recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Første hjemmebio - Under construction.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Første hjemmebio - Under construction.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
dannisther Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2018
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dannisther Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Første hjemmebio - Under construction.
    Sendt: 14-April-2018 kl. 21:07

Så kom Jeg endeligt igang med kælderen, første skridt var at male skidtet om.

Jeg venter nu spændt på udstyret, som bliver en Sony 4K 260ES projector med UBP-X1000 afspilleren.
En Pioneer LX901, og nogle M&K Højtalere i 7.1 med snarlig udvidning til 7.1.4 :)
Lærred, bliver noget lissau med LS ramme, om det bliver 106,  eller 127" er jeg stadigvæk i tvivl om, min sidde afstand er 3,5 meter ca.









Redigeret af dannisther - 16-April-2018 kl. 09:21
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2018 kl. 22:37
Håber det går bedre med bio byg end at uploade billeder

Det bliver spændende at se dit build
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
dannisther Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2018
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dannisther Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Håber det går bedre med bio byg end at uploade billeder

Det bliver spændende at se dit build

Haha, der var et plugin, der blokerede min upload knap, mega irriterende. :D Men nu er det lykkedes
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 09:57
Hvad har du planlagt at gøre for at håndtere de akustik mæssige udfordringer i dit rum?
Til top
dannisther Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2018
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dannisther Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Hvad har du planlagt at gøre for at håndtere de akustik mæssige udfordringer i dit rum?

Jamen jeg har købt nogle basfælder, og en røvfuld akustikplader, og i første omgang vil Jeg se om det ikke gør det for mig, og ellers bliver det en større omgang :)

Og så har jeg lagt et tykt gulvtæppe, med skumbagside og nogle termoplader under


Redigeret af dannisther - 16-April-2018 kl. 10:04
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 10:10
Har du tænkt dig kun at male væggen bag lærred sort?


Redigeret af jacobe - 16-April-2018 kl. 10:10
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
dannisther Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2018
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dannisther Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Har du tænkt dig kun at male væggen bag lærred sort?

Jae, umiddelbart. 
Resten er blevet malet i en mat gråfarve, mest af alt pga. WAF
Min søde kæreste, skulle også gerne gide at være dernede, og så det blev ikke sort det hele :)
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 10:24
WAF gælder ikke i et dedikeret biorum!!!! Cool Du er jo ikke just gået på kompromis med udstyret, så hvorfor helvede ikke give det de bedste forudsætninger?!

I det mindste ville jeg male 1 meter eller halvanden af sidevæggene sort, og er du dygtig kunne man jo graduere det over i grå?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
dannisther Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2018
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dannisther Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

WAF gælder ikke i et dedikeret biorum!!!! Cool Du er jo ikke just gået på kompromis med udstyret, så hvorfor helvede ikke give det de bedste forudsætninger?!

I det mindste ville jeg male 1 meter eller halvanden af sidevæggene sort, og er du dygtig kunne man jo graduere det over i grå?

væggene er allerede malet grå. Jeg tror bare billedet er komprimeret for meget til at man kan se det.


Når der er meget lidt lys, ser det ret fedt ud i farverne. Og spiller det ikke når udstyret er kommet op, er det heldigvis ikke så slemt at få malet lidt mere i sort :)

PS. Fortæl min kæreste det :D Så sjovt er det ikke at se film alene i længden :D


Redigeret af dannisther - 16-April-2018 kl. 10:31
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 10:42
Det behøver jo ikke være sort? Vores bio er mørk blommerød. Super god kontrast med max. WAF (hun valgte den!)
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
dannisther Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2018
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dannisther Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Det behøver jo ikke være sort? Vores bio er mørk blommerød. Super god kontrast med max. WAF (hun valgte den!)

Du har ret, Jeg valgte bare en grå nuance istedet, som var til at holde ud at se på :) Worst case kan det males ret let :) 

Det må vi se på, når det kommer op :)
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af dannisther dannisther skrev:

Worst case kan det males ret let :)

I teorien, ja. I praksis ... not gonna happen, når først udstyret er sat op - trust me :)

Men okay, skal ikke koge mere suppe på det. Det er jeres bio! Glæder mig til at se det færdige resultat Thumbs Up
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu