recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soundbar med BlueTooth?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Soundbar med BlueTooth?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Soundbar med BlueTooth?
    Sendt: 12-April-2018 kl. 19:30

Jeg skal til at købe en soundbar men har lige et par spørgsmål.

Mange soundbars har bluetooth men betyder det at man SKAL bruge smartphone for at regulere lydstyrken? Kan de ikke bare plugge den i digital audio out hvorefter man kan regulere lydstyrken gennem fjernsynets fjernbetjening?

Jeg spørger også fordi mange større soundbars bruger ARC (Audio Return Channel)*1 og hvis jeg skal benytte en soundbar med ARC, skal den bruge den ene HDMI på fjernsynet. Problemet er at der kun er 2 hdmi så skal jeg bruge den ene til lyd, vil jeg vil ikke kunne have 2 enheder forbundet. Så igen: Kan alle soundbars bruge fjernsynets digitale optiske udgang og betjenes med TVets fjernbetjening?

På forhånd tak

Morten Pedersen



Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2018 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Jeg spørger også fordi mange større soundbars bruger ARC (Audio Return Channel)*1 og hvis jeg skal benytte en soundbar med ARC, skal den bruge den ene HDMI på fjernsynet. Problemet er at der kun er 2 hdmi så skal jeg bruge den ene til lyd, vil jeg vil ikke kunne have 2 enheder forbundet. 
Hvis der er HDMI med ARC i soundbar, er der så ikke også en HDMI IN port, så billed fra tilsluttet enhed (BD player eller lign.) kan føres videre til TV?

Mvh. JørgenT
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2018 kl. 20:22
Jeg har ikke købt nogen soundbar endnu så jeg ved ikke hvilke ind/udgange der er. Jeg ved kun hvad der i i mit tv; et Panasonic 40ES400E og der er 2 HDMI + en optisk udgang til lyd.


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2018 kl. 20:30
Nu var det ud fra det du skrev om HDMI og ARC på soundbars, så du må have kigget på nogle. Wink
Har du eksempler - navn/typenumre? Smile

EDIT: Fordi så "koster" det jo ikke en HDMI port i TV LOL


Redigeret af JørgenT - 12-April-2018 kl. 20:31
Mvh. JørgenT
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2018 kl. 20:53
Jeg kigger på

Højttalersystem SC-HTB8


og jeg kan ikke læse nogen steder hvad den har af ind og udgange.


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2018 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Jeg kigger på

Højttalersystem SC-HTB8


og jeg kan ikke læse nogen steder hvad den har af ind og udgange.
Manual:

Og den har så kun optisk og analog input (foruden Bluetooth), se side 8 for tilslutninger.

EDIT: Mange TV har fast (fuld) volumen på optisk out, så du skal evt. bruge soundbars fjernbetjening til volumen regulering (eller en multiremote)


Redigeret af JørgenT - 12-April-2018 kl. 21:08
Mvh. JørgenT
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2018 kl. 11:58
Tak for manualen Jørgen, jeg vil læse den og så vende tilbage

Hilsen Morten


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2018 kl. 20:21
Jeg har nu læst beskrivelsen og kan se den ikke kan det den skal.

Jeg går ikke efter et bestemt mærke men jeg har brug for en soundbar der kan tilkobles både harddiskoptager og DVD/bluerayafspiller digitalt. Jeg vil helst undgå en model der benytter ARC, da den vil optage det ene af mine hdmi indgange på TVet.
Jeg stiller ikke de store krav til lydtryk eller high-end kvalitet, bare det virker. Dog må den ikke være mere end 90 cm i bredten da den skal stå på det bord jeg også ruller TVet frem og tilbage med.

Er der nogen der har et tip til hvad jeg kan bruge....

På forhånd 1000 tak
Hilsen Morten



Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2018 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Jeg vil helst undgå en model der benytter ARC, da den vil optage det ene af mine hdmi indgange på TVet.
Jeg prøver lige igen. 
DE modeller du finder med HDMI ARC, er der så ikke også en HDMI INPUT port (altså minimum 2 ialt), så soundbar virker som "Pass through" på HDMI, og dermed indirekte ikke optager en HDMI input på TV, (som hvis det var igennem en receiver)? Smile



Redigeret af JørgenT - 14-April-2018 kl. 08:31
Mvh. JørgenT
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2018 kl. 08:32
Den soundbar jeg har, har 3 HDMI indgange og fungerer jo som en slags receiver. Mange af de nye har minimum 1 HDMI hdmi indgang, så du ikke mister noget ved ARC.

Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2018 kl. 12:01
På mit TV er den ene HDMI til ARC, men i øjeblikket bruger jeg den til min harddiskoptager. Det i siger er at denne port stadig kan bruges til at sende lyd til soundbaren? Findes der et diagram der kan forklare præcist hvad i mener?
Undskyld jeg er tungnem men jeg har aldrig haft med digital lyd at gøre. Både mit tv om min harddiskoptager er helt nye.


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2018 kl. 13:05
Link til et par eksempler på nettet:

En soundbar med 4 HDMI porte (næsten som på en receiver)

En HDMI ARC port er 2-vejs, lyd FRA TV til soundbar når tuner anvendes, og video FRA soundbars tilkoblede BD player (eller harddisk recorder f.eks) til TV input.
Så når afspiller kilde anvendes trækkes lydsignal ud af HDMI signalet i soundbar, så kun video signalet sendes videre til TV.
Håber det gør det lidt mere forståeligt. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu