recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - primare sp33 vs nyere processor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

primare sp33 vs nyere processor

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: primare sp33 vs nyere processor
    Sendt: 10-April-2018 kl. 23:59
Jeg har for et par dage siden købt mig en primare sp33 uden 4k og arc.
Her til aften har jeg tænkt om det egentlig var det rigtige valg jeg tog.
Da den ikke har arc, kører jeg lyden fra tv til processor igennem optisk da den ikke kan igennem hdmi.
som jeg troede var optisk begrænset til 5.1 og ikke andet, men kan så læse mig frem til at jeg mister dts hd, master hd og andre nyere formater, som jeg lidt skeptisk over.

sp33 er hdmi version 1.4.

Var der andet vigtigt jeg mister i det store perspektiv? Burde jeg gå efter en 2.0 processor istedet?Confused

- Har 4k tv

Redigeret af stillersen - 11-April-2018 kl. 00:05
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2018 kl. 06:58
Det er da kun på de allernyeste produkter, du kan få HD lyd igennem ARC, så hedder det eARC og tv'et skal også understøtte det, udbuddet er vist pænt lille endnu...

Så vidt jeg ved er ARC implementeret i HDMI version 1.4 så Primare må bevidst have fravalgt det

Mvh Brian
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2018 kl. 10:36
I manual står der :

HDMI v1.4 capability is significant because it carries uncompressed multi-channel PCM audio from a Blu-ray player to the SP33’s DACs and beyond to the amplifiers and loudspeakers. HDMI 1.4 deployed by the SP33 supports 3D pass-through but not ARC or 4K UHD.

Formats decoded
Dolby Prologic IIx
Dolby DigitalEX, Plus, TrueHD
DTS, DTS-ES, DTS-NEO:6, DTS 96/24, DTS-HD Master Audio, DTS-HD High Resolution Audio, 2ch-PCM, Multi-PCM, LPCM

Men hvordan får jeg alle se formater hvis jeg ikke kan kører hdmi når den ikke har arc?

Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2018 kl. 10:58
Du kan kun få HD lyd ved, at koble en kilde til der kan sende HD lyd videre via HDMI kabel, det kunne være PS3, XBOX ONE, diverse media streamer, Blu-Ray afspiller osv.
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2018 kl. 11:10
Som jeg forstår, hvis jeg feks bruger apple tv 4k / chromecast 4k direkte plugged til tv mister jeg lydformaterne, omvendt mister jeg 4k hvis det kører igennem processoren.
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2018 kl. 11:14
Yes lige præcis, vil du have begge dele skal du kigge på en 4K splitter, der deler signalet op i to - et signal til tv og et til processor. Hdfury.com skulle være førende på det punkt, kig evt på deres AVRkey😊
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2018 kl. 02:19
Jeg har hoppet på spa33 kv4m istedet for, så burde jeg være rigtigt kørende igen. Tak for hjælpen
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2018 kl. 07:33
Det lyder fornuftigt, stort tillykke med den😊👍
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2018 kl. 17:35
Mange tak
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu