recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soundbar til lg e6 oled 65”
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Soundbar til lg e6 oled 65”

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Når jeg lytter til radio er det gerne tuneIN og så kører den på radio sydhavsøerne.
CD? ja det er via plex hvor alt vores musik ligger.
en uges tid, og så lades den op om natten. så den mangler ikke strøm når vi bruger den


Jeg tror ikke helt du forstår, hvad jeg mener.

Hvis jeg vil høre radio, trykker jeg på en enkelt knap på fjernbetjeningen, så tænder forstærkeren selv på den kanal den var på sidst. Skal jeg justere volumen er der dedikerede knapper til det, som jeg kan finde uden at kigge på fjernbetjeningen. Vil jeg skifte kanal kan jeg trykke på pil op/ned og skifte mellem preset kanalerne.

Med andre ord, skal jeg høre radio trykker jeg på en knap på fjernbetjeningen og så kommer der radio.

Hvordan gør du det med din fjernbetjening?


Klaus
du misforstår mig. Jeg mener at der er for mange knapper at forholde sig til, på din. Vi har før haft en remotes, der kan alt det din kan. Min kone opgav den. Så fik vi Shield. Hun har aldrig spurgt om hjælp, hun kan se hvad der sker
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 18:06
Det der er det lækre ved den fjernbetjening vi har, er netop at den måske har mange taster, men de rigtige taster. Når både min kone og min knægt behersker den - og har gjort det stort set fra dag et - er der ingen grund til at betvivle den.

Når du siger at hun kan se hvad der sker, betyder det så at fjernsynet skal tænder for at man kan høre radio?
Det er da besværligt i forhold til blot at trykke på en knap på fjernbetjeningen (sjovt nok den der står RADIO på) og ikke andet. Man kan slippe fjernbetjeningen og behøves ikke at vente på et tv der tænder og en boks der booster før man kan vælge radio med en lille fiks fjernbetjening.

Jeg har også en af de der "små smarte fjernbetjeninger," både til ATV3 og ATV4K. Den til ATV3 er på knægtens værelse og den til ATV4K i skabet, for min B&O Remote klarer fint at styre en ATV.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det der er det lækre ved den fjernbetjening vi har, er netop at den måske har mange taster, men de rigtige taster. Når både min kone og min knægt behersker den - og har gjort det stort set fra dag et - er der ingen grund til at betvivle den.

Når du siger at hun kan se hvad der sker, betyder det så at fjernsynet skal tænder for at man kan høre radio?
Det er da besværligt i forhold til blot at trykke på en knap på fjernbetjeningen (sjovt nok den der står RADIO på) og ikke andet. Man kan slippe fjernbetjeningen og behøves ikke at vente på et tv der tænder og en boks der booster før man kan vælge radio med en lille fiks fjernbetjening.

Jeg har også en af de der "små smarte fjernbetjeninger," både til ATV3 og ATV4K. Den til ATV3 er på knægtens værelse og den til ATV4K i skabet, for min B&O Remote klarer fint at styre en ATV.

Klaus
stort set fra et. Alle her hjemme kunne bruge vores fra dag et. Nu bor vi et sted hvor radiosignal er noget der ligner man kun kan tage fra en bil. Og det med at vi har tunein, på alle vores enheder, gør det nemmest med streaming, plus bedre lydkvalitet, end hvad radio levere, når vi snakker Sydhavsøerne. Men ja fjernsynet tændes. Men vi hører mest kun radio i bilen. Ellers er det plex vi hører musik fra eller YouTube. Jeg kan godt lige vide, hvor meget forsinkelse der er styring af dit Apple tv, gennem cec. For jeg troet, når vi fik Shield, så var det bare med den gode RF fjernbetjening fra Sharp. Right. Der var så meget forsinkelse på, så vi blev vanvittige. Så købte jeg Shield remoten. Så var alle glade der hjemme
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 18:43
Radiosignal, er et spørgsmål om antennevalg.

Jeg kan ikke se det smarte i at tænde fjernsynet for at høre radio.

Jeg bruger ikke CEC til min ATV4K, jeg bruger min fjernbetjening.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Radiosignal, er et spørgsmål om antennevalg.

Jeg kan ikke se det smarte i at tænde fjernsynet for at høre radio.

Jeg bruger ikke CEC til min ATV4K, jeg bruger min fjernbetjening.


Klaus
er det så bluetooth?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det der er det lækre ved den fjernbetjening vi har, er netop at den måske har mange taster, men de rigtige taster. Når både min kone og min knægt behersker den - og har gjort det stort set fra dag et - er der ingen grund til at betvivle den.

Når du siger at hun kan se hvad der sker, betyder det så at fjernsynet skal tænder for at man kan høre radio?
Det er da besværligt i forhold til blot at trykke på en knap på fjernbetjeningen (sjovt nok den der står RADIO på) og ikke andet. Man kan slippe fjernbetjeningen og behøves ikke at vente på et tv der tænder og en boks der booster før man kan vælge radio med en lille fiks fjernbetjening.

Jeg har også en af de der "små smarte fjernbetjeninger," både til ATV3 og ATV4K. Den til ATV3 er på knægtens værelse og den til ATV4K i skabet, for min B&O Remote klarer fint at styre en ATV.

Klaus
benytter du nogle musik tjenester ?

Synes b&o remoten oser af kvalitet, men den kan ikke rigtigt bruges til musik tjenester som Spotify, TDC play osv
Til top
darkdevil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2007
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér darkdevil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af stillersen stillersen skrev:

Forstår godt nok ikke du vil købe en større soundbar til at stå under din nuværende soundbar der egner sig fint til baggrunds tv / nyheder. Du har en rigtig fin receiver, tilføj da noget lækkert til den, den har jo superren lyd! Soundbare er bare forfærdelige idag. ( har dog en i soveværelset. Men stuen, er no go. Mit “dyre” anlæg tænder sammen med tv’et :)
 
Hvad tænker du jeg kunne tilføje at lækkert til min receiver?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

er det så bluetooth?


Næh, gode gammeldags infrarøde signaler.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

benytter du nogle musik tjenester ?


Ja, via AirPlay fra min telefon/tablet.

Så bruger jeg kun volumen og sluk fra B&O fjernbetjeningen. Eller rettere, mest telefonen til volumen.....

Det er klart at når min forstærker ikke har et stort display, eller apps, så er det svært at søge på eks YouSee play.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

er det så bluetooth?


Næh, gode gammeldags infrarøde signaler.


Klaus
okay du og min kone har meget forskellige holdninger til hvad waf er
Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 22:19
Hvad er budget, og hvad har du i forvejen af højtalere? Går udfra du har et eller andet med sådan en fin receiver
Til top
darkdevil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2007
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér darkdevil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af stillersen stillersen skrev:

Hvad er budget, og hvad har du i forvejen af højtalere? Går udfra du har et eller andet med sådan en fin receiver


Har 4 x system audio gulv højtalere, system audio center og 2 x system audio subwoofer. Allesammen fra 2015. Så tænker ikke de skal udskiftes.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu