recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SW: The Last Jedi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SW: The Last Jedi

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SW: The Last Jedi
    Sendt: 14-April-2018 kl. 22:34
Mini-anmeldelse af TLJ, set på 3D Blu-ray.

Handling: en af de mest forudsigelige film jeg nogensinde har set, især fordi den ligesom TFA ligner genbrug fra de gamle film. Der bruges to en halv time på at fortælle NADA. Enten ingen, eller helt urealistisk, karaktererudvikling. 2/5

Teknik: billedmæssigt ok, men vi så den som nævnt i 3D og derfor kan det altid blive bedre. Meget få steder får man noget ud af 3D så det synes jeg godt man kan spare. Men den er sikkert flot i 2D og UHD. 4/5.
Lydmæssigt en virkelig tynd kop te, igen måtte vi skrue meget højere op end vi plejer og det lød stadig som om vi havde dynamik-reduktion slået til.
1/5.

Alt i alt en total øv-oplevelse
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2018 kl. 07:42
jeg har set den på UHD 4K med Atmos, det er et total fedt lydspor selvom der ikke er meget effekt i overhead. Dialog lyd er præcis lige i skabet, surround effekterne er ligeledes fantastiske og så er der samtidig en fed dybde i subben. Handlingen, alting kan jo være skrevet anderledes, men jeg syns nu den god. 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2018 kl. 07:50
Potter, var der danske undertekster?
Hvis det da var den danske udgivelse

Redigeret af jake51 - 15-April-2018 kl. 07:51
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2018 kl. 10:59
Så vidt vides, så kommer den ikke i DK på 4K med Nordisk undertekster
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2018 kl. 17:27
Min er fra US og der er ikke dk tekst på.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
McClane Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McClane Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2018 kl. 17:39
Af en eller anden grund synes Disney ikke at det er besværet værd med alle de europæiske undertekster. Det samme var galt da de udgav Guardians of the galaxy Vol.2 på UHD.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 07:24
måske det kunne være brugbart når man beskriver lyden , hvor højt der bliver spillet . Det betyder en del af oplevelsen af bas og dynamik om man spiller - 20 db eller -8db. Det forudsætter naturligvis at mastervolumen er just med -0 db som reference level.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 07:33
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

måske det kunne være brugbart når man beskriver lyden , hvor højt der bliver spillet . Det betyder en del af oplevelsen af bas og dynamik om man spiller - 20 db eller -8db. Det forudsætter naturligvis at mastervolumen er just med -0 db som reference level.

P.las, jeg har ikke kalibreret med lydtryksmåler, men vi ser som udgangspunkt altid film på -15 dB. Her skulle vi op på -8, før der var nogen form for liv i lyden, og det lød stadig utroligt tamt.
Kan teste om det er det samme på 2D disken
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 07:37
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

måske det kunne være brugbart når man beskriver lyden , hvor højt der bliver spillet . Det betyder en del af oplevelsen af bas og dynamik om man spiller - 20 db eller -8db. Det forudsætter naturligvis at mastervolumen er just med -0 db som reference level.

P.las, jeg har ikke kalibreret med lydtryksmåler, men vi ser som udgangspunkt altid film på -15 dB. Her skulle vi op på -8, før der var nogen form for liv i lyden, og det lød stadig utroligt tamt.
Kan teste om det er det samme på 2D disken


min tanke var jo at Potter ikke har samme oplevelser som dig. Hvis han i virkeligheden spiller 10-12db højere. Så kunne det sagtens være en af forklaringerne.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 08:01
Det skal jeg jo af gode grunde ikke kunne sige om han gør, men nu så han den også med Atmos, og vi så den i DTS-HD 7.1. Vi skruer skam ind imellem også ned for lyden ift. de omtalte -15, men i de fleste tilfælde fungerer det som vores referenceniveau. Jeg kan dog ikke mindes at vi nogensinde har været over -10, så noget er anderledes med denne film/udgave.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 08:04
Jeg bruger selv en Yamaha receiver. Og den hæver dial norm med +4db. Så allerede der er der 4 db forskel vs DTS-HD. Og dynamik og volume hænger rigtig meget sammen.
Til top
dannisther Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Marts-2018
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dannisther Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Så vidt vides, så kommer den ikke i DK på 4K med Nordisk undertekster

Jeg har bestilt og modtaget fra amazon.co.uk
Og der er danske tekster på :)
CDON.com har importeret den, om der tekster på ved jeg ikke
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu