recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soundbar med BlueTooth?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Soundbar med BlueTooth?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 00:24
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

1000 tak igen Jørgen

Dog er der et lille spørgsmål tilbage: Når video/audio fra HDDoptager eller DVDafspiller begge kommer fra soundbaren ind i ARC indgangen(HDMI 2 på mit tv) hvordan kan mit TV så vide om jeg vil se noget fra harddiskoptageren eller fra DVD afspilleren? Det var jo før separeret i HDMI 1 og HDMI 2..

Hilsen Morten


Soundbaren fungerer som en receiver hvor du kan skifte mellem de forskellige input.
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 19:20
Jeg måtte tegne et diagram for at forstå hvad du mener Jørgen.
Eksempel 1 er let at forstå men du siger altså jvf. eksempel 2 at selv om jeg kobler HDD recorder til HDMI1 (som ikke er ARC) så vil lyden blive ført gennem tv fra HDMI 1 til HDMI 2 (ARC) og videre til soundbaren. Er det rigtigt forstået?


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 19:57
Det er ihvertfald sådan jeg har forstået teknikken, hvis jeg tager fejl må andre virkelig gerne give besyv med. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 13:55
Jeg tror jeg har fundet hvad jeg søger.
https://www.panasonic.com/dk/consumer/home-entertainment/hifi-audio/soundbar/sc-htb885eg.html

Subwooferen er for stor til at stå i min rack, men den kan heldigvis stå for sig selv på gulvet


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2018 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Jeg tror jeg har fundet hvad jeg søger.
https://www.panasonic.com/dk/consumer/home-entertainment/hifi-audio/soundbar/sc-htb885eg.html

Subwooferen er for stor til at stå i min rack, men den kan heldigvis stå for sig selv på gulvet
Jeg kan fortælle dig at den er udgået af Panasonics sortiment, og kan være lidt svær at få fat i.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2018 kl. 11:51
Det kan være lige meget for jeg opdagede at den er 112 cm lang og den må helst ikke være over 90Cry


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2018 kl. 13:31
Hvis du er fast besluttet på at lyd skal køre over ARC kunne du evt. bruge en HDMI switch med automatisk omskiftning (den aktive kilde bestemmer) på TV HDMI 1 til din DVD/BD player + HDD recorder
Så er du mere frit stillet mht. soundbar med kun HDMI ARC port.
Eksempel på HDMI switch (der findes mange forskellige):

Edit: Ved eftertanke, når HDD recorder går i gang med optagelse, "tænder" den så for alt, så HDMI udgang evt. fejlagtigt aktiverer HDMI switch (hvis du samtidig ser noget fra DVD/BD player) ?
Kan tjekkes ved at slå TV over på den HDMI indgang recorder er tilkoblet, uden at tænde "rigtigt" for recorder.
Jeg har nemlig en LG HR925 som starter helt op ved optagelse. Wink

I så fald skal du måske bruge fjernbetjening til HDMI switch (findes vist ikke til den linkede, der findes andre der har) til at tvinge den over på den ønskede kilde.  Wink


Redigeret af JørgenT - 19-April-2018 kl. 16:04
Mvh. JørgenT
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2018 kl. 19:55
Siden det er så svært at finde den rigtige soundbar med ARC og2 hdmi er jeg begyndt at tænke på soundbar uden ARC.

Kan jeg så ikke bare gøre følgende:
Forbinde TVs optisk lyd out med soundbars optisk lyd ind.
Herefter plugge HDDoptager til HDMI2 og DVDafspiller til HDMI1 (som det er nu) og være ligeglad med at HDMI2 også er ARC.
Det var vel dette KlausDM var inde på?

Er klar over at soundbars uden ARC er mindre ambitiøse, men jeg stiller ikke de store krav til TV lyd.



Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2018 kl. 20:16
Jo, det er bestemt en mulighed, og jeg vil forvente du også får lyd fra dine kilder på HDMI sendt via optisk til soundbar.
Spørgsmål er om du kan styre volumen på optisk med TV fjernbetjening. Jeg har forsøgt at læse i TV manual, den siger sgu ikke ret meget om det Dead
Så det er evt. et spørgsmål om at gå ind i menu opsætninger og se/prøve om det er muligt. LOL

P.S. Er der noget med du på TV kan læse hjælp fra nettet når det er on-line?


Redigeret af JørgenT - 19-April-2018 kl. 20:19
Mvh. JørgenT
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2018 kl. 20:19
Jørgen, jeg har faktisk en mekanisk switch som jeg brugte til mit gamle tv - det havde kun 1 hmdi ind men switchen gjorde  jeg kunne skifte indput mellem HDDrecorder og DVD afspiller. Men bøvlet med ledninger og uholdbart i længden.


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2018 kl. 20:24
Ja. mit Panaonic tv har en indbygget hjælpefunktion men har ikke prøvet den endnu. Burde måske prøve det i aften. Jeg har i øvrigt også tilkoblet det tådløst til nettet men har været nervøs for at bruge det da der ingen virusbeskyttelse er - regner jeg med.


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2018 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:


Det var vel dette KlausDM var inde på?


Ja.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu