagelser og afspilning.

Popcorn Hour A-100 (nok fra omkring 2008)

Fantec TV-FHDS (ca. start 2010)

PlayON!HD AC-Ryan ACR-PV73100P+ (omkring 2011 så vidt jeg husker, og kun brugt lidt)

De har alle USB stik til afspilning, samt netværk til at afspille fra NAS eller PC indhold.
PlayON!HD har desuden plads til indbygget harddisk.

Prøv at Google, der er masser af omtaler på nettet, og her på forum Smile
Mvh. JørgenT
Til top
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2018 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af TempusFugit TempusFugit skrev:

Csell, nej USB-nøglen behøver ikke sidde et bestemt sted. Men siger du at Chromecast kan afspille videofiler man har på et USB stik? Så skal computeren vel være tændt medens man ser TV?  Jeg ville helst bare kunne se TV uden at skulle tænde computeren, men hvis det er eneste mulighed, så er det da værd at overveje.

Mener du virkelig at den kan afspille videofiler, og ikke kun stream'e?



KlausDM.  Jeg har set på Samsung og LG.  Samsung har intet under 40" der kan afspille videofiler. Du har ret, LG har en enkel model, som i elgiganted koster 3000 kr.  Men den har desværre ikke en central-fod, men derimod to støtteben helt ude ved yderkanten, som gør at det bord den skal stå på er for lille! Bordet skal være ligeså bredt som fjernsynet for at det kan stå der! Ikke videre genialt til et lille rum.     Ellers havde jeg nok købt den model.

Ellers har Elgiganten kun et mærke jeg ikke kender der hedder Strong, som er billigt, men det er svært at finde ud af hvad det kan. Jeg downloadede manualen, og der står at den kun kan afspille ét eneste mp4-format,  som hed noget underligt noget.  Og jeg har filer i mange formater. x264, h264, DivX 3, DivX 5, DivX 6.   Jeg ved ikke om den kan vise dem, men jeg har mine tvivl.

Kan du huske hvilke nogle mærker du så på til jul?


Har I nogen erfaring med de der Android TV-bokse? Hvordan er de? Kan de afspille videofiler?  Er der et bestemt mærke der er godt uden at være alt for dyrt? 500-600 kr er nok det jeg synes er maksimum jeg vil af med for en boks der kun skal afspille filer.
 
Tak.





Jeg har en Andriod box der er til salg. Der er dog installeret ren KODI på den. men den kan nulstilles til Andriod.

Mærke: Venz 4K
Model: V10
Pris: 500kr
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2018 kl. 00:03
En Raspberry Pi med Kodi installeret. Den kan det du søger.
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2018 kl. 00:56
Selv det billigste Samsung 32" tv til under 2.000 kr. kan afspille videofiler fra tilsluttet USB-enhed.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2018 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af j8544 j8544 skrev:

Selv det billigste Samsung 32" tv til under 2.000 kr. kan afspille videofiler fra tilsluttet USB-enhed.
 
Det er jeg også ret sikker på. Tror i øvrigt det bliver vanskeligt at finde et nyt TV der IKKE kan det. Gør som KlausDM foreslår.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2018 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af TempusFugit TempusFugit skrev:

Da jeg købte mit 32" LG TV for ca. 5 år siden, blev jeg overrasket over det kunne afspille video filer fra USB stik, præcis som om det var en DVD-film.  Det ser fantastisk ud - endnu bedre end på min computer, og jeg elsker at kunne ligge i stuen og se downloadede TV programmer.
Når du skriver "downloade TV programmer" - er det så download fra dr.dk/tv, eller programmer optaget fra TV tuner?
Optag fra tuner er normalt låst til det TV de er optaget på.
Mht. download kan der måske være problemer med undertekster ved afspil fra USB på TV?

Så find de filertyper du vil afspille, og følg forslag fra Klaus. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu