recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soundbar med BlueTooth?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Soundbar med BlueTooth?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2018 kl. 19:41
1000 tak igen Jørgen
Jeg grublede lidt over det og så forstod jeg det, og diagrammerne viser at jeg nu har forstået detSmile

Dog er der et lille spørgsmål tilbage: Når video/audio fra HDDoptager eller DVDafspiller begge kommer fra soundbaren ind i ARC indgangen(HDMI 2 på mit tv) hvordan kan mit TV så vide om jeg vil se noget fra harddiskoptageren eller fra DVD afspilleren? Det var jo før separeret i HDMI 1 og HDMI 2..

Hilsen Morten


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2018 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Dog er der et lille spørgsmål tilbage: Når video/audio fra HDDoptager eller DVDafspiller begge kommer fra soundbaren ind i ARC indgangen(HDMI 2 på mit tv) hvordan kan mit TV så vide om jeg vil se noget fra harddiskoptageren eller fra DVD afspilleren? Det var jo før separeret i HDMI 1 og HDMI 2.. 
Hvis vi tager udgangspunkt i eksemplet med 4 HDMI porte (3 IN + 1 out med ARC):

så tilkobler du dine BD/harddisk afspillere/Game console på soundbar HDMI inputs, og bruger soundbars fjernbetjening til at vælge hvilken af de (op til 3) input kilder du sender via HDMI ARC output til TV.
Med TV's fjernbetjening vælger du HDMI med ARC port som input kilde.

Hvis du får brug for flere HDMI inputs end der er på soundbar, kan du tilkoble til den sidste TV HDMI input port, her vælger du med TV's fjernbetjening denne HDMI som input kilde (source).
Og TV opsætning skal så være sat til at sende lyd via HDMI ARC porten retur til soundbar, og på soundbar vælges lyd fra denne HDMI port.

Ingen af mine TV har HDMI med ARC (museums genstand LOL ) - så har ikke selv praktisk erfaring med emnet. Big smile
Mvh. JørgenT
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2018 kl. 18:42
Endnu en gang tak Jørgen, så fik jeg også det sidste at vide.SmileyerSmileyer
Jeg begyndte faktisk at søge lidt efter ARC soundbars men den jeg først fik kig på har tilsyneladende ikke noge hdmi ind.
 
https://www.panasonic.com/dk/consumer/home-entertainment/hifi-audio/soundbar/sc-htb488egk.specs.html

Jeg har kun HDDrecorder og DVDafspiller at tilkoble soundbaren så jeg skal på jagt efter en der har 2 hmdi indgange. Hvis du eller andre har noget tip så læser jeg ivrigt med.


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2018 kl. 19:26
Min jagt på soundbar med 2 HDMI inputs er ikke succesfuld. Jeg har tjekket flere mærker og mange har det ikke eller kun 1 hdmi. Sony, Samsung, JVC, JBL .... hvis man skal have flere hdmi skal man op og give over 3000.-Cry


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2018 kl. 20:20
Lidt Googling fandt en med 1 HDMI input:
Så har du stadigvæk 2 HDMI inputs, når det der er ledig i TV, tælles med. 
Og ja, med flere HDMI inputs nærmer vi os jo receiver funktionalitet, og højere pris.

Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2018 kl. 20:29
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2018 kl. 21:51
Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2018 kl. 22:03
Modsat alt det her ARC halløj og HDMI stik, har den optisk input og kan bruges sammen med de fleste tv's fjernbetjening.
Så den udfylder fuldt ud trådstarters behov :-)

Mine forældre har en ældre model og er vældigt glad for den.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Jeg har nu læst beskrivelsen og kan se den ikke kan det den skal.

Jeg går ikke efter et bestemt mærke men jeg har brug for en soundbar der kan tilkobles både harddiskoptager og DVD/bluerayafspiller digitalt. 
Kan du beskrive hvad du mener den ikke kan for at opfylde dit behov?
Eller for den sags skyld den model som Klaus linker til, som nok er nogenlunde tilsvarende?

Fælles for dem er at du kan bruge optisk fra TV til soundbar, og TV står for at hente lyd digitalt ud fra dine 2 enheder koblet på TV HDMI inputs, og sende lyd ud på optisk udgang.
Jeg ved ikke om du dit TV har volumen regulering på optisk udgang, eller om du skal bruge soundbars fjernbetjening til dette? 
Mvh. JørgenT
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 18:53
Jeg kan frakoble TVets højttalere hvis jeg bruger ekstern lydkilde(soundbar)men så kan jeg ikke  bruge TVets medfølgende remote.

Hvis jeg finder en soundbar med kun 1 hdmi siger du at jeg stadig kan få lyd ud fra soundbaren fra DVDafspiller og HDDoptager; det lyder lidt kringlet for ikke at sige besværligt og jeg kan ikke gennemskue om dt overhovedet kan lade sig gøre på mit tv.

Jeg forstår ikke hvad KlausDM skriver så jeg kan ikke rigtigt kommentere det.





 


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 21:48
Mine forældre har en JBL soundbar. Den er forbundet til deres ældre Panasonic tv med et optisk kabel.
På fjernsynet er maks volumen sat til 0.
Soundbaren forstår volumen op/ned fra fjernsynets fjernbetjening og systemet er dermed fuldstændig som brugte man fjernsynets højttalere.

De har også alle hdmi porte til rådighed.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Hvis jeg finder en soundbar med kun 1 hdmi siger du at jeg stadig kan få lyd ud fra soundbaren fra DVDafspiller og HDDoptager; det lyder lidt kringlet for ikke at sige besværligt og jeg kan ikke gennemskue om dt overhovedet kan lade sig gøre på mit tv.
Eksempler:
1: BD/DVD afspiller kobles på soundbar HDMI IN og vælges som lydkilde med soundbar fjernbetjening. Soundbar HDMI ARC (nu output port) kobles til TV HDMI 2 (ARC) (nu input port) som vælges som billed kilde med AV tast på Panasonic fjernbetjening.

2: HDDrecorder kobles på TV HDMI 1 port, og denne vælges med AV tast på Panasonic fjernbetjening.
Lyden sendes nu via TV HDMI 2 (ARC) til soundbar HDMI ARC port (nu input port), som vælges med soundbar fjernbetjening som lydkilde.
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu